به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کمترین میزان مشارکت در رأی‌گیری‌ها برای نمایندگانی که به صورت داوطلبانه از آبانماه گذشته در کمپین شفافیت حضور داشتند، مربوط به ابوالفضل حسن بیگی با 21% مشارکت در رأی‌گیری‌ها، محمد حسن‌نژاد با 31%، شهاب نادری با 36%، محمدرضا ملکشاهی با 37%، محمد عزیزی با 39% و اقبال محمدیان با 41% بوده است
"خیبرآنلاین" - طرح شفافیت آرای نمایندگان طرحی بود که از سوی جمعی از نمایندگان تدوین شد اما نتوانست آرای اکثریت را با خود همراه کند و فوریت آن یک بار در هفته گذشته و یک بار در سال گذشته در صحن علنی رد شد. با این حال جمعی از نمایندگان مجلس به صورت داوطلبانه برای شفافیت میزان حضور و غیاب و مشارکت خود در رأی‌گیری‌های مجلس کمپینی ایجاد کردند که تا به حال 110 نفر از نمایندگان در این کمپین فعالیت‌های خود در مجلس را ثبت کرده‌اند.
 
به گزارش فارس، در این گزارش  آخرین آمار از وضعیت حضور و مشارکت نمایندگان شرکت کننده در این پویش از آبانماه سال گذشته تا تیرماه امسال را مرور خواهیم کرد.

* آمار حضور و مشارکت نمایندگان در رای‌گیری‌های آبان ماه گذشته

بر این اساس، در آبانماه گذشته، 96 نماینده در این طرح میزان آرای خود را ثبت کرده‌اند که بیشترین میزان حضور در زمان رأی‌گیری را احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز، بیت‌الله عبداللهی نماینده اهر و هریس، حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، رضا انصاری نماینده داراب، سلام امینی نماینده ایلام، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مشهد، سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر،سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده تنکابن ، شهروز برزگر نماینده سلماس، عبدالله رضیان نماینده قائم‌شهر و علی اسماعیلی نماینده نور و علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده سازی ، علی‌ اکبری نماینده شیراز، علی قربانی نماینده بجنورد، علی نوبخت حقیقی نماینده تهران، فردین فرمند نماینده میانه، فرهاد فلاحتی نماینده قائنات، محمد بیرانودی  نماینده خرم‌آباد، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، محمود صادقی و مصطفی کواکبیان نمایندگان تهران، نادر قاضی‌پور، یحیی کمالی‌پور، حضور در تمام 37 رأی‌گیری انجام شده در این ماه را برای خود ثبت کرده‌اند و در تعداد مشارکت در رأی‌گیری‌ها نیز حسن کامران، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، سیدمحمدجواد ابطحی، شمس‌الله شریعت‌نژاد، علی اکبر شیراز، فردین فرمند، محمد بیرانوندی، محمدحسین فرهنگی، نادر قاضی‌پور با مشارکت در هر 37 رأی‌گیری انجام شده، بیشترین میزان مشارکت را به نام خود ثبت کرده‌اند.


 
* افزایش تعداد نمایندگان حاضر در کمپین شفافیت

براساس این گزارش، تعداد کل رأی‌گیری‌ها در آذرماه سال گذشته 67 مورد بوده که به این 96 نماینده‌ای که در آبانماه در کمپین شفافیت داوطلبانه مشارکت کردند، 3 نماینده دیگر نیز اضافه شد. احمد علیرضابیگی، بیت‌الله عبداللهی، رضا کریمی، روح‌الله بابایی صالح، سید حسین نقوی حسینی، شهروز برزگر کلشانی، علی ابراهیمی، علی اسماعیلی، علی‌اکبری شیراز، علیرضا سلیمی، فردین فرمند، محمدابراهیم رضایی، محمداسماعیل سعیدی، محمد بیرانوند، محمدحسین فرهنگی، مصطفی کواکبیان، نادر قاضی‌پور و سید مرتضی خاتمی در تمام رأی‌گیری‌ها حضور داشتند و در این میان احمد علیرضابیگی، شهروز برزگر، علی اسماعیلی، فردین فرمند در تمامی رأی‌گیری‌ها مشارکت کردند.

* چهره‌هایی که در تمام رای‌گیری‌ها مشارکت دارند

این گزارش می‌افزاید: در دیماه سال گذشته نیز 2 نماینده دیگر به جمع داوطلبان شفافیت اضافه شدند، آمار این ماه نیز نشان می‌دهد که 117 رأی‌گیری در مجلس انجام شده که بیت‌الله عبداللهی، حسینعلی حاجی دلیگانی، رضا کریمی، سید امیرحسین قاضی‌زاده، سید حسین نقوی حسینی، شمس‌الله شریعت‌نژاد، علی‌  اکبر شیراز، علی اسماعیلی، فردین فرمند، محمداسماعیل سعیدی، محمد بیرانوندی، نادر قاضی‌پور، یحیی کمالی‌پور در تمام 117 رأی‌گیری انجام شده در مجلس حضور داشتند و حسینعلی حاجی دلیگانی، رضا کریمی، فردین فرمند، نادر قاضی‌پور در تمام 117 رأی‌گیری انجام شده مشارکت کردند.

آمار مشابه در بهمن‌ماه گذشته نشان می‌دهد که 215 رأی‌گیری انجام شده است. در این ماه نیز 2 نماینده دیگر به کمپین شفافیت پیوستند، در این میان محمد بیرانوندی نماینده لرستان، نادر قاضی‌پور در زمان رأی‌گیری هر 215 طرح یا لایحه در مجلس حضور داشتند و محمد بیرانوندی تنها نماینده‌ای بود که در تمامی 215 رأی‌گیری مشارکت داشت.



* آمار مشارکت در فصل بودجه

این گزارش همچنین دربازه اسفندماه سال گذشته که به دلیل بررسی بودجه سالانه کشور بیشترین میزان رأی‌گیری‌ها در مجلس انجام شده است، نشان می‌دهد که از 484 رأی‌گیری انجام شده، سیدامیرحسین قاضی‌زاده، محمد بیرانوندی، نادر قاضی‌پور و فردین فرمند چهار نماینده‌ای بودند که در تمام رأی‌گیری‌ها حضور داشتند و بیشترین مشارکت در رأی‌گیری‌ها نیز مربوط به فردین فرمند بوده که در تمامی 484 رأی‌گیری مشارکت داشته است.

برای فروردین‌ماه سال جاری نیز بررسی‌های خبرنگار ما حکایت از این دارد که در 95 رأی‌گیری انجام شده، بیشترین میزان مشارکت مربوط به بیت‌الله عبداللهی، اکبر رنجبرزاده، حبیب‌الله ده‌مرده، حسن کامران، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، رضا کریمی، روح الله بابایی صالح، سکینه الماسی، سلام امینی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، سیدمحمدجواد ابطحی، علیرضا سلیمی، فردین فرمند، فرهاد فلاحتی، محمدابراهیم رضایی، محمد بیرانوندی، محمدحسین فرهنگی، محمود بهمنی، نادر قاضی‌پور، محمدباقر عبادی، سیده فاطمه ذوالقدر و مهرداد لاهوتی بوده است که در زمان تمامی 95 رأی‌گیری انجام شده در مجلس حضور داشتند و در این میان حسینعلی حاجی‌دلیگانی، رضا کریمی، فردین فرمند در تمامی رأی‌گیری‌های انجام شده نیز مشارکت داشتند.

براساس آمار اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز تعداد رأی‌گیری‌های انجام شده در مجلس 174 مورد بوده که حسینعلی حاجی‌دلیگانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده، فردین فرمند، محمدحسین فرهنگی، نادر قاضی‌پور، سیده فاطمه ذوالقدر در تمام زمان رأی‌گیری‌ها حضور داشتند و حسینعلی حاجی‌دلیگانی و فردین فرمند تنها نمایندگانی بودند که در تمام رأی‌گیری‌ها مشارکت کردند.



آمار خردادماه مشارکت داوطلبانه نمایندگان در کمپین شفافیت نشان می‌دهد که در 81 رأی‌گیری انجام شده، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، حسن کامران، زهرا سعیدی مبارکه،امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، سیدجواد حسینی‌کیا، سیدحسین نقوی حسینی، سیدناصرموسوی لارگانی، شمس‌الله شریعت‌نژاد، عباسعلی پوروافرانی، عبدالرضا مصری، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، علی‌ اکبر شیراز، علیرضا سلیمی، فردین فرمند، فرهاد فلاحتی، محمد بیرانوندی، محمدحسین فرهنگی، سیده فاطمه ذوالقدر در زمان تمام 81 رأی‌گیری انجام شده در مجلس حضور داشتند که از این تعداد نیز حسینعلی حاجی‌دلیگانی، سیدناصر موسوی لارگانی، فردین فرمند، محمد بیرانوندی، محمدحسین فرهنگی و سیده فاطمه ذوالقدر در تمام 81 مورد در رأی‌گیری‌ها مشارکت داشتند.

در تیرماه سال جاری نیز 119 رأی‌گیری در مجلس انجام شده که حسن کامران، حسینعلی حاجی دلیگانی، سید ناصر موسوی لارگانی، علیرضا سلیمی، محمدابراهیم رضایی، فردین فرمند، محمدحسین فرهنگی، نادر قاضی‌پور و سیده فاطمه ذوالقدر در تمام 119 رأی‌گیری انجام شده در مجلس حضور داشتند و حسن کامران، حاجی دلیگانی، قاضی‌زاده هاشمی، ناصر موسوی لارگانی، علیرضا سلیمی، فردین فرمند نمایندگانی بودند که در تمام 119 رأی‌گیری انجام شده مشارکت کردند.


 
* قاضی‌پور و فرمند همچنان پیشتاز مشارکت در رای‌گیری‌ها

آمار تجمیعی 9 ماه گذشته نیز نشان می‌دهد که فردین فرمند و نادر قاضی‌پور با ثبت 99% مشارکت در رأی‌گیری‌ها بیشترین میزان مشارکت را داشتند. حسینعلی حاجی دلیگانی با 98%، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رضا کریمی و محمدابراهیم رضایی با 97% مشارکت در جایگاه بعدی قرار می‌گیرند. علیرضا سلیمی 95% مشارکت را برای خود ثبت کرده، شمس‌الله شریعت‌نژاد و محمد بیرانوندی 94%، سیده فاطمه ذوالقدر 93.6%، روح‌الله بابایی صالح 92%، حسن کامران، سید ناصر موسوی لارگانی و علی‌اکبری شیراز نیز 91% مشارکت در رأی‌گیری داشتند.

کمترین میزان مشارکت در رأی‌گیری‌ها برای نمایندگانی که به صورت داوطلبانه از آبانماه گذشته در کمپین شفافیت حضور داشتند، نیز مربوط به ابوالفضل حسن بیگی با 21% مشارکت در رأی‌گیری‌ها، محمد حسن‌نژاد با 31%، شهاب نادری با 36%، محمدرضا ملکشاهی با 37%، محمد عزیزی با 39% و اقبال محمدیان با 41% بوده است.

علی وقفچی و علی یارمحمدی نیز نمایندگانی بودند که آمار آنها تا خردادماه ثبت شده و مشارکت زیر 50% داشتند، اما سایر نمایندگانی که در این کمپین مشارکت کردند، مشارکت بالای 50% در رأی‌گیری‌ها را برای خود در این 9 ماه به ثبت رساندند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: