به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سرلشکر صالحی حقیقتاً معلمی خوب، برادری مؤمن، معتقد، انقلابی، سختکوش، ایثارگر و صدیق برای همه همکاران خود و فرمانده معظم کل قوا بودند و در این مدت، کمک‌های بزرگی را در پیشبرد اهداف ستادکل و نیرو‌های مسلح انجام دادند که از تلاش‌ها و زحمات ایشان قدردانی می‌کنیم
"خیبرآنلاین" - رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، با اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپا در موضوع برجام اظهار داشت: با وجود خُلف وعده غرب در قبال برجام، نظام جمهوری اسلامی ایران یک‌سال صبر کرد و اجازه داد که همه مردم و حکومت‌های جهان مطمئن شوند که ما نسبت به تعهدات خود پایبند هستیم.

به گزارش سپاه نیوز، وی افزود: ایران اسلامی نشان دادکه جنگ‌طلب نیست و قصد بدعهدی و تعرض به دیگران را ندارد و این دشمن است که بدعهدی می‌کند؛ اما از اردیبهشت امسال و در دوره‌ای تازه، مصمم شد که راهبرد جدیدی با عنوان «مقاومت فعال» را در پیش بگیرد؛ دوره‌ای که برابر تدابیر عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوره‌ای است که ما نه از جنگ می‌هراسیم و نه از جنگ استقبال می‌کنیم. در این دوره، مذاکره به معنای تسلیم است؛ لذا به آن «نه قاطع» می‌گوییم.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح تحریم و فشار‌های اقتصادی را عامل محرکی برای تلاش حداکثری جامعه در رسیدن به خودکفایی دانست و تصریح کرد: اکنون زمانی است که می‌توان اقتدار و بازدارندگی کشور را به اوج خود رساند.

سرلشکر باقری ادامه داد: در طول تاریخ، هر ملتی که به خودکفایی رسیده، بر اثر مواجهه با مشکلات و سختی‌ها بوده است؛ از این رو ما زمانی موفق خواهیم بود که نسبت به آنچه در دست بیگانگان است، غنی شویم و روی پای خود بایستیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال نعمت‌های زیادی را به ملت ایران بخشیده است، گفت: کشور ما هم از بُعد سرزمینی، ژئوپلتیکی و طبیعی همه چیز را در درون خود دارد و هم از لحاظ انسانی جمعیتی مؤمن و سختکوش با تاریخی سربلند در اختیار کشور و نظام اسلامی ما قرار دارد تا بتوانیم مسیر سربلندی و اقتدار را با موفقیت طی کنیم.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نیرو‌های مسلح کشور که همیشه مسئولیت سنگینی را بر عهده داشته‌اند، در این دوره تاریخ‌ساز هم رسالت بسیار بزرگی را بر دوش دارند، افزود: امروز دشمن تلاش می‌کند تا ملت و مسئولان را از طریق عملیات روانی و رسانه‌ای مرعوب قدرت نظامی خود کند و در این شرایط، نیرو‌های مسلح ما وظیفه سنگین حفظ و ارتقای توان و قدرت بازدارندگی و تأمین امنیت کشور را برعهده دارند.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر پاسخگویی قاطع به تهدیدات گفت: نیرو‌های مسلح کشور گوش به فرمان ولایت، پای کار و دست به ماشه آماده پاسخ به‌موقع به هرگونه اقدام خصمانه دشمن هستند.

وی افزود: به فضل الهی و با مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح، امروز به سطح مطلوبی از بازدارندگی دفاعی دست یافته‌ایم و اینکه یک پهپاد جاسوسی پیشرفته بلافاصله پس از تجاوز به حریم کشورمان ساقط می‌شود، هرچند لطف الهی است، اما این نکته بسیار مهم است که این پهپاد متجاوز با سلاح ساخت متخصصان جوان ایرانی، با کاربری و اجرای همین جوانان در برابر بزرگترین قدرت نظامی جهان و در یک شب تاریک، با غافلگیریِ تمام منهدم شد و توجه به این مهم، منجر به تغییر محاسبات تمامی دشمنان می‌شود.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه انهدام پهپاد جاسوسی پیشرفته گلوبال هاوک آمریکا موجب حیرت همگان به ویژه خود آمریکایی‌ها شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در حوزه‌های موشکی، دریایی و پدافند هوایی از اقتدار لازم برخوردار است و همین موضوع باعث شده که یکی از نقاط قوت دشمن یعنی توان هوایی و موشکی آن به شدت با چالش مواجه شود.

سرلشکر باقری توقیف یک فروند نفتکش حامل سوخت ایران از سوی انگلیس به اتهامات واهی در آب‌های بین المللی را اقدامی تلافی‌جویانه و در پاسخ به اقدام مستقیم، شفاف و شجاعانه نیرو‌های مسلح ایران علیه پهپاد متجاوز دشمن دانست و تأکید کرد: این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت مقتضی، در زمان و مکانی مناسب، پاسخ این اقدام ذلت‌بار مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه وجوه برجسته ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز با امتیازات دشمن قابل مقایسه نیست و ما دست برتر را داریم، گفت: دشمن در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده و آنقدر تحقیر شده است که واقعاً نمی‌داند چگونه رفتار کند.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تکریم و معارفه جانشینان پیشین و فعلی رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: مراسم امروز به بهانه قدردانی از تلاش‌های برادر بزرگوارمان امیر سرلشکر صالحی است که سابقه درخشانی در فرماندهی واحد‌های ارتش جمهوری اسلامی تا فرماندهی کل ارتش داشته‌اند؛ ایشان در 3 مقطع در ستادکل نیرو‌های مسلح مسئولیت داشتند و دوره اخیر نیز جانشینی رئیس ستادکل را عهده‌دار بودند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: سرلشکر صالحی حقیقتاً معلمی خوب، برادری مؤمن، معتقد، انقلابی، سختکوش، ایثارگر و صدیق برای همه همکاران خود و فرمانده معظم کل قوا بودند و در این مدت، کمک‌های بزرگی را در پیشبرد اهداف ستادکل و نیرو‌های مسلح انجام دادند که از تلاش‌ها و زحمات ایشان قدردانی می‌کنیم.

در پایان این مراسم، ضمن قدردانی از تلاش‌های سرلشکر عطاءالله صالحی، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی به عنوان جانشین جدید رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح معرفی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: