به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مشخص شده که نه زبان دنیا را می‌فهمید، نه از حقوق بین الملل سررشته دارید و نه در حفظ عزت ملی ملت‌تان توانا هستید؛ پس تنها 2 پیشنهاد می‌تواند گره‌گشای امور باشد
"خیبرآنلاین" - دستگاه دیپلماسی باند مشترک روحانی و لاریجانی که ریاست آن بر عهده ی محمدجواد ظریف گذارده شده، حیثیت و عزت ملی کشورمان را طی 6.5 سال اخیر شدیدا دچار خدشه نموده است و به گونه ای که هرچه در عرصه مقاومت و منطقه برای ایران کسب آبرو شده، در عرصه مذاکرات التماسی به آبروی کشور چوب حراج خورده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، 17 ماه است که دولت آمریکا در راستای سیاست های ثابت و غیرقابل تغییر این رژیم، رسما از معاهده ی ننگین برجام خارج شده است و طبق تمام حقوق بین المللی، وقتی یک طرف از توافقی خارج می شود، آن توافق عملا ملغی شده است، اما مردان ضعیف دیپلماسی بنفش، بیش از 17 ماه است دست از التماس و اصرار برای اثبات این دروغ بزرگ که برجام هنوز زنده است، برنداشته اند!

6.5 سال است که قرار است اروپا در کنار آمریکا به تعهدات خود عمل کند و هرچه مدعیان دیپلماسی بیشتر می دوند و خواهش می کنند، کمتر در کاسه ی آنها چیزی ریخته می شود، حالا آقایان آن 6.5 سال را رها کرده و می گویند اگر تا پنجشنبه چنان نشود، ما بهمان خواهیم کرد!

تاکنون اصطلاحا 2 گام در اجرای یکطرفه ی برجام به عقب برداشته اند، گام هایی که عملا هیچ تلنگری به طرف مقابل نزده، بلکه او را در سر دواندن و بازی دادن کشورمان مصمم تر کرده است. حق هم دارد؛ وقتی از جبهه ی داخل به دشمن پالس ضعف و سستی ارسال شود، او قطعا مرزهای گستاخی خود را گسترش می دهد.

بنفش ها که معلوم نیست دقیقا اجرای کدام ماموریت و از چه کسی را پیگیری می کنند، نقش پلیس بد فرانسه در امضای برجام، رفتار شرکت های فرانسوی پژو و... با صنعت کشورمان طی سال های اخیر را نادیده می گیرند و این روزها، ناامیدتر از همه جا، یک روز در میان به پاریس می روند و چند ساعت با رئیس جمهور آنها تلفنی صحبت می کنند و توسط رسانه های زنجیری دروغ ساز خود مشغول رپرتاژ آگهی دوباره برای مذاکراتی هستند که جز خفت، قطعا هیچ آورده ای برای کشورمان ندارد.

کلید را گم کرده اید، سوراخ دعا را هم نمی دانید کجاست! ضربه به حیثیت یک ملت بزرگ تا کجا باید ادامه پیدا کند؟ چرا فردی همچون ظریف باید در گفت و گو با یک رسانه ی روسی همچنان بگوید "با وجود بدعهدی اروپایی‌ها در برجام، هنوز این توافق نمرده و صحبت درباره مرگ آن زود می‌باشد"؟! مردم ایران و ملت های جهان و دولت ها را چه فرض کرده اید و در حال ساخت کدام تصویر از عقل و فهم ایرانی در عرصه ی بین الملل هستید؟ توافقی که دو سر داشت، یک سر آن (5+1) به صورت مطلق به هیچیک از تعهدات خود عمل نکرده و علاوه بر آن، عضو اصلی و شاخص آنها رسما برجام را پاره کرده و یک لگد توهین آمیز به میز مذاکره زده است. شما از زندگی کدام توافق سخن می گویید؟چرا بساط تمسخر و تحقیر ایران را فراهم می آورید؟

ماله کش بزرگ برجام و مذاکرات بنفش هم در اسلونی و در جمع خبرنگاران گفته است: "از نظر ما بازگشت به اجرای کامل برجام منوط به دریافت ۱۵ میلیارد دلار برای یک دوره چهار ماهه است و در غیر این صورت روند کاهش تعهدات ایران ادامه خواهد یافت"! این چه ادبیات و روندی است که در پیش گرفته اید؟ مگر ملت ایران را گدا فرض نموده اید که به طرف مقابل می گویید اگر قول بدهید ظرف 4 ماه فلان مبلغ را در کاسه ی ما بریزید، ما قول می دهیم بچه ی خوبی باشیم و سرمان را پایین بیاندازیم و برویم منزلمان!

مگر علم، تکنولوژی، صنعت، پیشرفت، استقلال، آزادی و عزت یک ملت فروشی است که بر آن نرخ نسیه می گذارید و می گویید اگر پولش را بدهید، از آن دست می کشیم.

طبق حدیثی که "مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود"، قطعا مومن نیستید، اما آیا ایرانی و آریایی هم نیستید؟! این چه بساطی است که برای کشور فراهم کرده اید؟

6.5 سال گره زدن همه ی امور مملکت به مذاکراتی پوچ و بی حاصل، کافی نیست؟ وضعیت معیشت مردم، مسکن، درمان، تغذیه، آموزش، پوشاک و در یک کلام اقتصاد، به بدترین حالت رکود تورمی رسید که تنها دلیلش، ناکارآمدی جریان غربزده ی نفوذ کرده در سیستم تصمیم گیری کشور بود و باز هم همین شرطی کردن مردم و گره زدن حتی آب خوردن ملت به مذاکرات را ادامه می دهید. با کدام پایگاه اجتماعی؟

آیا از وضعیت خود در میان مردم جامعه خبر دارید؟ آیا از ناسزاها و بد و بیراهی که به صورت ثانیه ای برای خود خریده اید، مطلعید یا چاپلوسان اخبار را به شکل وارونه به شما منتقل می کنند؟

مشخص شده که نه زبان دنیا را می فهمید، نه از حقوق بین الملل سررشته دارید و نه در حفظ عزت ملی ملت تان توانا هستید؛ پس تنها 2 پیشنهاد می تواند گره گشای امور باشد:

1. از منیت و خودخواهی و تکبر و غرور خاص اشرافیگری دست برداشته و کاملا متواضعانه، شکست برنامه های خود را بپذیرید و با استفاده از نجابت مردم و منتقدان، با آنها از در صداقت وارد شوید و به راهنمایی های آنها در بهبود امور توجه نمایید.

2. اگر غرورتان اجازه ی چنین تواضعی در برابر ملت را به شما نمی دهد، با همان روحیه ی متکبرانه، استعفا دهید و کنار بکشید و بیش از این با آبروی یک ملت بزرگ و متمدن بازی نکنید.

مطمئن باشید اگر یکی از دو کار فوق را انجام ندهید، به زودی و در بزنگاه های متوالی که در پیش است، از مردم خود سیلی های سختی خواهید خورد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Romania
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
0
0
تنها راه حل مشکلات کشور توسل به (...) است
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: