به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در حقیقت مجموعه وزارتخانه‌ها دارای سلسله مراتب اداری هستند و رده ها و سطوح مختلف این وزارت خانه ها از صدر تا ذیل با یکدیگر ارتباط زنجیروار دارند؛ به دلیل اینکه مجموعه خودرو سازی کشور زیر نظر وزارت صمت فعالیت می کند؛ باید وزیر صنعت وقت (یعنی آقای شریعتمداری) به عنوان فرد مسئول این وزارت خانه پاسخگو باشد.
"خيبرآنلاين" - یحیی کمال‌پور نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی درباره مسئله فساد در صنعت خودروسازی و بازداشت شماری از مدیران ارشد این شرکت‌ها اظهارداشت: مدت‌هاست که مردم فریاد می زنند فکری به حال فساد گسترده در صنعت خودروسازی کشور کنید و مسئولان دلسوز نیز خواستار مبارزه جدی با آن بودند، اما متاسفانه این موضوع توسط دولت و مجلس پیگری نشد تا زمانی که خود دستگاه قضایی به دلیل مشکلات فروانی که برای مردم به وجود آمده بود به این موضوع ورود پیدا کرد.

بی توجهی دولت به فساد گسترده در خودروسازی/ شریعتمداری به عنوان وزیر وقت صنعت باید پاسخگوی فساد کلان باشد

به گزارش راه دانا، وی در ادامه با اشاره به آغاز تحقیقات در زمینه تخلفات صنعت خودروسازی تاکید کرد: باید تیم‌های بازرسی نهایت دقت را در روند رسیدگی به این تخلفات داشته باشد و با بررسی دقیق پرونده ها و مدارک توسط کارشناسان مرتبط با این موضوع و قاضی پرونده میزان جرم هر کدام از افراد دخیل در موضوع فساد خودرو سازی مشخص و دادگاه برای هر یک از جرایم حداکثر مجازات مقرر را حکم کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی درباره نقش وزارت صمت در فرآیند شکل‌گیری تخلفات صنعت خودروسازی و جلوگیری از آن خاطرنشان کرد: در حقیقت مجموعه وزارتخانه‌ها دارای سلسله مراتب اداری هستند و رده ها و سطوح مختلف این وزارت خانه ها از صدر تا ذیل با یکدیگر ارتباط زنجیروار دارند و هر یک از این سطوح نسبت به سطوح پایین‌تر خود دارای اختیار مرجعیت است؛ لذا به دلیل اینکه مجموعه خودرو سازی کشور زیر نظر وزارت صمت فعالیت می کند؛ باید وزیر صنعت وقت (یعنی آقای شریعتمداری) به عنوان فرد مسئول این وزارت خانه پاسخگو باشد.

کمال‌پور با تاکید بر مبارزه با فساد در بخش های مختلف ساختار اجرایی کشور بیان کرد: قطعا دستگاه قضایی مکلف به برخورد با تخلفات مالی گسترده در شرکت های خودروسازی است و باید افرادی که  پایشان در پرونده تخلفات خودروسازی درمیان است را شناسایی کند و بدون توجه به جایگاه و مسئولیت‌آنان، این مفسدان را به پای میز محاکمه آورد.

 
مجلس بارها به خاطر فساد و مشکلات در صنعت خودرو به شریعتمداری تذکر داد

وی با اشاره به حضور وزیر سابق صمت در کمیسیون قضایی و حقوقی به دلیل تخلفات افزایش قیمت خودرو تشرح کرد: سال گذشته به علت مشکلات عرضه و تقاضا و افزایش بی رویه قیمت خودرو وزیر مربوطه و معاونان آن برای ارائه توضیحات در کمیسیون حضور پیداکردند و تذکرات لازم به ان ها داده شد و مقررشد که مشکلات برطرف شود.

عضو کمیسیون در ادامه تشریح جزئیات این جلسه تصرح کرد: به دلیل اینکه اعضای کمیسیون از توضیحات و پاسخ‌های وزیر و معاونان آن قانع نشدند لذا این موضوع به اطلاع وزیر دادگستری رسید تا  مشکلات را پیگیری و مراتب را به  قوه قضاییه گزارش کند.

کمال پور با بیان اینکه کمیسیون قضایی و حقوقی به منظور خروج فساد از بدنه خودروسازی ،تخلفات این حوزه را به دستگاه قضایی گزارش داد خاطرنشان کرد: خوشبختانه قوه قضاییه مبارزه با اخلال در بازار خودرو و فساد مالی گسترده در این حوزه را خوب شروع کرد و باید امید داشت که این مبارزه فقط صرف خودروسازان نباشد و قوه قضاییه در هر جایی که منافذی از فساد وجود دارد وارد می شود و آن را کشف و راهش را مسدود می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برخی با افزایش قیمت خودرو از هزینه های تحمیلی آن بر مردم بهرمند شدند تصریح کرد: مطمئن باشید که در موضوع تخلفات خودروسازی فقط این چندنفر نقش نداشتند بلکه باید به دنبال یک شبکه گسترده فساد بود البته نباید از کم کاری دستگاههای نظارتی و متولی غافل شد زمانی که یک جریانی از تخلف شکل می گیرد هر کسی که مسئولیت دارد می تواند در این موضوع  نقش داشته باشد چراکه می تواند با اقدامات مثبت خود از گسترش آن جلوگیری کند.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: