به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دربی بزرگ ایران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته‌ی چهارم برگزار می‌شود. هفته‌ی چهارم زودترین هفته‌ای است که در تاریخ لیگ برتر دربی بزرگ ایران در آن هفته برگزار می‌شود. در هجده دوره‌ی گذشته لیگ برتر زودترین هفته‌ای که دربی در آن برگزار شده، هفته‌ی ششم بوده است. 3 بار دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر در هفته‌ی ششم به مصاف هم رفته‌اند. نکته‌ی جالب در مورد این 3 دربی این است که هر 3 دربی به تساوی انجامیده است و در هر 3 دربی توپی از خط دروازه‌ی دو تیم رد نشده است.
"خیبرآنلاین" - روز گذشته بالاخره قرعه‌کشی نوزدهمین دوره‌ی رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد. هنوز مشخص نیست بازی‌ها دقیقا از چه روزی آغاز می‌شود اما برنامه‌ی بازی‌های لیگ از هفته‌ی اول نکات جالب را به همراه دارد.

به گزارش نود،لیگ امسال از همان هفته‌ی اول با دربی آغاز می‌شود و زودترین دربی تاریخ استقلال و پرسپولیس هم در لیگ نوزدهم برگزار می‌شود. در این گزارش نکات جالب قرعه کشی لیگ نوزدهم را در صورتی که تا پایان هفته‌ی پانزدهم لیگ برتر تغییر در تیم‌ها به وجود نیاید، بررسی کرده‌ایم.

هفته اول: دربی خوزستان

 قهرمان لیگ هجدهم در جم مشخص شد و پرسپولیسی‌ها با یک گل پارس جنوبی را شکست دادند تا برای سومین فصل متوالی بر قله‌ی فوتبال ایران بایستند. حالا برای لیگ نوزدهم هم پرسپولیس کار خود را مقابل پارس جنوبی جم، در ورزشگاه آزادی آغاز می‌کند.

اولین دربی لیگ نوزدهم هم این فصل در هفته‌ی اول برگزار می‌شود. در این بازی فولاد خوزستان پذیرای صنعت نفت آبادان است. در کنار تمام حساسیت‌هایی که دربی خوزستان دارد، فولادی‌ها در این بازی پذیرای سرمربی سابق خود دراگان اسکوچیچ که این فصل سرمربی صنعت نفت آبادان است هم هستند. نکونام و اسکوچیچ دو فصل پیش در لیگ یک دوئل جذابی داشتند.

دیگر تقابل جذاب هفته‌ی اول به جدال شاهین شهرداری بوشهر و سپاهان برمی‌گردد. عبدالله ویسی که بعد از قهرمانی با استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم، برای لیگ شانزدهم به سپاهان رفت، نتوانست در این تیم موفق شود و در همان فصل از کار برکنار شد، به عنوان سرمربی شاهین مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد.

هفته دوم: جدال دنیزلی با پرسپولیس

حساس‌ترین بازی هفته‌ی دوم رقابت‌های لیگ برتر در تبریز برگزار می‌شود. در این بازی تراکتور در اولین بازی خانگی فصل خود، پذیرای پرسپولیس است. حضور مصطفی دنیزلی ترک روی نیمکت تراکتور و تقابل او با تیم پیشینش پرسپولیس، از نکات جالب این هفته از رقابت‌های لیگ برتر است.

دیگر جدال حساس هفته را دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند. این بازی جدال جواد نکونام بازیکن سابق استقلال که سابقه‌ی قهرمانی با این تیم در لیگ برتر را هم دارد به عنوان سرمربی فولاد، با تیم سابق خود هم است. نکونام فصل پیش هم به عنوان سرمربی نساجی مقابل استقلال قرار گرفت که آن بازی برنده‌ای نداشت.

هفته سوم: نبرد ژنرال با نکونام

جواد نکونام بعد از تقابل هفته‌ی دوم با استقلال، در هفته‌ی سوم هم مقابل امیر قلعه‌نویی قرار می‌گیرد. نکونام که به عنوان بازیکن هم در تیم ملی و هم در استقلال زیر نظر قلعه‌نویی بازی کرده است، خاطرات تلخ و شیرینی از دوران حضور در تیم‌های امیر قلعه‌نویی دارد. بدون شک تقابل امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی سپاهان و جواد نکونام به عنوان سرمربی فولاد در اهواز، حساس‌ترین اتفاق هفته‌ی سوم لیگ برتر است. رابطه این دو اصلا باهم خوب نیست و به شکایت و دادگاه هم کشیده شده‌ است.

هفته چهارم: زودترین دربی

دربی بزرگ ایران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته‌ی چهارم برگزار می‌شود. هفته‌ی چهارم زودترین هفته‌ای است که در تاریخ لیگ برتر دربی بزرگ ایران در آن هفته برگزار می‌شود. در هجده دوره‌ی گذشته لیگ برتر زودترین هفته‌ای که دربی در آن برگزار شده، هفته‌ی ششم بوده است. 3 بار دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر در هفته‌ی ششم به مصاف هم رفته‌اند. نکته‌ی جالب در مورد این 3 دربی این است که هر 3 دربی به تساوی انجامیده است و در هر 3 دربی توپی از خط دروازه‌ی دو تیم رد نشده است.

هفته پنجم: جدال سرخابی‌ها با اصفهانی‌ها

هفته‌ی پنجم لیگ امسال جدال دو تیم بزرگ پایتخت استقلال و پرسپولیس و دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن است. بدون شک حساس‌ترین بازی این هفته جدال قهرمان و نایب قهرمان لیگ هجدهم در ورزشگاه آزادی است. پرسپولیسی‌ها بعد از دربی بزرگ ایران در این هفته پذیرای سپاهان اصفهان هستند. بدون شک بازی‌های فصل گذشته دو تیم و اتفاقاتی که این بازی‌ها به همراه داشت، بر حساسیت جدال سپاهان با پرسپولیس می‌افزاید.

در دیگر بازی حساس این هفته، ذوب‌آهن که علیرضا منصوریان را روی نیمکت خود می‌بیند، پذیرای استقلال تهران است. منصوریان که در لیگ هفدهم از استقلال برکنار شد، در این هفته مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد. این بازی دومین تقابل منصوریان با استقلال بعد از برکناری از این تیم است.

بعد از رفتن برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی به عنوان گزینه اصلی این باشگاه برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس انتخاب شد اما نتوانست رضایتنامه خود را از تیم شهرخودرو بگیرد تا در لیگ نوزدهم هم هدایت شهرخودرو را بر عهده داشته باشد. یحیی در هفته‌ی ششم در مشهد مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که یکی از بازی‌های جذاب این هفته است. علاوه بر یحیی، این بازی تقابل مهدی رحمتی دروازه‌بان سابق استقلال تهران با پرسپولیس هم است. حضور رحمتی در شهرخودرو بر حساسیت‌های این بازی افزوده است.

دربی اصفهان دیگر بازی حساس این هفته است. سرمربی‌های هر دو تیم سابقه‌ی بازی و مربیگری در استقلال را دارند و جدال امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان بر جذابیت‌های این هفته افزوده است. جدال فصل گذشته‌ی این دو سرمربی در دربی اصفهان برنده‌ای به همراه نداشت.

هفته هفتم: رحمتی و منصوریان اینبار در اصفهان

مهدی رحمتی در پایان لیگ هجدهم از جمع استقلالی‌ها جدا شد و به تیم شهرخودرو مشهد پیوست. در آخرین ماه‌های سرمربیگری منصوریان در استقلال، این مربی با رحمتی به مشکل خورد و حتی این مشکلات منجر به کنار گذاشتن رحمتی از سوی منصوریان در استقلال هم شد. حالا در هفته‌ی هفتم این فصل بعد از جدایی رحمتی از استقلال، جدال رحمتی با منصوریان از نبردهای جذاب هفته است.

در این هفته سایپایی‌ها هم پذیرای استقلال تهران هستند. حضور علی دشتی و آرش رضاوند دو بازیکن سابق سایپا در استقلال و تقابل آن‌ها با تیم سابق خود بر جذابیت‌های این هفته از بازی‌های لیگ برتر افزوده است.

هفته هشتم: نکونام و نساجی در اهواز به هم می‌رسند

جواد نکونام موفق شد نساجی مازندران را برای اولین بار به لیگ برتر بیاورد. کاپیتان اسبق تیم ملی در لیگ هجدهم هم روی نیمکت نساجی نشست و در پایان نیم فصل اول از این تیم جدا شد. بعد از جدایی نکونام از نساجی، جدال فولاد و نساجی در هفته‌ی هشتم لیگ برتر اولین تقابل نکونام با تیم سابق خود است.

صنعت نفت آبادان هم در این هفته پذیرای تراکتور تبریز است. مصطفی دنیزلی از تقابل با زردپوشان آبادانی در لیگ برتر خاطره‌ی خوبی ندارد و در آخرین تقابل خود در آبادان همراه با پرسپولیس متحمل شکست سنگین 4 بر 2 شد.

هفته نهم: اولین تقابل دنیزلی و استقلال خارج از تهران

جدال جذاب هفته‌ی نهم لیگ برتر در تبریز بین دو تیم تراکتور و استقلال برگزار می‌شود. مصطفی دنیزلی ترک سرمربی این فصل تراکتور تا به حال در دربی تهران به استقلال نباخته و حضور او روی نیمکت تراکتور و تقابل با استقلالی‌ها بر جذابیت‌های بازی افزوده است. دنیزلی در 6 تقابل قبلی خود مقابل استقلال همراه با دو تیم پاس و پرسپولیس در لیگ برتر 3 برد بدست آورده، یکبار به استقلالی‌ها باخته و 2 بار هم این تیم را متوقف کرده است.

هفته دهم: جدال امیر با تیم سابق

حساس‌ترین بازی هفته‌ی دهم لیگ برتر در اصفهان برگزار می‌شود. در این بازی سپاهان با هدایت امیر قلعه‌نویی پذیرای تراکتور است. این بازی جدال امیر قلعه‌نویی سرمربی سابق تراکتور با این تیم است. قلعه‌نویی در لیگ برتر دو فصل روی نیمکت تراکتور نشست و در هر دو فصل همراه با این تیم نایب قهرمان لیگ برتر شد.

استقلال تهران هم در این هفته پذیرای صنعت نفت آبادان است. آخرین جدال این دو تیم که در هفته‌ی ما قبل پایانی فصل قبل برگزار شد، در پایان بازی با اعتراض شدید استقلالی‌ها همراه بود. در آن بازی تیم داوری گل سالم استقلال را مردود اعلام کرد تا استقلال در آبادان متوقف شود و شانس قهرمانی این تیم کمرنگ شود. این بازی برای هواداران استقلال یادآور اتفاقات تلخ فصل قبل است.

هفته یازدهم: نبرد با تیمی که تا به حال به پرسپولیس نباخته است

پرسپولیس در هفته‌ی یازدهم پذیرای نفت مسجد سلیمان است. مسجد سلیمانی‌ها تنها تیم حاضر در لیگ نوزدهم هستند که پرسپولیس تا به حال در لیگ برتر نتوانسته از سد آن‌ها بگذرد. سرخپوشان پایتخت تا به حال 4 بار در لیگ برتر مقابل نفت مسجد سلیمان قرار گرفته‌اند که در هر 4 بازی متوقف شده‌اند. علاوه بر نفت مسجد سلیمان، شهرداری تبریز دیگر تیمی است که پرسپولیس در لیگ برتر تا به حال نتوانسته مقابل آن به پیروزی برسد.

هفته دوازدهم: اولین دربی بوشهر در لیگ برتر

تقابل‌های امیر قلعه‌نویی و استقلال همیشه حساس بوده است. این فصل هم سپاهان با هدایت امیر قلعه‌نویی در هفته‌ی دوازدهم پذیرای استقلال تهران است. فصل گذشته در جدال‌های استقلال و سپاهان هر تیمی که میزبان بود بازی را به میهمان خود واگذار کرد.

در این فصل برای اولین بار استان بوشهر دو نماینده در لیگ برتر دارد. در هفته‌ی دوازدهم لیگ نوزدهم، برای اولین بار دربی استان بوشهر در لیگ برتر بین دو تیم شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی برگزار می‌شود.

هفته سیزدهم: منصوریان و پرسپولیس به یاد دربی‌

ذوب‌آهن اصفهان در حساس‌ترین بازی هفته‌ی سیزدهم پذیرای پرسپولیس است. این بازی تقابل علیرضا منصوریان سرمربی اسبق استقلال با پرسپولیس هم است. منصوریان به عنوان سرمربی هیچ وقت به پرسپولیس در دربی نباخته است. این مربی فصل گذشته دو بار مقابل پرسپولیس در لیگ برتر قرار گرفت که پرسپولیسی‌ها موفق شدند در بازی رفت از سد ذوب‌آهن منصوریان بگذرند و بازی برگشت دو تیم به تساوی انجامید.

دیگر بازی حساس این هفته جدال استقلال با شهرخودرو مشهد است. تقابل با شهرخودرو در لیگ هجدهم، آخرین حضور وینفرد شفر آلمانی در استقلال بود و بازی هفته‌ی سیزدهم یادآور نبرد دو تیم در فصل قبل هم است.

هفته چهاردهم: دربی حاشیه‌آفرین

در فصل گذشته بازی دو تیم تراکتور و ماشین سازی با اعتراض تیم‌های دیگر همراه بود. این تیم‌ها اعتقاد داشتند این دو تیم چون مالکیت مشترک دارند، تقابلشان با هم درست نیست. حالا در لیگ نوزدهم این دو تیم در هفته‌ی ما قبل پایانی هر نیم فصل به مصاف هم می‌روند و بازی دو تیم در این هفته بازهم با اعتراض برخی تیم‌های دیگر همراه است.

در این هفته گل گهر سیرجان هم پذیرای پرسپولیس است. حضور وینکو بگوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس روی نیمکت گل گهر و تقابل او با تیم اسبق خود بر جذابیت‌های این هفته از رقابت‌های لیگ برتر افزوده است.

هفته پانزدهم: جدال شاگرد و استاد

مصطفی دنیزلی ترک در هفته‌ی پایانی همراه با تراکتور به مصاف فولاد می‌رود. جواد نکونام سرمربی فولاد زیر نظر دنیزلی در پاس روزهای خوبی را پشت سر گذاشت و در این هفته مقابل سرمربی سابق خود قرار می‌گیرد.

نکته‌ی جالب در مورد هفته‌ی پایانی لیگ برتر این است که از بین 5 تیم اول فصل گذشته (پرسپولیس، سپاهان، استقلال، شهرخودرو و تراکتور)، پرسپولیس و شهرخودرو در هفته‌ی پایانی لیگ نوزدهم میزبان هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: