به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
وزیر نفت گفت: روزی ۳۵ هزار کارت جدید صادر می‌شود تا آخر مهر همه کارت خواهند داشت اما باید این کارت استفاده شود تا اگر زمانی تصمیم بر سهمیه‌بندی شد مشکلی نداشته باشیم.
"خیبرآنلاین" - وزیر نفت در حاشیه مراسم امضای قرارداد ساخت ۵۰ الکتروپمپ با سه شرکت ایرانی  که صبح امروز ر وزارت نفت برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در زمینه تامین ارز برای شرکت‌های سازنده کمک خواهیم کرد گفت: این شرکت‌ها پمپ‌ساز هستند و الکتروپمپ نمی‌سازند. البته بهره‌برداری از تلمبه‌خانه‌ها نیز بر عهده همین شرکت‌ها خواهد بود و باید خودشان حضور داشته باشند و بخشی از پول خود را متناسب با دوران بهره‌برداری دریافت کنند.

 کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه به 15 لیتر/ باید برای سهمیه‌بندی احتمالی آماده باشیم

به گزارش راه دانا، زنگنه در مورد شایعات مربوط به وجود گوگرد بالا در بنزین نیز گفت:‌ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان استاندارد به این موارد جواب داده‌اند اما مشخص نیست چرا این صحبت‌ها مطرح می‌شود.
 
وی در خصوص سفر به روسیه و صحبت‌های دوجانبه با وزیر انرژی روسیه گفت: در سفر به روسیه اهداف دو جانبه پیگیری می‌شود. همچنین اجلاس کشورهای صادرکننده گاز و هفته انرژی روسیه نیز برگزار می‌شود. از سوی دیگر با وزیر انرژی روسیه درباره روابط دو جانبه صحبت می‌شود.
 
زنگنه در مورد عدم استقبال از کارت سوخت شخصی،‌ گفت: کاری که باید انجام دهیم این است که مقدار بنزین تحویلی از سوی کارت جایگاهداران را به ۱۵ تا ۲۰ لیتر کاهش دهیم البته تاکید می‌کنم که این سهمیه‌بندی نیست زیرا افراد با کارت شخصی خود می‌توانند هر مقدار بنزینی که می‌خواهند دریافت کنند.
 
وی افزود:‌ اکنون کمتر از یک میلیون نفر کارت سوخت ندارند و درشهرهای بزرگ همه کارت ها صادر شده و برخی از کارت‌ها در باجه‌های پست مانده است.
 
وزیر نفت ادامه داد:‌ روزی ۳۵ هزار کارت جدید صادر می‌شود تا آخر مهر همه کارت خواهند داشت اما باید این کارت استفاده شود تا اگر زمانی تصمیم بر سهمیه‌بندی شد مشکلی نداشته باشیم.
 
*جمع آوری 96 درصد گازهای همراه در حال سوختن تا دو سال آینده
 
زنگنه در مورد جمع‌آوری گازهای فلر نیز گفت: گازهای فلر دو بخش است. یک بخش گازهای همراه نفت است که در ۶ منطقه اصلی وجود دارد و بیش از ۹۶ درصد آن تا دو سال آینده جمع‌آوری شده و بخشی برای مصرف سوخت به شبکه داده می‌شود و هیدروکربورهای سنگین‌تر به عنوان خوراک پتروشیمی در نظر گرفته خواهد شد.
 
وی ادامه داد: یکی از مهمترین این طرح‌ها یعنی پالایشگاه بیدبلند ۲ با سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیارد دلار امسال به بهره‌برداری می‌رسد و ۵۶ میلیون متر مکعب را فرآورش می‌کند.
 
وزیر نفت افزود: بخش دیگر مربوط به فلرهای پارس جنوبی است. در طرح‌های اولیه گمان نمی‌شد این منطقه تا این حد توسعه پیدا کند بنابراین گاز خروجی را بیشتر در نظر گرفتند. بخشی از فلرها  نیز به این دلیل است که برخی تجهیزات در پالایشگاه‌های جدید نصب و تنظیم نشده است. البته این سال‌ها میزان گاز در ۱۰ فاز اول کم شده و به مرور کم‌تر خواهد شد.
 
* صادرات میعانات گازی پارس جنوبی از پایانه جاسک
 
وی به ساخت دو پالایشگاه در جاسک اشاره کرد و گفت: با ساخت دو پالایشگاه موافقت شده که یکی ساخت پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای توسط ستاد اجرایی حضرت امام و دیگری پتروپالایشگاهی ۱۵۰ هزار بشکه ای توسط یکی از شرکت‌های تابعه پتروشیمی باختر است.
 
زنگنه با اشاره به تضمین خوراک این دو پالایشگاه،‌ تاکید کرد:‌ همچنین تخفیف ۱۰ درصدی قیمت خوراک نیز در نظر گرفته شده است.
 
به گفته وزیر نفت،‌ اولین محصولی که از بندر جاسک صادرخواهد شد میعانات گازی پارس جنوبی است که اواخر سال آینده انجام خواهد شد و تا قبل از پایان دولت، رساندن نفت و میعانات به جاسک آغاز می‌شود.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: