به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سعودی و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی، آغاز کردند
"خیبرآنلاین" - موج هفتم "وبا" در یمن از آغاز جنگ سعودی علیه این کشور با چنان شیوع بی سابقه ای همراه بوده که سازمان ملل متحد را به ارائه گزارش و واکنش برانگیخت. همه گیری وبا در یمن از سال ۲۰۱۷ درست 2 سال پس از آغاز جنگ شروع شد، وبایی که همه روزه قربانیان خود را به ویژه از میان کودکان انتخاب می کند.

به گزارش ایرنا، در تازه ترین موضعگیری جهانی که بیشتر یک گزارش از وضعیت را می ماند، فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، اعلام کرد که حدود نیم میلیون یمنی از ابتدای سال جاری میلادی به بیماری وبا مبتلا شده اند.

وی که در یک کنفرانس خبری گزارش خود را قرائت می کرد، همچنین گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۵ نفر بر اثر ابتلا به وبا در یمن جان خود را از دست دادند.

سازمان ملل براساس گزارش تنظیمی خود از نهادهای وابسته اش معتقد است که سیل‌های اخیر در یمن و نبود آب آشامیدنی سالم از عواملی هستند که به شیوع وبای حاصل از جنگ در این کشور سرعت بخشیده است.

پیشتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن اعلام کرده بود که این کشور با بدترین بحران انسانی در جهان روبرو است، چرا که نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت ۲۴ میلیون و یکصد هزار نفری آن دست کم به یکی از انواع کمک‌های انسانی و حمایت نیاز دارند.

هفته پیش هم سازمان جهانی نجات کودکان، اعلام کرد: شیوع بیماری هم اکنون به دلیل وضعیت ضعیف بهداشت در یمن افزایش یافته است. همچنین جابجایی‌های اجباری و سوءتغذیه هم باعث شده است که مردم در مقابل بیماری‌ها آسیب پذیرتر شوند. فقط نیمی از تأسیسات بهداشتی یمن در حال حاضر کارآمد هستند و بقیه آن‌ها یا تعطیل شده اند یا عملکرد بسیار ضعیفی دارند.

آنچه این سازمان در گزارش خود بیان نکرد این بود که جابجایی های اجباری، سوء تغذیه کودکان، از بین رفتن تاسیسات بهداشتی و یا تعطیلی آنها در شرایط عادی رخ نمی دهد و همه ی این عوامل که مولد وبا شده اند، بر اثر جنگی که چهار سال از آن می گذرد حاصل شده است.

این سازمان در عین حال به عوامل طبیعی نیز اشاره کرده و در گزارش خود آورده است: تعداد افرادی که مشکوک به ابتلا به بیماری وبا هستند در چند هفته اخیر به ثبات رسیده است اما ما نگران این هستیم که بارش باران و جاری شدن سیل باعث گسترش آن شود. تا زمانی که درگیری‌ها در یمن ادامه دارد، سیستم‌های تصفیه آب عملکردی ندارند و امدادرسانی به مردم یمن همچنان در سطح پایینی قرار دارد.

گسترش درگیری‌ها در یمن بخش بزرگی از زیرساخت‌های آب آشامیدنی و بهداشت را از بین برده است و در نتیجه آن حدود ۹.۲ میلیون کودک یمنی به آب سالم دسترسی ندارند. همچنین محدودیت دسترسی به سوخت هم باعث شده است عملیات جمع آوری زباله‌ها با مشکلاتی روبرو شود و در نتیجه آن، بخش‌هایی از یمن به محل گسترش بیماری‌های خطرناکی از جمله وبا تبدیل شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کودکانی که به سوءتغذیه مبتلا هستند، در مقابل اینگونه بیماری‌ها آسیب پذیرتر هستند؛ زیرا سیستم ایمنی بدن آنها تضعیف شده و احتمال مرگ آنان در صورت ابتلا به وبا 3 برابر کودکان سالم است.

سعودی و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی، آغاز کردند.

جنگ علیه یمن تاکنون هزاران کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگترین فاجعه انسانی نامید.
برچسب ها: وبا ، جنگ ، یمن ، سعودی ، امارات ، خیبر ، آنلاین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
سال2010 که دموکراتها ودادگاه اسپانیا(رای به تروریست نبودن منافقین داد) منافقین را از لیست گروه های تروریستی دیلیست کردند کشورهای عربی دچار فتنه شده اند که متاسفانه (...) نیز همراستا با خلق کافر(منافقین خود را خلق مینامند یعنی بنده خدا نیستد و خدای انان الله نیست این وجه تسمیه خلق است که سوسیالیست ها دارند)با (...) نامیدن این فتنه، مهر تاییدی بر فتنه موسوم به بهار عربی میزند حکومت علی عبدالله صالح بهتر بود یا این فتنه خلق منافق ؟حکومت اسد بهتر بود یا این فتنه خلق منافق ؟ حکومت سرهنگ دیوانه قزافی بهتربود یا این فتنه ؟ عربستان سقوطی خود حامی اصلی منافقین است اسرائیل حامی اصلی منافقین است تا منافقین به زنجیر نشوند دنیا آرام نخواهد گرفت رگه های خلقی اصلاحاتی روشنفکری (منظورم از پرهیز از روشنفکری افراط در اسلام و خوارج شدن وسلفی شدن نیست منظورم خودداری از (...) به بهانه ترقی است که سیتم فکری سید جمال الدین افغانی بود)و منافقانه (...) نیزباید تعیین تکلیف شود
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: