به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در هفته ای که استقلالی ها اولین پیروزی خود در لیگ برتر را به دست آوردند، مشکلات تیم کالدرون بیش از همیشه عیان شد.
"خيبرآنلاين" - در هفته ششم لیگ برتر استقلال توانست در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی با ارائه نمایشی قابل قبول از سد گل گهر بگذرد و پرسپولیس در فینال این هفته مسابقات برابر شهر خودرو شکست خورد تا از قافله مدعیان عقب مانده و به رده سوم سقوط کند.

مقایسه عملکرد کالدرون و استراماچونی

به گزارش پارس فوتبال، مرور عملکرد سرخابی ها در هفته های اخیر داشته اند، به خوبی نشان می دهد که استقلالی ها حال طی کردن روند بهتری هستند و به نظر تیم استراماچونی به مرور در حال پیشرفت و رسیدن به انسجام بهتری است. در مقابل تیم کالدرون همچنان در زمین بدون برنامه عمل می کند و اثری از بهبود در شرایط این تیم دیده نمی شود.

تیم کالدرون؛ آشفته و بازنده در بازی های بزرگ

با شکست برابر شهر خودرو، هت تریک شکست های پرسپولیس برابر سه تیم بالای جدول کامل شد. پرسپولیسی ها که هفته قبل مقابل سپاهان مغلوب شده بودند و پیش از آن برابر تراکتورسازی تن به شکست داده بودند، برابر شاگردان گل محمدی هم کاری از پیش نبردند تا مشخص شود که تیم کالدرون در بازی های بزرگ حرف زیادی برای گفتن ندارد. البته سرخپوشان توانستند در دربی برنده باشند اما دربی قواعد خاص خود را دارد و بیشتر بر پایه مسائل روحی و روانی است تا مسائل فنی. از طرف دیگر، در برابر استقلال هم پرسپولیس تیم برتر میدان نبود و شاید اگر درخشش بیرانوند روی ضربه پنالتی علی کریمی نبود نتیجه کاملا متفاوتی رقم می خورد.

در بازی برابر شهر خودرو، یک بار دیگر مشخص شد که تیم کالدرون کاملا بدون برنامه است و در هر سه خط خود با مشکل روبرو است. سرمربی آرژانتینی سرخپوشان استراتژی های مشخص و پلن آ و پلن ب برای دقایق مختلف بازی ندارد و عملا به امید اتفاقات برای پیروزی در دیدارها می ماند. این شکل بازی اگرچه شاید در بازی برابر حریفان کوچکتر جواب بدهد و سرخپوشان به لطف تجربه و اعتماد به نفس بالای خود برنده باشند اما در مقابل تیم های بزرگتر و مدعی راه به جایی نمی برد. پرسپولیس نه در مقابل شهر خودرو و نه در مقابل سپاهان و تراکتورسازی نتوانست تیم برتر میدان باشد و حتی شاید بتوان گفت این تیم به یک تساوی هم راضی بود. در دو بازی اخیر برابر سپاهان و شهر خودرو کم کاری بازیکنان و نداشتن برنامه تاکتیکی مناسب، باعث شد که شاگردان گل محمدی و قلعه نویی ابتکار عمل را به دست بگیرند و در اواخر بازی نتیجه را به نفع خود تغییر دهند. پرسپولیس اگر چه از لحاظ امتیازی بهتر از استقلال عمل کرده اما به نظر می رسد که دچار نوعی سکون شده و روندی مثبتی را طی نمی کند.

استقلال تا پیش از پیروزی برابر گل گهر یکی از بدترین رکوردهای خود به لحاظ نتیجه گیری در ابتدای فصل را ثبت کرد. با این حال، به اذعان اکثر کارشناسان و فوتبالدوستان، استقلال در بازی هایی که مساوی کرد یا حتی باخت هم عملکرد بدی نداشت و امتیازات عیار واقعی تیم استراماچونی را نشان ندادند. از دست دادن امتیازات و دریافت گل در دقایق پایانی بازی ها هم به نظر بیشتر بخاطر استرس شدید بازیکنان از عدم نتیجه گیری بود. همچنین باید این واقعیت را هم در نظر داشت که شاکله خط دفاعی استقلال در این تابستان دستخوش تغییرات زیادی شد.

در بازی برابر گل گهر هم استقلال عملکرد خوبی داشت و توانست در بیشتر دقایق نبض بازی را در اختیار داشت. با دست آوردن پیروزی حالا انتظار می رود که فشار و استرس بازیکنان هم کمتر شود و در بازی های بعدی بتوانند نتیجه مورد نظر خود را تا سوت پایان بازی حفظ کنند.

نکته جالب توجه در تیم استراماچونی استفاده از دفاع سه نفره است. چنین سیستمی شاخصه سالهای اخیر فوتبال ایتالیا بود و نمونه برجسته آن هم آنتونیو کونته است که در حال حاضر هدایت اینتر را بر عهده دارد. از بازی دربی هم سرمربی سابق اینتر تصمیم گرفت که همین سیستم را در استقلال پیاده کند و با تغییر به دفاع سه نفره، شرایط بحرانی تیمش را بهتر کند. تغییری که تاثیر مثبتی بر تیم داشته و باعث شده استقلال در بازی های اخیر بهتر عمل کند. البته لازمه پیاده کردن چنین سیستمی داشتن سه مدافع وسط آماده و هماهنگ است. مدافعین استقلال از این لحاظ هنوز نیاز به هماهنگی بیشتری دارد و وقفه ناشی از بازی های ملی این فرصت را در اختیار استراماچونی قرار می دهد تا نقص های سیستم مطلوب خود را برطرف کند. خط حمله استقلال هم با این سیستم عملکلرد بهتری داشته و علی رغم نداشتن یک مهاجم وسط آماده و گلزن توانسته روند رو به رشدی داشته باشد. اگرچه هنوز نقص های تیم استراماچونی بارز است اما توجه به شرایط تیم و روند خوبی که داشته، انتظار می رود که استقلال رفته رفته بهتر شود و با کاهش اختلاف هشت امتیازی خود با تیم صدرنشین یعنی سپاهان به جمع مدعیان و تیم های بالانشین جدول اضافه شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: