به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
بعد از حمله به آرامکو شواهدی – البته علائم سیاسی نه علائم واقعی نظامی- حکایت از بحث و بررسی پاسخ نظامی به ایران را نشان میداد.
"خیبرآنلاین" -  تحولات سیاسی پس از حمله تاریخی انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان با شتاب ویژه‌ای در حال حرکت است. طرح کلی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیز این است که ایران را متهم اصلی این حادثه معرفی کرده و نهایتا دولت ایران مجبور به عقب نشینی در حوزه برنامه منطقه‌ای و دادن امتیاز بکنند.

پیام ویژه فرماندهان نظامی ایران به آمریکا و عربستان بعد از حمله به آرامکو +جزئیات

به گزارش جهان نیوز، اما همواره در این نوع بزنگاه‌ها یک لایه عمیق‌تری از لایه سیاسی و لفاظی دیپلماسی دولت ها در جریان است که بازیگران اصلی آن فرماندهان نظامی و موثرین تصمیم‌گیر در حوزه امنیت ملی هستند. بعد از حمله به آرامکو شواهدی – البته علائم سیاسی نه علائم واقعی نظامی- حکایت از بحث و بررسی پاسخ نظامی به ایران را نشان میداد.

درباره دلایل و اهداف عمدی تقویت این شواهد نکات زیادی وجود دارد و البته همه آن هم مستقیما به ایران برنمی‌گردد بلکه گاه دقیقا برای نقطه مقابل ایران یعنی دوشیدن گاوهای شیرده منطقه طراحی و هدفگذاری می‌شود. با این وجود طبیعی است که فرماندهان نظامی ایران، از کنار کوچکترین شواهد برای پاسخ نظامی ولو با ظاهر سیاسی و تبلیغاتی نیز به راحتی نگذشته و متناسب با آن ادبیات بازدارنده تولید کنند. دقیقا در همچین نقطه‌ای است که یکبار دیگر نقش فرماندهان نظامی و علی الخصوص داشتن ادبیات راهبردی موثر نقش خود را برای امنیت و ثبات کشور نشان می‌دهد.

در همین راستا سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه، در فاصله کوتاهی پس از برخی لفاظی‌ها درباره احتمال پاسخ نظامی به ایران، بیان کرد: دشمن گاهی سخن از گزینه‌های نظامی می‌گوید، اما از چهل سال پیش و ماجرای طبس و خاکستر شدن نیروهای متجاوز دلتا به این طرف ما می‌گوییم اهل پاسخ هستیم ومقتدرانه پاسخ می‌دهیم، هرکس می‌خواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود، بسم‌الله، هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگ به سرزمین ما کشیده شود؛ تهاجم محدود باقی نمی‌ماند، ما اهل تعقیب هستیم و تا نابودی متجاوز از پا فرونمی‌نشینیم و هیچ نقطه امنی باقی نمی‌گذاریم حساب کار دست‌تان باشد.

همچنین سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه تکلیف ما با دشمن روشن است، گفت: به آمریکا و صهیونیست‌ها بارها اعلام کرده‌ایم که اگر نیت، اراده و یا اقدامی برای تجاوز به کشور داشته باشند با قاطعیت در برابر آن خواهیم ایستاد مانند رفتاری که با پهپاد متجاوز آمریکایی، شناور متخلف انگلیسی در کنار ناو انگلیسی صورت گرفت. نتیجه تجاوز به این کشور قطعا انهدام و اسارت خواهد بود.

به صورت خلاصه می توان چند پیام راهبردی ذیل را از این جملات استخراج کرد که مخاطبین اصلی آنها سران نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان هستند.

الف: ایران هر نوع تهاجم چه محدود باشد و چه در نقطه ای کاملا بی تلفات صورت بگیرد، پاسخ خواهد داد و این پاسخ نه محدود و  نه حتی همتراز تهاجم صورت گرفته خواهد بود.

ب: ایران هر کشوری در منطقه که محل حمله به ایران و یا آغاز کننده جنگ باشد، سرزمینش را تبدیل به میدان اصلی جنگ خواهد کرد. یعنی در صورت حماقت آل سعود، ایران کل سرزمین عربستان را تبدیل به محل جنگ و نزاع خواهد کرد نه نقطه‌ای از این کشور را.

ج: ایران همان عزم رفتار با پهپاد آمریکایی و کشتی انگلیسی را دارد. یعنی قاطعیت دفاعی ایران طی این مدت نه تنها تحت تاثیر جوسازی‌های تبلیغاتی غربی و آمریکایی قرار نگرفته بلکه مشابه مواجه با پهپاد آمریکایی و کشتی انگلیسی را قطعا تکرار خواهد کرد. این البته یک تبصره هم دارد و آن اسارات! یعنی اینبار تنها تجهیزاتی مصادره یا منهدم نخواهد شد بلکه اسارات متجاوزین نیز در برنامه قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: