به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مجلس خانه ملت است و از این رو به نظر می رسد که بررسی این موضوعات چالش برانگیز با توجه به اینکه در آنجا قطعا نتیجه ای حاصل می شود و یا نماینده سئوال کننده قانع و یا قانع نمی شود، روال طبیعی ساختار سیاسی طی می شود.
"خيبرآنلاين" - «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر جوان ارتباطات که فعالیت چشمگیری در فضای مجازی و شبکه اجتماعی توئیتر دارد، چندی پیش توئیتی عجب و غریبی منتشر کرد. در این توئیت که وی خود را در قامت یکی از قهرمانان فیلم هالیوودی «انتقام جویان» تصویر سازی کرده بود، وزیر از پایان «وس» (خدمات ارزش افزوده) به سبب گرفتن حق الناس خبر داد.

لایو اینستاگرام جایگاه مناسبی برای پاسخگویی به مردم است؟/ پاس گل جهرمی به کهنسالان کابینه!

به گزارش جهان نيوز، این ماجرا با سخنان «سیده حمیده زرآبادی» نماینده اصلاح طلب قزوین به جنجال کشیده شد. این نماینده اصلاح طلب مطرح کرد که همه چیز ماجرای وس که چند سال است که در حوزه خدمات موبایلی از مردم پول اخذ می کند، زیر نظر وزارت ارتباطات است. بنابراین اگر نظارت، اجرا و حتی برخوردی هم باید صورت بگیرد، آقای وزیر به سبب اینکه این حوزه در زیر مجموعه مدیریت وی قرار دارد بایستی به آن رسیدگی کند.

وی در این رابطه مطرح کرد که صنعت ارتباطات یکی از شفاف ترین صنایع است که می توان به وضوح در باره اتفاقاتی که در آن رخ می دهد، اطلاعات کسب کرد. پس کار کردن در حوزه شفاف سازی و نوع برخورد با شرکت های وس که وزیر قول آن را به مردم داده است، با این کندی و تبلیغات رسانه ای که آقای وزیر در توئیتر خود مطرح می کند، نبایستی همراه باشد.

روز چهارشنبه گذشته هم آقای وزیر در یک لایو اینستاگرامی سعی کرد به نکاتی که نماینده مردم قزوین درباره وی و همچنین قراردادهای کلان برخی از بستگان نزدیکش با شرکت های ارتباطی داشته‌اند، پاسخ دهد. هرچند که برآیند این ارتباط با مردم چندان نتوانست افکارعمومی را قانع کند و حتی طرفداران وزیر نیز مطرح کردند؛ آنچه وزیر ارتباطات درباره شب تلخ برخی از افراد (حمیده زرابادی) گفته بود، اصلا بوجود نیامد.

جالب اینجاست که نماینده مردم قزوین هم دعوت وزیر در لایو اینستاگرامی را نپذیرفت و مطرح کرد که وی بایستی در جایگاه واقعی بررسی این امر یعنی مجلس شورای اسلامی حضور یابد. این موضوع توسط برخی از کاربران فضای مجازی هم مورد انتقاد قرار گرفت و مطرح کردند که لایو اینستاگرام بیشتر برای شاخ های اینستاگرامی کاربرد دارد و اینکه وزیر بخواهد از این طریق پاسخ نکاتی که زرآبادی مطرح کرده است را بدهد، چندان مناسب نیست.
 


البته وزیر در این لایو از باجناق خود به جای «ثنا اسدیان» خواهر خانمش که زرآبادی وی را متهم به قراردادهای کلان که ماهی 69 میلیون تومان عاید وی کرده بود، دعوت کرد. باجناق وزیر هم حتی این موضوع را تکذیب نکرد و تنها مطرح کرد که خودش عامل این قراردادها بوده است. ماجرای بستگان وزیر ارتباطات پیشتر هم به سبب ویلای پدرزن جهرمی مطرح شده بود و با ماجرای خواهر زن وزیر وارد فاز جدیدی شد.
 
البته افکارعمومی مطرح می کند که با شکل و شمایلی که وزیر در این لایو حضور داشت، بیشتر در حال تمرین مناظرات تلویزیونی بود. در واقع افکارعمومی در شبکه اجتماعی مطرح می کند که نه تنها به پاسخ سئوالاتی که زرآبادی مطرح کرده است، نرسیده؛ بلکه با چهره متفاوت از وزیر روبرو شده است.
 


از سوی دیگر درست است که فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی سبب شده تا  ارتباطات تسهیل شود اما اینکه وزیر به جای مجلس که جایگاه قانونی برای بررسی چنین موضوعی است و این نکات از سوی یک نماینده جوان مطرح شده، به لایو اینستاگرام رجوع کرده، نمی تواند روند پاسخ صحیح و شفاف به سئوالات مردم را فراهم کند.

شانیت وزیر نیز اینگونه حکم می کند که در جایگاه رسمی و نه اینترنتی به مردم پاسخ دهد. مجلس خانه ملت است و از این رو به نظر می رسد که بررسی این موضوعات چالش برانگیز با توجه به اینکه در آنجا قطعا نتیجه ای حاصل می شود و یا نماینده سئوال کننده قانع و یا قانع نمی شود، روال طبیعی ساختار سیاسی طی می شود. اما اگر در فضای مجازی این موضوع ادامه یابد قطعا هر دو طرف به دور از هم و یک سیستم قضاوت کننده صحیح موارد خود را مطرح می کنند و شفاف سازی آنطور که باید صورت نمی گیرد و قطعا افکارعمومی قانع نخواهد شد.

به نظر می رسد حالا مجلس منتظر اقای وزیر برای پاسخ به سئوالاتی است که نماینده مردم قزوین در نطق و نشست خبری اش مطرح کرده، هست. وزیر بایستی درباره ماجرای «ثنا اسدیان»، شرکت های ارزش افزوده انتخاب و ... به مردم در خانه ملت پاسخگو باشد.

هرچند که از همان ابتدا در مقابل انتصاب آذری جهرمی به عنوان یک جوان در میان کهنسالان کابینه روحانی یک علامت سوال قرار داشت اما به فرض برداشتن آن علامت سوال رفتار این وزیر پرحاشیه که مانند یک سلبریتی حضار می شود، جدای از لطمه به جایگاه و شانیت یک وزیر، سپردن مسئولیت به جوانان را با چالش مواجه خواهد کرد و شاید حتی به عنوان پاس گلی برای مسئولان کهنسالان تلقی شود تا کار به جوانان سپرده نشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: