به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک قاضی دادگاه منطقه لس آنجلس حکمی صادر کرده که بر اساس آن قوانین اعمال شده از سوی دولت آمریکا را در مورد بازداشت کودکان مهاجر به چالش خواهد کشید.
"خيبرآنلاين" - سیاست‎های مهاجرتی دولت آمریکا منجر به وخیم‌تر شدن شرایط کودکان مهاجری شده که از والدین خود در مرز آمریکا و مکزیک جدا شده‎اند.
 
به گزارش ميزان به نقل از آسوشیتدپرس، یک قاضی آمریکایی می‌گوید قصد دارد قوانین دولت این کشور را برای بازداشت کودکان مهاجر به چلش بکشد. این قاضی قوانین اعمال شده از سوی دولت آمریکا را مغایر با توافق فلورس درباره بازداشت کودکان مهاجر می‎داند.

این تصمیم قاضی آمریکایی پس از جلسه دادرسی صورت گرفت که در آن وکلا در مورد کودکان مهاجر بازداشت شده صحبت کردند. در این جلسه وکلا به این موضوع اشاره کردند که قوانین اعمال شده این اجازه را می‌دهد تا کودکان مهاجر تا زمان نامحدود در زندان‌ها و بازداشتگاه‌هایی نگهداری شوند که فاقد مجوز هستند.
 
حکم قاضی "دالی جی" در دادگاه منطقه لس آنجلس می‌گوید، توافق فلورس که در سال ۱۹۹۷ حاصل شده پابرجاست.
 
وی می‎گوید حکمی صادر خواهد کرد که مانع از اجرای قوانین جدید از سوی دولت آمریکا شود.
 
 
حکم قاضی دادگاه برای مسدود کردن قوانین مهاجرتی دونالد ترامپ
 

طرفداران حقوق مهاجران می‌گویند که این قاضی حکم آزمایشی را صادر کرده که نشان می‌دهد او احتمالاً جلوی اجرایی شدن قوانین مطرح شده را خواهد گرفت. حکم نهایی هنوز صادر نشده و قاضی در حال ارزیابی بیشتر این حکم است.

آنها می‎گویند دولت آمریکا به دنبال پایان دادن به توافق فلورس از طریق سرکوب خانواده‌هایی است که به دنبال درخواست پناهندگی در مرزهای جنوب غربی این کشور هستند.
 
توافق فلورس

براساس توافق فلورس مصوب سال ۱۹۹۷، کودکان از والدین مهاجر که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شدند، نباید جدا شوند و در بازداشت قرار بگیرند.
 
تلاش ترامپ برای پایان دادن به توافق فلورس

دولت آمریکا برای پایان دادن به یک توافق طولانی مدت در مورد شرایط بازداشت فرزندان مهاجران و اینکه چه مدت در بازداشتگاه‌های مرزی بمانند تشکیل پرونده خواهد داد. کابینه ترامپ ادعا می‌کند که توافق نامه ۱۹۹۷ باید خاتمه یابد، زیرا مقام‎های این کشور از آن زمان قوانین جدیدی را برای شرایط بازداشت کودکان مهاجری که در مرز گرفتار شدند صادر کرده‎اند.

اما این در حالی است که طرفداران حقوق مهاجران می‌گویند که این قوانین نتوانسته شرایط نگهداری کودکان مهاجر را رعایت کند و باعث شده تا به دولت آمریکا این اجازه داده شود تا کودکان مهاجر را به طور نامحدود و در بازداشتگاه‌هایی که فاقد مجوز هستند نگهداری کند.
 

حکم قاضی دادگاه برای مسدود کردن قوانین مهاجرتی دونالد ترامپ
 
کاهش دادن شمار پناهجویان
 
در همین حال رویترز می‌گوید، دولت آمریکا قصد دارد پذیرش پناهجویان را در سال مالی ۲۰۲۰ به شدت کاهش دهد. دولت آمریکا قصد دارد در سال مالی ۲۰۲۰ مجوز ورود تنها ۱۸ هزار پناهجو را صادر کند که این رقم کمترین میزان در تاریخ برنامه پناهندگی این کشور به شمار می‎‏رود.

سیاست‌های دولت آمریکا علیه مهاجران در مرز‌های مکزیک که شامل اقداماتی مانند بازداشت کودکان، استفاده از گاز اشک‌آور، کشیدن سیم خاردار و مستقر کردن نظامیان می‌شود انتقادات گسترده‌ای در داخل و خارج از آمریکا در پی داشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: