به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
منابع آگاه در بیروت، دلیل تعویق پاسخ حزب الله به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به منافع حزب‌الله در سوریه و لبنان را تشریح کردند.
"خیبرآنلاین" -  وبگاه خبری النشره در یادداشتی باعنوان «به این دلایل پاسخ حزب الله به تعویق خواهد افتاد» تاکید کرد، پاسخ دردناک به تجاوز رژیم صهیونیستی به فراهم بودن شرایط مطلوب نیاز دارد.

پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی چه زمانی خواهد بود؟

به گزارش فارس، در این یادداشت آمده است: از زمان حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه در جنوب بیروت توسط دو هواپیمای بدون سرنشین و از زمانی که دبیر کل حزب الله وعده داد که انتقام حمله را با پاسخ به رژیم صهیونیستی خواهد گرفت یک سوال بر زبان اکثریت قریب به اتفاق لبنانی‌ها جاری است. اینکه حزب الله چه وقت پاسخ خواهد داد؟

برخی از آنها معتقدند که ممکن است این پاسخ در هفته جاری رخ دهد و برخی انتظار دارند در ایام عاشورا باشد و بین نظر اول و دوم، کسانی هستند که احتمال نزدیک شدن تاریخ واکنش حزب الله را رد کرده‌اند؛ چیزی که ظاهرا به واقعیت نزدیک‌تر است.

النشره با طرح این سوال که چرا حزب الله در اولین روزهای پس از حمله رژیم صهیونیستی پاسخی نداد، به نقل از منابع آگاه به آن پاسخ داد: اول اینکه پاسخ باید برای دشمن سنجیده و دردناک باشد و دوم اینکه حزب «حرکة أمل» برای یک گردهمایی به مناسبت بزرگداشت مراسم غیبت امام موسی الصدر و دو همراهش  برای امروز شنبه در نبطیه آماده می‌شود و قرار است نبیه بری، رئیس مجلس لبنان در آنجا سخنرانی داشته باشد. بنابراین امکان‌پذیر نبود که حزب الله در چند روز گذشته به اسرائیل پاسخ دهد زیرا این مراسم که برای شیعیان از اهمیت زیادی برخوردار است به دلیل احتمال هر گونه پاسخ اسرائیل به پاسخ حزب الله در معرض لغو قرار می‌گرفت.

این وبگاه خبری تاکید کرد: کسی که بخوبی سیاست را بلد است می‌داند که حزب الله نمی‌تواند روابط سیاسی خود را با أمل تحت تاثیر قرار دهد. به ویژه هنگامی که اسم امام موسی الصدر در میان باشد.

اما درباره هفته پیش رو منابع آگاه به النشره گفتند: حزب الله در این روزها هم شاید پاسخ ندهد، زیرا دهه اول محرم به برپایی مراسم عزاداری سید الشهدا اختصاص دارد و مصلحت نیست که در این مدت حزب الله بخواهد حتما به اسرائیل پاسخ بدهد.

این منابع افزودند: این به نفع حزب الله است که اوضاع در داخل اسرائیل را از زمان وعده سید حسن نصرالله به انتقام‌گیری از صهیونیست‌ها در حالتی از رعب و وحشت نگاه دارد ضمن اینکه ناپدید شدن گشتی‌های اسرائیلی در مرزهای جنوبی و همچنین کشاورزان صهیونیست از بیم پاسخ حزب الله از دستاوردهای روانی برای حزب الله محسوب می‌شود و به همان اندازه که عملا به اسرائیل پاسخ بدهد، محبوبیت مردمی آن در جنوب، البقاع و الضاحیه بیشتر شده است.

النشره نوشت: علاوه بر همه موارد فوق، وقتی نصرالله به اسرائیلی‌ها وعده واکنش دردناک می‌دهد، باید برای آن آماده شود. برای اینکه پاسخ حزب دردناک باشد نباید شتابزده عمل کند. علاوه بر اینکه نباید فراموش کرد که مسائل نظامی باید به موقع خود و در شرایط  مطلوب انجام شود و ممکن است این شرایط خود را بر هر مسئله دیگری تحمیل کند. بنابراین پاسخ در زمانی خواهد بود که فرصت آن به وجود می‌آید و حزب الله معتقد است که حمله در آن لحظه بیش‌ترین آسیب را به اسرائیلی‌ها خواهد زد.

در پایان آمده است: برای همه موارد فوق، صحبت کردن در مورد یک ضربه حزب الله به اسرائیل صحیح نبوده و نخواهد بود. این پاسخ در لحظه‌ای خواهد بود که باید باشد و اگر به طور پنهانی آماده شود، مدت زیادی طول نمی‌کشد که خبر آن اعلام خواهد شد.

بامداد یکشنبه گذشته (سوم شهریورماه) بود که دو پهپاد انتحاری رژیم صهیونیستی همزمان با نقض حریم هوایی لبنان و با هدف بمباران مواضع حزب‌الله، به جنوب بیروت تجاوز و حمله کردند.

پس از آن، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود در سالگرد آزادسازی «جرود عرسال» تهدید کرد که رژیم صهیونیستی پاسخ این اقدام خود را خواهد دید.

از سوی دیگر چهارشنبه گذشته ارتش لبنان اقدام به شلیک به سوی سه پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی در مرزهای خود کرد.

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان نیز در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل به اقدام رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی لبنان هشدار داد و مسئولیت عواقب این اقدامات را متوجه تل‌آویو دانست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: