به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
خبرنگاران منتقد به نشست خبری دعوت نشدند
نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد اما با دستور شهیدی خبرنگاران منتقد بنیاد شهید به این نشست دعوت نشدند و از ورود آنها ممانعت شد.
"خیبرآنلاین" - مسئولان بنیاد شهید کشور اعلام کردند: در سال ۹۷ بودجه پیشنهادی به سازمان برنامه و بودجه معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان برای سال ۹۸ بود. سازمان برنامه و بودجه بخشی از این بودجه درخواستی را تایید کرد و در نهایت با توجه به شرایط حاکم در جامعه ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه بنیاد شهید برای سال ۹۸ تصویب شد.

به گزارش شهدای ایران، براساس قانون ۳ درصد از بودجه کسر و در نهایت ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بودجه بنیاد شهید برای سال ۹۸ به ما ابلاغ شد. چیزی معادل ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حقوق و مستمری پرداخت می‌شود. درحال حاضر از ۱۵۰ هزار والدین شهدا ۴۴ هزار نفر تحت پوشش حق پرستاری قرار گرفته‌اند این میزان به جز حق پرستاری است که برای جانبازان پرداخت می‌شود.

بنیاد شهید باید هر سال ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق بدهد. با پرداخت حقوق قطعا عدد قابل توجهی از بودجه باقی نخواهد ماند. بنیاد شهید برای اداره امور فقط در حوزه درمان ۳ هزار میلیارد تومان هزینه لازم دارد اگر فقط حقوق و هزینه‌های درمان را پرداخت کنیم باز هم برای درمان هزار و ۷۰۰ میلیارد کسری داریم.



یکی از مدیران این نهاد گفته است: قریب به ۴۰۰ میلیارد از سایر منابع بنیاد را قرار دادیم. ما می‌دانیم مشکلاتی وجود دارد اما باید شرایط کشور را درک کنیم حفظ نظام برای ما مهم است. تا مردادماه سال گذشته مشکل نداشتیم. ما هر ماه سرانه ۲۵۰ میلیارد هر ماه باید حق بیمه پرداخت کنیم ما نتوانستیم سه ماه پرداخت کنیم و ۷۵۰ میلیارد تومان به بیمه بدهکار شدیم. در این خصوص با سازمان بودجه جلساتی را برگزار کردیم و کارها پیش رفت اما دوباره در فروردین و اردیبهشت ماه به مشکل برخوردیم. حاج آقا شهیدی نیز از مقام معظم رهبری اذن گرفتند برای جبران مشکلات بخشی از دارایی‌های بنیاد به فروش برسد که ایشان نیز موافقت کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: