به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
محمد بن سلمان در پاسخ به سوال مجری شبکه پی بی سی درباره چگونگی امکان وقوع این قتل بدون اطلاع وی گفت: «ما 20 میلیون جمعیت داریم. ما 3 میلیون کارمند دولت داریم»
"خيبرآنلاين" - محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، برای اولین بار در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «پی بی اس»، اعتراف کرد که قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری ریاض در ترکیه، تحت نظارت وی صورت گرفته است.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از مستند شبکه «پی بی اس»که قرار است هفته آینده پخش شود، گزارش کرد، ولیعهد عربستان مسئولیت قتل سال گذشته جمال خاشقچی توسط عوامل سعودی را برعهده گرفت «زیرا این اقدام تحت نظارت من صورت گرفت».

طبق این گزارش، محمد بن سلمان تاکنون به صورت آشکارا درباره قتل این منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول سخنی به میان نیاورده بود.

با اینحال، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان (سیا) و برخی از دولت‌های غربی اعلام کرده بودند که محمد بن سلمان، دستور قتل خاشقچی را صادر کرده بود.

محمد بن سلمان به «مارتین اسمیت» مجری شبکه «پی بی اس» درباره قتل خاشقچی گفت: «این (قتل) تحت نظارت من انجام گرفت. من تمامی مسئولیت را می‌پذیرم زیرا تحت نظارت من انجام گرفته است».

مستند شبکه پی بی اس تحت عنوان «ولیعهد عربستان» قرار است اول اکتبر ماه (9 مهرماه) قبل از اولین سالگرد قتل جمال خاشقچی پخش شود و این اظهارات محمد بن سلمان در پیش‌نمایشی از این مستند نشان داده شده است.

عربستان سعودی که در ابتدا هرگونه مشارکت در قتل این روزنامه نگار منتقد عربستانی را انکار می‌کرد، در ادامه پذیرفت که این قتل توسط عوامل سرکش سعودی انجام گرفته است.

دادستان عمومی سعودی اعلام کرد که معاون سابق رئیس اطلاعات این کشور دستور بازگشت خاشقچی به کشور را صادر کرده بود اما بعد از شکست گفت‌وگوها برای بازگرداندن این منتقد سعودی به میهن، مذاکره‌کننده ارشد، دستور قتل وی را صادر کرده است.

دادستان عمومی گفته بود که «سعود القحطانی»، دستیار مهم محمد بن سلمان که بنا به گزارش رویترز از طریق «اسکایپ» به قاتلان دستور قتل خاشقچی را داده است، قبل از عملیات قتل، تیم ضربت را در جریان فعالیت‌های خاشقچی قرار داده بود.

محمد بن سلمان در پاسخ به سوال مجری شبکه پی بی سی درباره چگونگی امکان وقوع این قتل بدون اطلاع وی گفت: «ما 20 میلیون جمعیت داریم. ما 3 میلیون کارمند دولت داریم».

مجری پی بی اس از ولیعهد عربستان پرسید که آیا قاتلان می‌توانند جنگنده‌های خصوصی دولت را مورد استفاده قرار دهند که محمد بن سلمان در پاسخ گفت: «من مقام‌ها و وزرایی دارم که امور را دنبال می‌کنند و آنها مسئول هستند. آنها مجوز انجام چنین کاری را دارند».
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
با سلام
آقای بن سلمان، شما تنها قاتل عاشقی نیستید، بلکه شما قاتل هزاران کودک و زن و مرد بیگناه در یمن و قاتل صدها زن و مرد ایرانی در منا هستید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: