به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
مهرداد بذرپاش

1- حسینیه امام خمینی(ره) 30 سال است محمل انقلابیون و ملجأ مستضعفان عالم شده است. این ممزوج شدن و همراه شدن مستضعفان و انقلابیون از آن اعجازهای انقلاب اسلامی ایران است؛ انقلابی که امام خمینی(ره) با پشتوانه فقهی و بلند‌نظری عارفانه توانست نمودی فخرآور از فلسفه رسالت و امامت را برای مسلمانان و آزادگان عالم به ارث بگذارد و مستضعفان، یعنی ولی‌نعمتان قیام نبوی و همین‌طور آزادگان به عنوان سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بزرگ انسانی را در کنار یکدیگر علیه استکبار بسیج و متحد کرده است. حالا 41 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران، هرجا صدایی علیه استکبار بلند می‌شود، پژواک نوای دلنشین پیر جماران و اکنون، حسینیه امام خمینی(ره) است.
 
2- ما جوانان، امروز حسینیه امام خمینی(ره) و رهنمودهایی که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، مطرح می‌کنند، را یک حسینیه و مکتب انسان‌ساز و انقلابی‌ساز می‌دانیم. اگر روزگاری پدران ما از کشاکش بحث‌ها و سخنرانی‌های داغ جریان‌های اسلامی در حسینیه ارشاد، پخته و آبدیده شدند و زمینه‌های انقلاب اسلامی مردم ایران را فراهم کردند تا هم حقوق ملت ستمدیده و مظلوم ایران زیر ردای اسلام محقق شود و هم برای همیشه پای استکبار آمریکا از جغرافیای ایران اسلامی قطع شود، حالا فرزندان آن پدران، گوش به فرمان حسینیه امام خمینی(ره) یا در واقع حسینیه ارشاد دوران خود هستند تا ضمن حراست از دستاورد بزرگ انقلاب یعنی نظام اسلامی، همت خود را برای پیشبرد مبانی انقلاب اسلامی و اهداف نظام اسلامی و ان‌شاءالله انقلاب بزرگ انسانی موعود، به کار گیرند. جوان امروز مفتخر است و این را مایه مباهات خود می‌داند که گوش به فرمان حسینیه‌ای است که دقت کلام و صدای نافذ آن و پیش‌بینی دقیق مهمترین و کلیدی‌ترین مسائل داخلی و خارجی آن، مهم‌تر از هر گزاره‌ای، احساس امنیت و اعتماد نسبت به حضور یک رهبر مطلع و کاردان و هوشمند را برای مردم ایران به ارمغان آورده است.

3- جوان انقلابی امروز البته می‌داند اگرچه پیش‌بینی فشار‌های استکبار در همه حوزه‌ها و زمینه‌ها به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی امری بدیهی است، اما زیبنده انقلاب اسلامی و نظام برساخته آن نیست در سال ورودی به دهه پنجم انقلاب، دست‌هایی در کشور به درگاه استکبار به دعا برداشته شود. اکنون در ورودیه دهه پنجم انقلاب، جغرافیای انقلاب اسلامی هزاران کیلومتر از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته است. مسؤولیت و تکالیف انقلاب اسلامی ایران و نظام برآمده از آن حالا بسیار بزرگتر و حساس‌تر از گذشته شده است. حالا که انقلاب اسلامی، مرزها را از میان برداشته، اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران باید به گونه‌ای ترسیم شود که مسأله اقتصاد و نگرانی‌های معیشتی به عاملی دست و پاگیر در سبیل انقلاب تبدیل نشود. در این راه، حتما بیشتر از گذشته، نیازمند رهنمودهای حسینیه ارشاد دوران خود هستیم.


* مهندس مهرداد بذرپاش
عضو هیات علمی دانشگاه

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: