به‌روز شده در: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عضو انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای با اغواگرانه دانستن تبلیغات روغن در تلویزیون گفت: مشکلی که در روغن‌های سرخ‌کردنی موجود در بازار کشورمان وجود دارد، مقدار بیشتر روغن سویا نسبت به روغن پالم در فرمولاسیون روغن‌های سرخ کردنی است.
"خیبرآنلاین" -  فاطمه اسفرجانی امروز در نشست بررسی چالش‌های تبلیغات مواد غذایی از دیدگاه ذینفعان در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه روغن‌های سرخ کردنی از فرمولاسیون کاملا مناسبی برخوردار نیستند، اظهار کرد: مشکلی که در روغن‌های سرخ کردنی موجود در بازار کشورمان وجود دارد، مقدار بیشتر روغن سویا نسبت به روغن پالم در فرمولاسیون روغن‌های سرخ کردنی است.

وجود "روغن پالم" در روغن‌های سرخ‌کردنی موجود در بازار/ تبلیغات اغواگرانه روغن در تلویزیون

به گزارش تسنیم، وی افزود: روغن سویا به علت دارا بودن مقدار زیادی اسید چرب غیراشباع از مقاومت پایینی برخوردار است و در هنگام سرخ کردن  به دلیل تولید آلدئیدها احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد‌.

عضو انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با انتقاد نسبت به اغواگرانه بودن تبلیغات روغن در تلویزیون و در قالب تبلبغات مختلف متذکر شد: امروزه شاهد تبلیغ روغن‌های سرخ کردنی بدون پالم هستیم در حالیکه وجود روغن پالم در روغن‌های سرخ کردنی در صورتی که از فرمولاسیون صحیحی برخوردار باشند بهتر از  روغن‌هایی با مقاومت حرارتی پایین است.

اسفرجانی عدم حضور متخصصین تغذیه در شورای سلامت و شورای بازبینی صدا و سیما را یکی از دلایل این تبلیغات ناصحیح دانست‌.

عضو انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به نقش مهم وزارت بهداشت در کنترل بر این تبلیغات گفت: نبود کنترل دقیق بر ادعاهای تبلیغاتی مواد غذایی و کمرنگ بودن نقش انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور در وزارت بهداشت و همچنین از مشکلاتی هستند که باید توسط وزارت بهداشت رفع شوند.

وی همچنین نسبت به پایین بودن سواد تغذیه‌ای مردم در سطوح مختلف جامعه هشدار داد و بر  نقش موثر آموزش و پرورش در افزایش آگاهی مردم تاکید و تصریح کرد: تشکیل بسیج آموزشی برای تبلیغ و فروش مواد غذایی سالم و همگام‌سازی لیست اقلام ممنوعه و نظارت بر بوفه‌ها می‌تواند بر بهبود وضع تغذیه دانش‌آموزان و خانواده‌ها بسیار موثر باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: