به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
حسن روحانی با سخنرانی خود در جمع مردم یزد نشان داد با یک تیر به دنبال زدن چند هدف است که مهمترین آن فرار رو به جلو از پاسخگویی به مردم درباره عملکرد دولت می باشد.
"خيبرآنلاين" - شیخ حسن روحانی با سخنانش در جمع مردم یزد باز هم حاشیه ساز شد، وی در کلامش سعی کرد با فرار رو به جلو و هجمه به قوه قضاییه و دلبری از اصلاح طلبان نه تنها به جای پاسخگویی درباره عملکرد خود و دولتش که جزو مطالبات اصلی مردم می باشد بلکه چاشنی انتخابات را نیز در دستور پخت سناریوی جدید قرار دهد.

آقای روحانی فرار رو به جلو ممنوع/ بازی بگم بگم با طعم انتخابات


به گزارش افکارنیوز، روحانی در سخنانش با انتقاد از قوه قضاییه که این روزها به شکلی مقتدر با فساد برخورد می کند عنوان کرد که قوه قضائیه حالا که با فسادهای میلیونی و میلیاردی برخورد می‌کند مبارزه با فساد چند ده میلیارد دلاری هم برای مردم توضیح بدهد. و سعی کرد توپ را به زمین دستگاه قضایی بیاندازد.

از سوی دیگر روحانی با طرح این پرسش که مبارزه با فساد دانه‌درشت‌ها کجاست؟ اظهار داشت: چند نفر را به دادگاه بردند و تبلیغ و سر و صدا کردند. مردم باید بدانند؛ قضات شریف ما نترسند، دادستان‌های شریف ما نترسند به این جناح آن جناح نگاه نکنند

نکته اول اینجاست که روحانی قوه قضاییه را به جناح بندی سیاسی متهم کرد و این خطایی غیر قابل گذشت می باشد که امروز قضات و مجموعه دستگاه قضایی با تمام توان در مقابل فساد ایستاده اند و این مساله ناجوانمردی است که این قوه را به جناح بازی متهم کرد.

بخش بگم بگم های سخنرانی روحانی در انجایی اتفاق افتاد که با اشاره به برخی موضوعات از دولت احمدی نژاد و اشاره به برخی نهادها گفت: من از آن نهادهایی که بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بدهکار هستند، از دستگاه‌ها می‌خواهم برای مردم توضیح دهند و در همین زمینه‌ وزیر نفت را مسئول می‌کنم که این ارقام را برای مردم توضیح دهد. رئیس بانک مرکزی را مسئول می‌کنم تا مساله ۲ میلیارد دلار را برای مردم توضیح دهد. دستگاه نظارتی را مسئول می کنم تا ۹۴۷ میلیون دلار را برای مردم توضیح دهند به وزیر نفت می گویم ۷۰۰ میلیون دلار پول نفت را برای مردم توضیح دهد

هر چند سخنگوی دستگاه قضایی پاسخ حسن روحانی را داد و گفت که ما تعجب می‌کنیم که آیا رئیس جمهور محترم از پیگیری‌های دستگاه قضا در این پرونده بی اطلاع است؛ آیا وزارت نفت گزارش اموالی را که قوه قضاییه در اختیار او قرارداده به رئیس جمهور و دولت محترم ارائه نکرده است؟ و چرا باید این قبیل از مسائل در تریبون عمومی و در جمع مردم بیان شود و موجبات یاس و ناامیدی مردم را فراهم کند.

بار‌ها اعلام کرده‌ایم که همه مقامات و مدیران مکلف هستند هرگاه از فسادی مطلع شدند موضوع فساد را با ذکر ادله و مستندات به دستگاه قضایی اعلام کنند و ما حتما رسیدگی می‌کنیم و نتیجه رسیدگی را هم به اطلاع مردم می‌رسانیم.

ما از شفافیت استقبال می‌کنیم و آمادگی رسیدگی قضایی و اجرای حکم در تمامی پرونده‌های حوزه فساد را داریم.

برای ما فرقی نمی‌کند که پرونده فساد مربوط به فروش نفت توسط بابک زنجانی باشد یا متعلق به پرونده کرسنت یا استارت اویل. برای ما فرقی نمی‌کند که پرونده مربوط به دلار‌های ادعایی گم شده باشد یا پرونده ارز‌ها و سکه‌هایی که در سال ٩٦ و ٩٧ بانک مرکزی با سیاست‌های مورد بحث، خزانه ارزی و طلای کشور را در اختیار افراد سودجو و فرصت طلب قرار داد.

روحانی در بخشی از سخنان خو هم سلام و درودی به رئیس دولت اصلاحات فرستاد تا بار دیگر نشان دهد جریان اعتدال و اصلاح طلبی جدای هم نیستند، جریانی که با نزدیکی انتخابات مجلس وضعف عملکردشان هراس از پیروزی رقیب دارند و به هر وسیله ای می خواهند جلوی شکستشان در انتخابات را بگیرند.

مهمترین نکته در ماجرای سخنان دیروز روحانی این بود که چرا آقای رئیس جمهور به جای چنین سخنان حاشیه ای عملکرد دولتش را برای مردم توضیح نمی دهد؟ وعده های انتخاباتی که شیخ حسن روحانی به مردم داده بود چه شد؟ وعده 950 هزار شغل، وعده خانه دار شدن مردم، وعده حل شدن مشکلات معیشتی و ... وعده هایی که نه تنها عملی نشد بلکه به اعتقاد کارشناسان با عملکرد دولت تدبیر و امید حسن روحانی اوضاع اقتصادی کشور به مراتب سخت تر از گذشته شده است.

آقای روحانی باید بداند مردم کار و عمل می خواهند و دیگر دوره بگم بگم های سیاسی تمام شده است، مردم به خوبی قضاوت می کنند که عملکرد دولت و جریان اعتدال و اصلاح طلب چگونه بوده و وعده ها را فراموش نخواهند کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: