به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مخالفت آمریکا با ما ۴۰ ساله است و یک موضوع جدید نیست، افزود: مگر می‌شود با کسی که آمد مسجدالاقصی را به صهیونیست‌ها داد مذاکره کرد؟ هر کسی بخواهد تن به مذاکره با آمریکا بدهد یا خائن است یا ظالم یا جاهل.
"خیبرآنلاین" - آیت‌الله «حسین نوری همدانی» امروز چهارشنبه ۲۷ شهریور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علیمه خواهران و برادران استان تهران که در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم از هیچ قشری به اندازه علما تکریم به عمل نیامده است.

آیت‌الله نوری همدانی: هر کس تن به مذاکره با آمریکا بدهد یا خائن است یا ظالم یا جاهل

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه علما دژ مستحکم اسلام هستند گفت: طلبه‌ها در دو عرصه طلبگی و تعلیم و تعلم و همچنین خدمت به مردم گام برمی‌دارند و باید در هر دو‌ عرصه تمام تلاش خود را انجام دهند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه «اخلاص»، «همت بلند»، «اراده و جدیت» و «نظم» شروط اصلی رسیدن طلبه‌ها به جایگاه‌های بالای علمی و حوزوی هستند، عنوان کرد: طلبه‌ها نباید به یک موقعیت کم و پایین در مسیر طلبگی بسنده کنند بلکه باید تلاش کنند به مقام فقاهت برسند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه هرچقدر که انسان کوشاتر باشد و‌زحمت بیشتری بکشد، به همان اندازه به موقعیت‌های بلندتری می‌رسد و اوج بیشتری را به دست می‌آورد، گفت: آدم تنبل و‌ سست پیشرفت نمی‌کند و طلبه‌ها باید بدانند راه طلبگی زحمت دارد.

وی با بیان اینکه طلاب باید نظم را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند، گفت: هر فردی که منظم است انسان موفقی است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ادبیات و صرف و نحو باید به صورت عمیق خوانده شود، تاکید کرد: طلبه‌ای که در آموختن ادبیات جدی و کوشا نباشد، هرچقدر هم در سایر دروس قوی باشد باز نمی‌تواند طلبه موثری در عرصه اجتماع باشد.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: ما باید بدانیم که تنها کسب علم در‌ حوزه کافی نیست و توجه به درس اخلاق در حوزه از ملزومات اساسی است.

وی افزود: طلبه هر شغلی که داشته باشد، نباید حوزه را ترک کند و باید دائما‌ در رفت‌وآمد به حوزه باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه طلبه‌ها با گوش دادن به نوارهای صوتی اساتید، طلبه نمی‌شوند، تاکید کرد: طلبه‌ها باید به محضر اساتید خود برسند و حضوری تلمذ کنند.

وی با بیان اینکه اخلاق استاد بر شاگرد تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد خاطرنشان کرد: طلبه‌ها سعی کنند آنچه را که می‌آموزند، بنویسند چرا که این نوشتن‌ها در آینده و در ادامه مسیر طلبگی بسیار به درد آنها می‌خورد.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین یادآور شد: طلبه‌ها باید در میان مردم حضور داشته باشند و‌ از گرفتاری‌ها و‌ مشکلات مردم آگاه باشند و‌ برای رفع آنها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مبارزه با ظالمان، جباران و‌ مستکبران روزگار، از جمله وظایف عالمان دین است، گفت: شهدای طلبه دوران هشت سال دفاع مقدس، نسبت به همه اقشار جامعه بیشتر بود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مخالفت آمریکا با ما ۴۰ ساله است و یک موضوع جدید نیست، افزود: مگر می‌شود با کسی که آمد مسجدالاقصی را به صهیونیست‌ها داد مذاکره کرد؟ هر کسی بخواهد تن به مذاکره با آمریکا بدهد یا خائن است یا ظالم یا جاهل.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: