به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک تحلیلگر آمریکایی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را موفق‌ترین چهره نظامی در مبارزه با تروریسم توصیف کرده است.
"خيبرآنلاين" - «کوین بارت»، نویسنده و تحلیلگر مستقر در آمریکا گفت: «سرلشکر قاسم سلیمانی موفق‌ترین چهره نظامی دنیا در زمینه مبارزه با تروریسم است. مبارزه سردار سلیمانی با داعش  مبارزه‌ای متعهدانه است، به‌خلاف مبارزه دوچهره آمریکا با داعش که همزمان حمایت مخفیانه از تروریست‌هایی را که با آنها مبارزه می‌کند هم شامل می‌شود».

مصاحبه| تحلیلگر آمریکایی: سردار سلیمانی موفق‌ترین چهره نظامی ضدتروریسم است

به گزارش تسنيم، وی در ادامه گفت: «سردار سلیمانی به‌خلاف آمریکایی‌ها هدایت نیروهایی را به‌عهده گرفته که بومی همان منطقه هستند. نیروهای او به شکست داعش تعهد راستین دارند و فقط برای دریافت حقوق دنبال انجام این کار نیستند، در حالی که برخی از نیروهای تحت فرماندهی آمریکا ــ اگر نگوییم خود آمریکایی‌ها هم همین‌طور هستند ــ صرفاً نیروهای مزدبگیر هستند. جان کیل درباره نیروهای مزدبگیر می‌گوید: "مزدورها به‌دردنخورند، آنها متفرقند و چیزی برای ماندن در مبارزه ندارند غیر از حقوق بخور و نمیری که به‌اندازه‌ای است که آنها بخواهند برای تو بکشند، اما آنقدر کافی نیست که بخواهند برای تو بمیرند". ژنرال سلیمانی و نیروهای او به‌خلاف نیروهای مزدبگیر (از جمله مزدوران خود داعش که از سعودی‌ها پول می‌گیرند) آماده‌اند جانشان را کف دستشان بگذارند. نیروهای سردار سلیمانی مثل نیروهای انصارالله در یمن شجاعانه و با مهارت علیه مزدوران تحت استخدام خائنان جنگیده‌اند».

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه سردار سلیمانی تا چه‌اندازه در تقویت محور مقاومت و مقابله با توطئه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه نقش داشته به جنگ 33روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «سردار سلیمانی اخیراً در یکی از معدود مصاحبه‌هایش درباره نقش خودش در جنگ 33روزه صحبت کرد. منابع غربی از مدت‌ها پیش اقرار کرده‌اند که فرماندهی سردار سلیمانی از جمله عوامل اساسی در تحقیر ذلت‌بار صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله در سال 2006 بود. اما دنیا تازه الآن فهمیده که سردار سلیمانی تقریباً کل دوره جنگ را در لبنان و دوشادوش سید حسن نصرالله و عماد مغنیه (که بعداً سال 2008 به شهادت رسید) بوده است».

بارت در ادامه گفت: «دستاوردهای قابل توجه سردار سلیمانی، خردمندی سیاست منطقه‌ای ایران را نشان می‌دهد که حمایت از گروه‌های مستقل، اصولی و متعهد به مقاومت در برابر صهیونیسم و امپریالیسم را شامل می‌شود. این رویکرد، در تقابل آشکار با رویکرد آمریکا برای ائتلاف‌سازی است که به‌دنبال طرف‌های خودخواه، غیراصولی و بلندپروازی هستند که مایلند کشورشان را به مشتی دلار آمریکایی بفروشند. این خودفروخته‌ها می‌شوند "دوستان و متحدان آمریکا". اما از آنجا که اساساً خودخواه و فاسد هستند، متحدان مؤثری نیستند. در میدان جنگ، شجاع نیستند و در کشور خوشان هم محبوب مردم نیستند».

او اضافه کرد: «همین الآن، دنیای غرب می‌پرسد که عربستان سعودی با بودجه نظامی 67میلیارد دلاری چگونه می‌تواند در برابر نیروهای کم‌بضاعت انصارالله جنگ را ببازد. پاسخ اینجا است که نیروهای سعودی از بالا تا پایین فاسد هستند. آنان با صهیونیستم و امپریالیسم همبستر شده‌اند و غیر از جیب‌های پولشان، رهبری، اصول و مکتبی ندارند».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: