به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
قهر 10 ساله ناطق در آستانه انتخابات شکست!
علیرغم احترامی که به سابقه‌ی این تشکل سیاسی وجود دارد، اما روند نزول انقلابیگری و کاهش مردم‌گرایی در این تشکل و نزدیک‌شدن به طیف‌های غربگرا در آن شدت روزافزونی به خود گرفته و دیگر نمیتوان با نگاه خوشبینانه به مواضع و عملکرد آنها نگریست
" خیبرآنلاین" - جامعه روحانیت مبارز از جمله تشکل های سیاسی دیرپایی است که سالها نقش پدرخوانده ی جناح موسوم به راست یا اصولگرا را برعهده داشت و حالا با درگذشت آیت الله مهدوی کنی و برخی موثرین انقلابی در این تشکل، و همزمان پررنگ شدن نقش افرادی خاص، هرچه بیشتر از مردم و انقلاب فاصله گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، تازه ترین رخدادی که باعث توجه رسانه ها به جامعه ی روحانیت مبارز شد، پایان قهر 10 ساله ی علی اکبر ناطق نوری و حضور این چهره ی شاخص حامی دولت روحانی در جلسه شورای مرکزی این تشکل بود.

ناطق نوری امروز برخلاف سال 1376، برای عموم مردم و فعالان سیاسی کاملا شناخته شده است؛ با همه ی زوایای سیاسی و سبک زندگی و مدل رفتار. او سالهاست به متحد انتخاباتی یکی از سران فتنه (محمد خاتمی)، غریق استخر (اکبر هاشمی رفسنجانی) و حسن روحانی تبدیل شده است و به نظر می رسد همین موضوع برای ارزیابی عملکرد او کفایت می کند.

چنین فردی که سالها به دلیل سکوت هم مسلکان سیاسی اش در قبال افشاگری های محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، قید حضور در این جمع را زده بود، حالا و به فاصله ی نزدیک به 4 ماه تا انتخابات مجلس و 1.5 سال تا انتخابات ریاست جمهوری، مهمان شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز می شود و البته حضرات توقع دارند این حضور کاملا غیرانتخاباتی و تنها یک رخداد طبیعی قلمداد شود!

به آشتی ناطق نوری و دوستان سیاسی کهنه کارش این خبر را بیفزایید که جامعه روحانیت برای انتخابات پیش روی مجلس، از حضور در شورای ائتلاف سر باز زده است آن هم به این دلیل که توقع داشت خود مرکز ائتلاف باشد و سایرین حول این محور حلقه بزنند!

اما فرمان این تشکل سیاسی راستگرا همینک دست چه کسانی است؟ افراد زیر، تعدادی از تصمیم گیران اصلی جامعه روحانیت مبارز فعلی هستند:
- مصطفی پورمحمدی؛ دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، از وزیران دولت روحانی که کاملا معرف حضور چهره های سیاسی هست
- غلامرضا مصباحی مقدم؛ از افراد پرحاشیه ای که در مجلس نسبت به دولت احمدی نژاد موضعی خصمانه داشت و در انتخابات مجلس خبرگان، خود را معروف به "مصباح" اعلام کرده بود تا شاید بتواند آرای متعلق به علامه مصباح یزدی در تهران را از آن خود کند؛ او در زمره ی موافقان برجام به حساب می آید
- سید محمدحسن ابوترابی؛ از حامیان دولت روحانی و همراهان لاریجانی در مجلس سابق و از موافقان برجام که جهت تصویب این خسارت محض در پارلمان اصولگرانماها تلاش وافری از خود به یادگار گذارد. او در آخرین انتخابات مجلس خبرگان جهت درج نام هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظرف چند روز، چندین بار میان قم و تهران در رفت و آمد بود اما نسبت به اقناع تصمیم گیران جامعه مدرسین ناکام ماند
- سید رضا اکرمی؛ رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت حسن روحانی
- محسن کازرونی؛ از حامیان اکبر هاشمی رفسنجانی که در لیست انتخاباتی او برای مجلس خبرگان رهبری از استان تهران نیز حضور داشت
- و...

البته در اعضای فعلی جامعه روحانیت مبارز افراد انقلابی نیز حضور دارند، اما پرواضح است که زور آنها به حامیان دولت روحانی نمی رسد و اینک، با اضافه شدن فردی همچون علی اکبر ناطق نوری وزن این جماعت بیشتر نیز می شود.

به هرحال، متاسفانه باید گفت علیرغم احترامی که به سابقه ی این تشکل سیاسی وجود دارد، اما روند نزول انقلابیگری و کاهش مردم گرایی در این تشکل و نزدیک شدن به طیف های غربگرا در آن شدت روزافزونی به خود گرفته و دیگر نمیتوان با نگاه خوشبینانه به مواضع و عملکرد آنها نگریست.

جوانان فعال و پویای انقلابی اگرچه نسبت به ریزش برخی کهنه کاران متاسف هستند، اما قطعا ریزش افراد خسته و فرسوده ای که بعضا دچار مشکلات مالی-خانوادگی هم شده اند و موجبات بدبینی بخشی از مردم نسبت به انقلاب و ارزشی ها را فراهم آورده اند، موجب افزایش رویش نیروهای باانگیزه، پاک و خادم خواهد شد که در گام دوم انقلاب باید آن را به فال نیک گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: