به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
23 سال دعوت پنهانی و آشکار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به سوی توحید و یکتاپرستی خداوند تعالی و تمامی زحمات و تبعیدها و هجرتها و شکنجه ها در این راه ، به کنار بود ، اگر غدیر اتفاق نمی افتاد و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ، علی علیه السلام را به عنوان جانشین پس از خود انتخاب و اعلام نمیکرد .
"خیبرآنلاین" - 23سال دعوت پنهانی و آشکار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به سوی توحید و یکتاپرستی خداوند تعالی و تمامی زحمات و تبعیدها و هجرتها و شکنجه ها در این راه ، به کنار بود ، اگر غدیر اتفاق نمی افتاد و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ، علی علیه السلام را به عنوان جانشین پس از خود انتخاب و اعلام نمیکرد .

به گزارش افکار، خداوند تعالی تنها یکبار واژه «بلّغ» را در قرآن به کار برده است و آن هم برای ابلاغ این امر مهم، و تاکید کرده است که «إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَه» اگر ابلاغ نکنی، رسالت خدا را ابلاغ نکرده ای.

و در کنارش، پیامبرش را دلداری داده است که «وَاللَّه یعْصِمکَ مِنَ النَّاسِ»؛ غم به خود راه مده و از کسی نترس. تو در حفظ الهی هستی. چرا که قطعا این اعلام و ابلاغ موجب حسادت و کینه ورزی و دشمنی بسیاری خواهد شد .

حادثه غدیر آنقدر مهم است که برای شنیدنش آنها که جلو رفته اند باید بازگردند و آنها که عقب افتاده اند باید سریعتر خود را برسانند ! این یعنی همگام با ولایت حرکت کردن و جا پای ولایت گذاشتن . این یعنی تندروی و کندروی ها در این راه ممنوع ! یعنی حرکت به موقع و به جا .

اعلام این حادثه عظیم توسط حاضرین به غایبین نه فقط متعلق به آن برهه زمانی است، که به وسعت تاریخ است . تا قیام قیامت مردمان باید بدانند که اسلام، کامل ترین دین  و برنامه ای است که خداوند خالق انسان ، برای طی طریق در این مسیر پر فراز و نشیب حق و باطل و فتنه ها و وساوس شیطانی و الهامات ملکوتی نیاز دارد .

غدیر برکه ای به وسعت تاریخ

باید بدانند که خداوند انسانها را بدون راهنما و هادی رها نکرده است و پس از 124 هزار پیغامبر ، 12 امام معصوم علیهم صلوات الله را به جانشینی معرفی کرده است و حتی برای دوران غیبت آخرین امامش هم تکلیف و حجت را بر ما تمام نموده است که چه کنیم و به چه کسی مراجعه کنیم .

مخالف غدیر در همانجا دچار عذاب میشود، تا همگی بدانند این ابلاغ و اعلام ، شوخی بردار نیست . سه روز در آن بیابان از همه بیعت گرفته میشود و در تاریخ توسط ۱۱۰ نفر از صحابه و ۸۴ نفر از تابعین و ۳۶۰ نفر از علمای اهل سنت (از ابتدای قرن دوم تا قرن چهاردهم) ثبت میگردد تا فردا روزی که سقیفه تشکیل شد و عده ای خواستند آن رویداد بزرگ تاریخی را به دست فراموشی بسپارند و خود را وارث (دروغین) غدیر بدانند ، جعلی بودن خلافتشان اثبات شود .

"غدیر" بعد از "قربان" آمد تا عهدی که تعریف شده بود اعلام شود و بعدها در "عاشورا" به محک امتحان درآید.

آنان که نفهمیدند عهد چیست و با کیست ، در عاشورا هم نتوانستند عهد را نگهبان و پاسبان باشند ! و مگر نه اینکه تاریخ در تکرار و گردش است و این اعلام و ابلاغ تا دوران ظهور قرار است ادامه یابد . و مگر نه اینکه هرکس معرفت به امام زمانش نداشته باشد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است !

پس یادمان باشد که وارث غدیر ، امام زمانمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز در ادامه همان عهد و بیعت منتظر ماست، تا خود را به او برسانیم و دست بیعتمان را در دست محکم و متصل او قرار دهیم . بیعتی عمارگونه داشته باشیم که تا زمان ظهورش حواسمان به گفته نائب برحقش امام خامنه ای عزیز باشد ! نه از او جلو بزنیم و نه عقب بمانیم . بصیرتی داشته باشیم تا با رهبری و هدایت او در زمان غیبت ، از فتنه ها و بحران ها عبور کنیم و این کشتی را به دست ناخدای اصلی آن برسانیم ان شاءالله .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: