به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
چندین بار ما در مجلس تذکر دادیم که اگر مصوبات مغایرتی با قانون اساسی و شرع دارد، آن را به تصویب نرسانیم اما هیئت رئیسه مجلس یا به این مسئله توجه نمی‌کردند و یا آنکه نهایتاً می گفتند باید دوسوم رأی بیاورد!
"خیبرآنلاین" - حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری از سوی امام خامنه ای اظهار داشت: متأسفانه جریانی در قانونگذاری کشور ایجاد شده است که می‌گویند ما باید صرفاً قانونگذاری کنیم و اگر قوانین با شرع و قانون اساسی مغایرت داشته باشد، شورای نگهبان آن را اصلاح کند و یا آنکه با برگشت از شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود و در آنجا مورد اصلاح قرار گیرد.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه این رویه بدعت بزرگی در قانونگذاری کشور بود، گفت: مقام معظم رهبری به عنوان دیده بان این نظام این خطر را ملاحظه فرمودند و به موقع تذکر دادند.

عضو فراکسیون نمایندگان مجلس تأکید کرد: قوانین و ریل گذاری کشور باید به سمتی حرکت کند که قانونگذار خود ملاحظات شرع، قانون اساسی و اسناد بالادستی را در نظر بگیرد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: متأسفانه ما بعضاً رفتاری پوپولیستی از هیئت رئیسه و روسای مجلس مشاهده می کردیم که قوانین را تصویب می کردند اما مطابقت آن با قانون اساسی و شرع مقدس را در نظر نمی‌گرفتند تا دیگران هزینه‌اش را دهند.

وی یادآور شد: بارها هیئت رئیسه مجلس به صراحت اعلام می‌کردند که ما فلان قانون را تصویب کنیم و به شورای نگهبان می‌فرستیم تا در آنجا مطابقت آن مورد بررسی قرار گیرد و این اظهارات گویای آن بود که انگار مجلس هیچ وظیفه‌ای در رعایت شرع، قانون اساسی و مصالح کشور ندارد.

پژمانفر با بیان اینکه این افراد پوپولیست هستند و برای کسب رأی و افزایش محبوبیت خود ترجیح می‌دهند که هزینه‌ها را بر دوش دیگر نهادهای نظام بگذارند، تصریح کرد: چندین بار ما در مجلس تذکر دادیم که اگر مصوبات مغایرتی با قانون اساسی و شرع دارد، آن را به تصویب نرسانیم اما هیئت رئیسه مجلس یا به این مسئله توجه نمی‌کردند و یا آنکه نهایتاً می گفتند باید دوسوم رأی بیاورد!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ما باید در چارچوب قانون اساسی و شرع مقدس تصمیمات را در نهاد قانونگذاری اتخاذ کنیم و امیدواریم با ابلاغ سیاست های کلی نظام قانونگذاری از سوی مقام معظم رهبری، مجلس و دیگر نهادها رفتار خود را در این زمینه اصلاح کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: