به‌روز شده در: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
جلسه رأی‌ اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، خالی از حاشیه نبود.
"خیبرآنلاین" - در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بررسی رأی‌اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرار گرفت که این جلسه خالی از حاشیه نبود.

استقبال کمرنگ «امیدی‌ها» از روحانی/ وزیری که عاشق مجلس شد!

به گزارش مهر، این جلسه ساعت ۸:۱۰ آغاز شد و پس از تلاوت آیات قرآن، عقربه‌های ساعت ۸:۲۰ را نشان می‌داد که رئیس‌جمهور با استقبال جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وارد صحن علنی شد اما نکته جالب توجه آن بود که در میان نمایندگان، تعدادی کمی از «امیدی‌ها» دیده می‌شدند درحالی‌که همواره نمایندگان فراکسیون امید هنگام حضور رئیس‌جمهور، وی را مشایعت می‌کردند.

- همراه با رئیس‌جمهور، دولتمردانی چون اسحاق جهانگیری، محمود واعظی، حسام‌الدین آشنا، بیژن زنگنه، محمود حجتی و انصاری در مجلس حاضر شدند و سپس علی‌اکبر صالحی، بهروز کمالوندی، محمود علوی و شهیدی هم به آنان اضافه شدند که در ردیف جلوی صندلی نمایندگان و صندلی دولتی‌ها نشستند.

- رئیس‌جمهور هنوز در صندلی سبز بهارستان تکیه نزده بود که با اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی جهت ایراد سخنرانی و دفاع از وزرای پیشنهادی خود به پشت تریبون مجلس رفت.

-از نکات قابل توجه سخنرانی رئیس‌جمهور آن بود که به جای آنکه بیشتر از عملکرد وزرای پیشنهادی خود دفاع کند، از عملکرد خود دفاع کرد.

- وی اشاره‌ای به تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان کرد و دولت‌های یازدهم و دوازدهم را از مظلوم‌ترین دولت‌های جمهوری اسلامی دانست با این استدلال که از ابتدای کار خود، آماج تحریم‌های متعدد دشمنان قرار گرفته است اما با وجود این، رئیس‌جمهور از عملکرد دولتش دفاع کرد و آمار و ارقامی ارائه کرد مبنی بر اینکه با وجود تحریم‌ها، وضعیت رشد اقتصادی و پیشرفت کشور مطلوب است.

- رئیس‌جمهور به سخنان خود در دفاع از عملکردش ادامه داد تا آنکه فرصت را غنیمت شمرد تا کنایه‌ای هم به منتقدانش بزند.

- روحانی خطاب به منقدان خود گفت: در شرایط تحریم بگذارید دشمنان علیه ما بگویند اما چرا عده‌ای حنجره خود را عاریه به صدای دشمن می‌دهند و بنده معتقدم که نباید صدای دشمن را از حنجره ولو گروه مخالف دولت بشنویم.

- زمان زیادی از سخنرانی رئیس‌جمهور گذشت تا آنکه وی به دفاع از حاجی میرزایی و علی‌اصغر مونسان وزرای پیشنهادی خود پرداخت؛ البته وی پیش از آنکه از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دفاع کند، اشاره به استعفای بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش کرد و صراحتاً گفت که بطحایی به دلیل عشق به مجلس، می‌خواست در کنار شما نمایندگان باشد و بنده با آنکه ابتدا با این استعفا موافق نبودم، در نهایت با این استعفا موافقت کردم.

- رئیس‌جمهور اشاره‌ای به برنامه‌های وزرای پیشنهادی خود کرد و در نهایت پس از حدود ۵۰ دقیقه سخنرانی، از پشت تریبون مجلس پایین آمد درحالی‌که بسیاری از نمایندگان مجلس، دور وی جمع شدند و در این میان بودند نمایندگانی که برگه در دست داشتند و خواستار حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود از روحانی شدند.

- پس از پایان سخنان رئیس جمهور، بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرروش در دستور کار مجلس قرار گرفت؛ نادر قاضی پور به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی پشت تریبون قرار گرفت. این نماینده مجلس که با صدای رسا در حال ایراد نطق خود بود وقتی تعداد زیادی از نمایندگان اطراف حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جمع شده بودند، خطاب به آنها گفت:«آقای روحانی که دَر رفت، اجازه دهید آقای جهانگیری بشنود، از دور صندلی آقای جهانگیری کنار بروید.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: