به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی جزئیاتی از دیدار امسال گروه‌های جهادی با رهبر انقلاب و فرمایشات ایشان را بازگو کرد.
"خیبرآنلاین" - صادق مفرد، مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون دیدار اخیر جهادگران با رهبری گفت: چند سالی است که تشکل های جهادی درخواست دیدار با رهبری را داشتند که امسال دیدار خصوصی با جمعی از فعالین جهادی برگزار شد، البته بعد از این دیدار، دیداری عمومی نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش دانشجو، وی افزود: وزن جلسه به لحاظ افراد شرکت کننده به شکلی بود که جهادگران با سابقه۱۰ الی ۱۵ ساله در کار جهادی حضور یافته بودند و از بخش های مختلف گرد هم جمع شده و عموما از سازمان ها نبودند.

مفرد گفت: حدود 42 نفر در مراسم دیدار با رهبری شرکت کردند و اصل سخنی که با رهبری داشتند درباره فعالیت های جدید جهادگران بود. به این صورت که اردوهای جهادی و جهادگران بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و الان تبدیل به جوانی شده است که می تواند بارهای بزرگتری را از روی دوش نظام بردارد و هویت های جدی تر و سنگین تری نیز می توانند داشته باشند. شاید در نتیجه گیری این جمع توافق نداشتند که سازوکار صحبت ها چیست اما رهبری در جواب گفتند بروید سازوکار آن را مشخص کنید.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی  ادامه داد: در اهمیت این موضوع  جهادی مجموعه ای است که کارهای بزرگی را انجام می‌دهد. در حال حاضر ما در ده کشور گروه جهادی داریم و حدود 20،30 میلیارد صادرات سیب سالانه به کشورهای همسایه به وسیله گروههای جهادی انجام می‌شود. این درحالی است که رهبری چندسال پیش فرمودند، همین سیبی که پای درخت می‌افند را می‌شود تبدیل به صنعت کرد و از آن استفاده کرد؛ که این اتفاق هم افتاد.

 

وی ادامه داد: رهبری در این دیدار فرمودند برای من این نگاه شکل گرفته است که جهادی کارهای بزرگی می‌تواند انجام دهد و همان ابتدای سخنانشان مطرح کردند که  شما مجموعه کارآمد، برنامه ریز و اهل فکر هستید و این موضوع برای من روشن است. سپس ایشان به سه نکته اصلی اشاره کردند. اولی بحث میدان وسیع جهاد بود. ایشان اشاره داشتند که در حوزه کار جهادی هرقدر بتوانید جلو بروید، تا ده برابر و حتی بیشتر که به خاطر محدودیت سن انسان نمی‌شود بیشتر توقع داشت و الا تا صد برابر هم می‌توان جلو رفت. حرف رهبری این بود که میدان جهاد میدان وسیعی است که پوشیده شده از اعتقادات و باورهای قلبی انسان و در فضای جهادی توانمندی انسان به کارگرفته شده است،انسان توانمندی اش محدود است با این وجود در حوزه جهادی می‌توان پیش رفت و هیچ محدودیتی هم وجود ندارد.

مفرد افزود: رهبری تأکید داشتند که می‌شود و جلو بروید، حتی وقتی یکی از خواهران به رهبری گفت فکرنمی‌کنم بشود، گفتند به این فضاها فکر نکنید، بزنید به خط، عملیات کنید و جلو بروید. رهبری ادامه دادند که بگذارید یک مجموعه ای عظیم از نسل انقلاب شکل بگیرد که از نظر فهم محرومیت زدایی و عدالت و اینها، به دیگران و حتی به کشورهای دیگر الگو بدهد که ما چنین جوانانی داریم که موضوعات را فهم و عملیاتی می‌‌کنند.

وی ادامه داد: از طرفی جهادگران قوانینی که منجر به محرومیت کشور می شود را مورد مطالعه قرار داده‌اند. اسنادی که در کشورهای دیگر تنظیم شده و ردپای آن در کشور است ،مورد بررسی قرارداده‌اند و آن را در حضور رهبری مطرح کردند.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: دومین محوری که رهبری به آن تأکید داشتند گفتمان جهادی بود که می ‌بایستی به گفتمان عمومی تبدیل شود. در لابه‌لای صحبت های جهادگران هم به آن اشاره کردند، مثل جنبش نرم افزاری که در بدنه نخبگانی کشور تبدیل به یک گفتمان چندین ساله شده است و دستاوردهای ویژه‌ای نیز داشته. ایشان گفتند چه کاری کنیم که به غیر از ده درصدی که مشغول کار جهادی هستند،  نود درصد دیگر هم مشغول شوند.

مفرد تصریح کرد: رهبری در این دیدار به انواع محرومیت اشاره کرده و گفتند که محرومیت فقط محرومیت مادی نیست بلکه یک عده ای در جامعه از خدمت محرومند و برای این محرومان باید کاری کنید. یک گفتمان اولیه شما را به وجود آورد، شما هم باید این کار را در جامعه رقم بزنید. البته رهبری انتقاداتی هم به کارهای هنری و مستنداتی که برای جهادی ساخته می‌شود داشتند و می‌گفتند که باورپذیر، حرفه‌ای و هنری نیست و کارهای تدریجی و قوی تری باید انجام شود. بستری فراهم شود که هر خانواده ای، مدارس و ...درگیر گفتمان جهادی بشوند.

وی تصریح کرد: توصیه سوم رهبری این بود که چون بدنه جهادی کشور بدنه جوانی است می‌بایست مراقب لغزش ها بود چه در ثبات راه و چه در ابتلائات بشری.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: