به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
ایران خودرو با دعوت از سازندگان و قطعه سازان معتبر و توانمند داخلی، قطعات مورد نیاز برای تولید پژو 301 را با تکیه بر تخصص آنان تامین و تولید آن را به صورت مستقل آغاز خواهد کرد.
"خیبرآنلاین" - مهندس هاشم یکه زارع با بیان این که توانمندی زنجیره ارزش ایران خودرو با خودکفایی در تولید پژو 301 به نمایش گذاشته خواهد شد گفت: این محصول با امتیاز ساخت داخل بیش از 61 درصد به تایید شرکت مشاور خودرو و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت رسیده است.

به گزارش افکار، وی تصریح کرد: عمق داخلی سازی محصول تا زمان تولید انبوه در سال آینده به بیش از 80 درصد خواهد رسید.

مهندس یکه زارع افزود: ایران خودرو با دعوت از سازندگان و قطعه سازان معتبر و توانمند داخلی، قطعات مورد نیاز برای تولید پژو 301 را با تکیه بر تخصص آنان تامین و تولید آن را به صورت مستقل آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: درحال حاضر خط بدنه سازی با ظرفیت اسمی 16 دستگاه در ساعت درحال آماده سازی و بهره برداری در روزهای آینده است. این خط تولید مجهز به 24 ربات است و برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور از تکنولوژی جوشکاری لیزر و GMT استفاده شده است.

مهندس یکه زارع، تولید 301 را تاوان پژو برای عهد شکنی و ترک یک طرفه قرارداد خواند و آن را فرصتی برای بهره مندی از توان متخصصان داخلی قلمداد کرد و گفت: در این مسیر از توان شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و دانشگاهی و نهادهایی که توانایی حمایت از صنعت خودرو را دارند استفاده می کنیم. 

وی ضمن تاکید بر مقدور نبودن داخلی سازی 100 درصدی محصول در هیچ یک از خودروسازان جهانی، از مذاکره با برخی شرکت های دانش بنیان و صنایع دفاع برای تولید قطعات با فن آوری بالا (های تک) خبر داد.

آغاز تولید آزمایشی پژو 301 از هفته آینده

مهندس یکه زارع با اشاره به این که بدون اتکا به پژوی فرانسه از اوایل سال آینده خط تولید انبوه این خودرو به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پس از طی مراحل تولید آزمایشی،‌ این محصول در اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه 10هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید و در ادامه به 100 هزار دستگاه و در نهایت سالانه 250 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: