به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مرز خسروی به عنوان یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین معابر رسمی تردد بین ایران و عراق، از روز ۱۵ شهریور ماه با حضور وزیر کشور برای عبور زائران عتبات عالیات و به خصوص راهپیمایان اربعین، به طور رسمی گشایش یافت.
"خیبرآنلاین" - ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران عتبات عالیات در مرز خسروی از دو سال پیش در حال انجام است اما سفر زائران به اماکن مقدس زیارتی عراق از این گذرگاه مرزی، از شش سال پیش دنبال می‌شود که با پیگیری‌های فراوان صورت گرفته، بالاخره امسال، امکان این اقدام فراهم شد.

آخرین اقدامات صورت گرفته در مرزخسروی برای تردد زائران به عتبات عالیات / مرز اربعین آمادگی پذیرایی از زوار راهپیمایی اربعین را دارد؟

به گزارش میزان، مرز خسروی ظهر روز پنجشنبه با حضور «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان این استان بازگشایی شد.
 
وزیر کشور در این مراسم با اشاره به اخذ تدابیر لازم برای سفر زائران عتبات عالیات، گفت: مقرر است با تلاش و زحمات همه دوستان به ویژه استاندار کرمانشاه، وزیر کشور عراق، همکاران ستاد اربعین و همکاران سفارت عراق امسال بتوانیم از مرز خسروی برای عتبات زائر داشته باشیم. بازگشایی مرز خسروی فرصت خوبی برای زائران است که با خدمات بهتر و تسهیلات مناسب، سفر به عتبات داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: تا به امروز پنجم محرم، بیش از ۵۱ هزار نفر زائر به عتبات سفر کردند که این رقم به نسبت دوره مشابه سال گذشته، بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است. همچنین روز گذشته ۱۵ هزار زائر از مرز مهران عبور کردند. پیش بینی مان این است که با توجه به سهولتی که در مرز‌ها و امور کنسولی انجام شده تعداد زائران بیشتر شود و امیدوارم مردم همکاری‌های لازم را داشته باشند که البته تجربه پنج ساله برای ما مفید بوده و امسال براساس این تجربه در این سفر با مردم همراهی خواهیم کرد.
 
البته چندی پیش، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار میزان با بیان اینکه روزانه حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از این مرز تردد می‌کنند، گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های اربعین در استان اختصاص یافت که در بودجه سالانه استان لحاظ شده است.

مهرداد سالاری، معاون استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت بازگشایی مرز خسروی به خبرنگار میزان گفت: کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی (ع) استان کرمانشاه اقدامات زیادی را از سال‌های گذشته برای بازگشایی این مرز در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با استان‌های معین و اعلام تجهیزات موردنیاز استان کرمانشاه در این باره اظهارداشت: هماهنگی اولیه جهت استقرار شهرداری منطقه ۱۴ تهران در مرز خسروی، ابلاغ ۶۵ هزار میلیون ریال اعتبار از سوی وزارت کشور با تخصیص (۱۰۰ درصدی پروژه‌های قصر شیرین و ۹۰ درصدی سایر شهرها) به شهرداری‌ها جهت ایجاد مجتمع خدمات رفاهی و بازارچه اربعین از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات مخابراتی، ایجاد پارکینگ برای خودرو‌های شخصی و عمومی در قصر شیرین و خسروی، احداث ۱۰۰ مورد سرویس بهداشتی ثابت در پایانه مرزی خسروی، تامین برق مراکز خدماتی بین راهی از جمله مراکز فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، پلیس راه، افزایش گیت‌های عبور زوار در پایانه مرزی وجانمایی محل موکب‌ها برای استان‌های معین در شهر قصر شیرین از جمله این اقدامات است.

سالاری گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اقدام به ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مراسم اربعین با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال کرده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس از طریق سازمان حمل و نقل جهت انتقال زائران از دو مسیر خسروی – کرمانشاه و از کرمانشاه  به کلیه نقاط کشور دراستان مستقر و سازماندهی شوند. همچنین بناشد یک جایگاه سوخت سیار گازوئیل در خسروی و یک جایگاه سوخت سیار بنزین در پارکینگ خودرو‌ها مستقر شود و حداقل ۵ جایگاه سوخت سیار دیگر درطول مسیر استقرار یابند.
 
استفاده از گذرگاه مرزی خسروی مطمئنا تاثیر بسزایی  در کاهش بار ترافیکی در ایام پیاده روی اربعین  از مرز مهران دارد و قطعا آثار اقتصادی مناسبی در وضعیت معیشتی و اقتصادی مرزنشینان خواهد داشت.
برچسب ها: مرز ، خسروی ، عراق ، زوار ، اربعین ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: