به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
هزینه شرکت در مراسم اربعین ۹۸ و راه‌های پرداخت آن را در این مطلب بخوانید.
"خیبرآنلاین" - هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر سیل عاشقان زیارت حرم سید و سالار شهیدان در راه‌پیمایی عظیم اربعین راهی این سرزمین می‌شوند. در سال ۹۸ با توجه به توافق به‌عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، زائران اربعین ۹۸ می‌توانند از تاریخ ۱۳۹۸/۶/۱۹ (۱۰ محرم ۱۴۴۱) لغایت ۱۳۹۸/۸/۷ (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون اخذ روادید و تنها بهشرط ثبت نام در سامانه سماح ‌به‌همراه گذرنامه معتبر جهت زیارت حرم امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند.

به گزارش آنا، نکته مهم این است که لغو روادید برای اربعین ۹۸ صرفاً برای مدت زمان ۱۳۹۸/۶/۱۹ لغایت ۱۳۹۸/۸/۷ اجرایی است و خارج از این محدوده زمانی زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند. با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) جهت تشرف به زیارت اربعین ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زائرانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.

اطلاعات هویتی زائران با استعلام از سازمان ثبت احوال، در سامانه سماح نمایش داده می‌شود و چنان‌چه زائران مغایرتی در اطلاعات خود مشاهده کردند با مراجعه به اداره ثبت احوال محل سکونت خود می‌توانند این مغایرت را مرتفع کنند.

ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه‌های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود، زائران گرامی حتماً پس از ثبت نام رسید ثبت نام را از سامانه سماح دریافت کنند.

طبق اعلام سامانه سماح زائران عزیز توجه داشته باشند، جهت پرداخت هزینه‌های مصوب صرفاً از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام نمایند و از پرداخت هرگونه وجه دیگری چه به‌صورت نقدی و یا هر روش دیگر جداً خودداری نمایند.

لازم به ذکر است ثبت نام در سامانه سماح رایگان است و هزینه‌هایی که دریافت می‌شود صرفاً جهت خدمات درمانی و بیمه‌ای زائران است که مجموعاً ۲۲۰,۰۰۰ ریال است.
هم‌چنین چنان‌چه زائران جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند مبلغ ۳۰,۰۰۰ ریال به‌عنوان حق‌الزحمه بابت ثبت نام و ارائه رسید چاپی بر هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای اضافه و در مجموع مبلغ ۲۵۰,۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد.

گفتنی است؛ دریافت هرگونه وجهی به‌صورت نقدی و بیشتر از هزینه مصوب، غیرقانونی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: