به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
تَکرار بیراهه‌روی دولت روحانی
آیا دولت برای چنین اقدامی پول جداگانه ای کنار گذاشته است؟ اگر پاسخ مثبت است، چرا آن پول هنگفت جداگانه را صرف امور اولویت دار اصلی اقتصاد نمی کند؟!
"خیبرآنلاین" - اقتصاد کشور به دلیل ناکارآمدی، سوءمدیریت و بی عملی 6 ساله دولت روحانی و حمایت بی چون و چرای مجلس لاریجانی از آن، دچار بیماری است و این درد را تمامی اقشار مختلف مردم، اعم از کارشناسان اقتصادی تا توده ی جامعه و حتی بی سوادان، احساس می کنند، اما سیاستگذاران به جای درمان، همچنان مشغول از دست دادن فرصت هستند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، حسن روحانی که با شعار "به عقب برنمی‌گردیم" موفق شد آرای مردم برای انتخاب مجدد در دولت دوازدهم را کسب کند، این بار نیز، با عقبگردی عجیب و نابجا، برخلاف وعده ی خود عمل کرد و شتابان یکی از طرح های دولت احمدی نژاد را در دستور کار خود قرار داد.

کابینه ی بنفش با اعلام اینکه حذف 4 صفر از پول رایج کشور و تغییر آن از ریال به تومان به تصویب هیات دولت رسیده است، اثبات کرد که در تشخیص بیماری اقتصاد و درمان، نه تخصص دارد و نه می خواهد از مشورت متخصصان دلسوز و دلواپس استفاده کند.

به راستی، حذف صفر و تغییر عنوان پولی کشور اولویت چندم اقتصاد بیمار ایران است و اصولا قرار است در سایه ی این اقدام غیرکارشناسی، چه اتفاق مثبتی برای کشور به وجود بیاید؟

4 صفری که اولویت آخر اقتصاد است

دولت اعلام کرده یکی از نکات مثبت این مصوبه، "همخوانی با فرهنگ عمومی مردم" در زبان رایج اعلام پول است! سوال این است آیا درد مردم با رعایت این همخوانی دوا خواهد شد؟ چرا مسیر بیراهه را انتخاب کرده اید؟

مردم از افزایش بیش از 100 درصدی قیمت مسکن و اجاره بها به ستوه آمده اند؛ جوانان از بیکاری و نشستن شرمسارانه بر سفره ی پدرانشان رنج می برند؛ والدین از عدم امکان ازدواج اولادشان در عذاب هستند؛ کشور از رکود و تعطیلی اقتصادی و همزمان تورم بی سابقه در شوک قرار گرفته؛ جامعه از مفاسد اقتصادی و مدیریت های ناپاک گلایه دارد، آن وقت دولت بنفش به فکر حذف 4 صفر از پول و تبدیل ریال به تومان است!

علاوه بر این، روحانی و وزیران پیر و جوانش باید به افکار عمومی توضیح قانع کننده ای دهند که در این شرایط تاسف آور اقتصادی، هزینه ی غیرقابل محاسبه و هنگفت این مصوبه ی عجیب چگونه پرداخت خواهد شد؟

فکرش را بکنید: تمامی پول های فعلی جمع آوری و اسکناس های جدید باید به چاپ برسند، تمامی سیستم های حسابرسی و مالی ابربنگاه ها و بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک و بانکها و حتی مغازه های خرد باید دچار تغییر شوند، تمامی آمارها و اسناد مالی کشور که محل بررسی و تحقیق و کار کارشناسی است، باید ویرایش کامل شده و به روزرسانی شوند، سیستم بودجه نویسی کشور دچار اختلال بزرگ خواهد شد، علوم دانشگاهی و کتب و... نیازمند تجدید در متن می شوند؛ وضعیت بانکها و نوع درگیری آنها با مردم تصویری مغشوش در ذهن به وجود می آورد و صدها مورد غیرقابل محاسبه ی دیگر که در حین این فرایند عجولانه حادث خواهند شد!

آیا دولت برای چنین اقدامی پول جداگانه ای کنار گذاشته است؟ اگر پاسخ مثبت است، چرا آن پول هنگفت جداگانه را صرف امور اولویت دار اصلی اقتصاد نمی کند؟!

لذا، به نظر می رسد کابینه حسن روحانی که از عمر آن 1.5 سال بیشتر باقی نمانده است، به جای اصلاح رویه و رفع مشکلاتی که خود در به وجودآمدن آن بیشترین سهم را داشته، درصدد مین گذاری زمین اقتصاد برای دولت بعدی است که البته هدف از این اقدام، فعلا قابل بیان نیست!
برچسب ها: حذف ، صفر ، پول ، ریال ، تومان ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: