به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
رئیس سازمان میراث فرهنگی از طرف رئیس جمهور تعیین می‌شود و در مقایسه با وزارتخانه، همان تشکیلات اداری را دارد و تنها بحث پیکربندی‌ها و اختصاص بودجه مطرح است
"خیبرآنلاین" - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت میراث فرهنگی مغایر با کوچک سازی دولت است، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اما باید تاکید کنم در مقطع فعلی چاره ای جز تشکیل این وزارتخانه نیست ولی بهتر بود این وزارتخانه دور اول دولت آقای روحانی تشکیل می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، علی ساری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل وزارت میراث فرهنگی گفت: تشکیل این وزارتخانه با اصل کوچک سازی دولت مغایرت دارد اما گاهی مجبور هستیم تیغ جراحی را به سمت بدن نزدیک کنیم. صحیح است که تیغ جراحی آسیب می‌زند اما چاره ای نداریم.

وی ادامه داد: در مقطعی از زمان بایستی براساس خرد جمعی عمل کنیم و واقعیت امر این است که چون این ارگان، یک سازمان است و زیر نظر مجلس اداره نمی‌شود، معمولا نظارت را با چالش هایی روبرو می‌کند و کار نظارت را سخت تر خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: یکی از دلایل مربوط به نادیده گرفتن جاهای خیلی مهم که از لحاظ میراث فرهنگی ارزش دارد، 2 مبحث است، عدم ورود و نظارت مستقیم و عدم درنظرگرفتن ساختارهای بودجه ای متناسب با تشکیلات یک وزارتخانه.

ساری گفت: از میراث فرهنگی به اندازه یک وزارتخانه انتظار می‌رود اما در زمان درنظرگرفتن بودجه، به لحاظ اداری کمتر از یک وزارتخانه دیده می‌شود. از این لحاظ در مورد مغایرت با اصل کوچک سازی دولت موافقم.

وی با اشاره به بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: بنده درخصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت کاملا مخالفم چون بزرگ کردن دولت است و چون متولی امر یک نفر است ما دچار چالش می‌شویم، وقتی قرار است متولی امر را 2 تا کنیم اوضاع بدتر می‌شود. اما درخصوص تشکیل وزارت میراث فرهنگی دادن یک متولی جدید نیست بلکه تقویت کردن ساختار مربوط به آن سازمان است.

ساری در پاسخ به سؤالی درخصوص اینکه آیا با شرایط اقتصادی موجود تشکیل وزارت میراث فرهنگی لازم بود؟ گفت: در این برهه زمانی خاص شاید مناسب تر بود به گذشته بازگردیم و در دوره اول آقای روحانی این وزارتخانه تشکیل می‌شد و از نظر زمانی بهتر بود.

وی افزود: البته رئیس سازمان میراث فرهنگی از طرف رئیس جمهور تعیین می شود و در مقایسه با وزارتخانه، همان تشکیلات اداری را دارد و تنها بحث پیکربندی ها و اختصاص بودجه مطرح است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: از لحاظ اقتصادی در شرایطی هستیم که نمی‌توان ضرورت تشکیل وزارت میراث فرهنگی را منع کرد چرا که اگر در مورد زیرساختهای میراث فرهنگی در گذشته به شکل قویتری ورود پیدا کنیم و به تقویت حوزه توریسم بپردازیم، می‌تواند در این تنگناها کمک رسان دولت باشد نه اینکه بار روی دوش دولت باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: