به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اصحاب رسانه و هنرمندان باید مسئولیتی بزرگ را در قبال شهدای ترور احساس کنند و بدانند که امروز پرداختن به این شهدا که مظلومانه و در حرکاتی ناجوانمردانه به شهادت رسیده اند، نیازمند تلاشی مضاعف است.
"خیبرآنلاین" - آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جمع خانواده‌های شهدای ترور، یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت و تصریح کرد: خانواده شهیدان در همه جا پرچم برافراشته ای از انقلاب، ارزش‌های انقلاب، راه امام، خط امام، مقصد و مقصود امام و مقام معظم رهبری، اقتدار و عزت نظام اسلامی و همچنین مظلومیت نظام و شهدای عالیقدر هستند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی"خیبرآنلاین"، رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه این پرچم، معرف مکتب ایستادگی، مقاومت، اقتدار، جهاد و شهادت است، تجلیل از مقام شهدا و خانواده شهیدان را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: اصحاب رسانه و هنرمندان باید مسئولیتی بزرگ را در قبال شهدای ترور احساس کنند و بدانند که امروز پرداختن به این شهدا که مظلومانه و در حرکاتی ناجوانمردانه به شهادت رسیده اند، نیازمند تلاشی مضاعف است.

آیت الله رئیسی، پرداختن به شهدای ترور را موجب کنار زدن نقاب از چهره نفاق دانست و اظهار کرد: باید چهره جنایتکارانی که خود را تحت نام آزادی، استقلال، حقوق بشر و حمایت از انسان و اقلیم و گویشی خاص اقدام به جنایت می کنند، برملا شود. باید معلوم شود که آل سعود چگونه با پول از تروریستها حمایت می کند و غربی ها و آمریکا که داعیه دار مبارزه با تروریسم هستند، چگونه کشورشان مامن برخی سازمانهاست و حتی در کنار کاخ سفید دفتر دارند. باید بر همگان معلوم شود که این کشورها در ضدیت با ترور، دروغ می گویند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به شهادت خردسالان و نونهالان توسط تروریستها، به پرسش تاریخی حضرت رقیه (س) اشاره کرد و گفت: سوال حضرت رقیه از تاریخ این است که «چه کسی من را در حال کودکی یتیم کرده است؟» هنوز تاریخ نتوانسته به این سوال به ظاهر ساده اما پرمغز دختر اباعبدالله الحسین (ع) جواب بدهد. مردم ما هم سوالشان این است که چرا کسی که فقط سخن از خدا، نجات انسان، ارزشهای اسلامی و قرآنی و پیامبر (ص) و علی (ع) می گوید و در حال کمک به خلق خداست باید به جرم خدمت به مردم و انقلاب به خاک و خون کشیده شود؟ باید امروز دنیا از اسرائیلی‌ها سوال کند که جوانان و دانشمندان هسته ای ما که جز علم و فناوری و رشد کشور هدف و فعالیتی نداشتند، به چه جرمی کشته شدند؟ این دقیقا همان سوال فرزندان حسین ابن علی (ع) است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خون شهدا موجب جهل زدایی در منطقه و جهان شده است، خاطرنشان کرد: خون مطهر شهدای ترور، این ظرفیت را دارد که ابعاد و شاخصه های گوناگون جاهلیت مدرن را که عالم به آن مبتلاست، افشا کند. در این راستا لازم است یک کار حقوقی قوی نیز صورت گیرد و به صورت رسمی، وزارت خارجه، معاونت بین الملل قوه قضاییه و سازمان‌های مردم‌نهاد، این موضوع را از طریق همه مجامع بین المللی دنبال کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه پرونده های موجود بر اساس میثاقهای بین المللی باید پیگیری شود، تصریح کرد: ممکن است به دلیل حضور استکبار در بسیاری از مجامع بین المللی، محاکمه تروریستها به سهولت ممکن نباشد اما این امر نباید ما را از اقدام بازدارد. اسناد لازم باید توسط وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و قوه قضاییه جمع آوری شود زیرا بسیاری به صورت سازمانی اقدام به ترور کرده اند که در این موارد مسئولیت کیفری متوجه کل سازمان است. مثلا کل سازمان منافقین، مسئولیت کیفری دارد. باید علیه آنهاکیفرخواست تنظیم کرد و حتی اگر مجامع جهانی پیگیری نکردند، آنها را هم باید مورد پیگیری و افشا قرار داد تا افکار عمومی و وجدان جمعی دنیا بفهمد که خون انسانها برای این سازمانها هیچ ارزشی ندارد و تنها چیزی که برایشان مهم است، خواست مستکبرین است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم افشای استانداردهای دوگانه حقوق بشری غرب در قبال تروریستها، گفت: باید نفرت عمومی در سطح جهان علیه تروریسم برانگیخته شود تا قبل از محکومیت یک سازمان تروریستی در مجامع بین المللی، این سازمانها توسط افکار و وجدان عمومی جهان محکوم شوند.

رئیس قوه قضاییه، تفوق و برتری جبهه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و برملا شدن چهره کریه تروریسم را محصول خون مطهر شهدای ترور خواند و افزود: خون این عزیزان متصل به ثارالله است و خدا از خونشان نمی گذرد. آنچه طومار امثال داعش و القاعده را می پیچاند، خون کودکانی مانند محمدطه است که مظلومانه در اهواز به زمین ریخت.

 آیت الله رئیسی در پایان، منافقین را سربازان بدون یونیفرم صدام در دوران جنگ خواند و یادآور شد: جاسوسی اسرائیل و کمک به داعش، تنها بخشی از کارنامه سیاه منافقین و سایر گروهکهاست که بیش از 17 هزار نفر را در کشور ما به شهادت رسانده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: