به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
تعیین سرنوشت؛ حق تک تک ایرانیان
اگر دست‌های پشت پرده‌ای که متاسفانه اکثرا امنیتی هستند و برای طراحی‌های خود، هزار توجیه امنیت‌محورانه لیست می‌کنند، حقیقتا دلسوز امنیت و ثبات سیاسی و اجتماعی ایران عزیز هستند، دست از این بازی‌های ناصواب و نادرست بردارند و بگذارند با افزایش مشارکت عمومی در فرایند صفر تا 100 انتخابات، میزان و عمق ثبات و امنیت کشور با ارتقای امید در میان توده‌ها، رشد پیدا کند
"خیبرآنلاین" - انتخابات مجلس یازدهم در پیش است و طبق روال چندین سال گذشته، با نزدیک شدن به این موسم، بحث و جدل ها پیرامون فرایند حضور در انتخابات، ائتلاف های یک شبه، ثبت نام کاندیداها، لیست های انتخاباتی و... داغ می شود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، یکی از گرفتاری های انتخابات های حداقل 10 ساله ی اخیر، تلاش دست های پشت پرده ی عالم سیاست برای برجسته سازی 2 جناح کاسب در فضای انتخابات و به نوعی دوقطبی کردن آن شده است به گونه ای که فضای سیاسی نخبگان و توده ی جامعه را معطل تصمیم گیری تعدادی آدم سیاسی کار در 2 جناح به اصطلاح رقیب "اصولگرا" و "اصلاح طلب" می نمایند و گویی سایر مردم و خواص فاقد بلوغ و شعور سیاسی هستند و فقط همین تعداد اندک باید برای آنها تعیین سرنوشت کنند! این نمونه ی کاملا غلط و برخلاف آرمان های انقلاب اسلامی در 2 انتخابات مجلس دهم در سال 1394 و ریاست جمهوری دوازدهم در سال 1396 به اوج رسید، به شکلی که در اولی، رقابت اصلی میان 2 لیست شکل گرفت و در دومی، در حقیقت فقط 2 نفر متعلق به 2 جناح مذکور در فضای انتخابات مشغول زورآمایی شدند.

این اتفاقات باعث هدررفتن سرمایه های انسانی کشور می شوند؛ سرمایه هایی که به واسطه ی روحیه ی استقلال طلبی و عدم پذیرش شرط و شروط لیدرهای جناحین و نیز، عدم مقبولیت و مشروعیت جناح ها نزد آنان، عملا از گردونه ی رقابت خارج می شوند و طبیعتا پس از مدتی، دچار ناامید و دلسردی از مشارکت در تعیین سرنوشت شده و میدان برای نااهلانی که با کاسبان سیاست ارتباط دارند، باز خواهد شد و نتیجه، همین شرایطی می شود که هم اکنون در برخی قوا حاکم است.

جالب اینجاست که ستون خیمه ی این نظام که ولایت فقیه است، بارها و بارها نسبت به دوقطبی کردن کشور تذکر و هشدار داده اما آنانی که در نهایت مشغول مهندسی فضای انتخابات هستند، بی توجه به این انذارها، آنچه که در اتاق های دربسته میان سران 2 قبیله تقسیم سهم می کنند، را به اجرا می گذارند.

انتخابات را از این قفس 2گانه نجات دهید
سوال اساسی از طراحان این مدل ها این است: آیا در تهران و شهرستان ها، فقط همین چند نفری که با گیس و گیس کشی موفق به حضور در لیست های انتخاباتی می شوند، لیاقت حضور در نهادهای تصمیم گیری را دارند و سایر جوانان انقلابی و دلسوز و متخصص که به فرایندهای کاسب مدارانه ی فوق تن نمی دهند، باید از مدار خدمت خارج شوند؟

این موضوع با کدامیک از آرمان های انقلاب و قوانین جمهوری اسلامی مطابقت دارد؟ کدام دستورالعمل تصریح داشته که فقط این 2 جناح به واسطه ی خیمه زدن بر ثروت های کشور و قدرت حاکم بر جامعه اجازه ی فعالیت پررنگ در انتخابات را دارند و سایر افراد تنها برای خالی نبودن عرصه و در نقش سیاهی لشکر اجازه ی حضور خواهند داشت؟

سران طیف های به اصطلاح اصولگرا و اصلاح طلب به جای تکرار خودخواهانه ی اعمال تصمیم برای مردم، باید پاسخ دهند طی 41 سال گذشته دقیقا چه گلی بر سر آنها زده اند که همچنان بر ادامه ی این روند غلط اصرار می ورزند؟ مگر مشاهده نمی کنند که شعار اصلی قشرهای مختلف جامعه عبور از اصولگرا و اصلاح طلب است و مردم از هر دو خسته و ناامید شده اند!

این نوشتار، به مذاق برخی خودی ها نیز شاید خوش نیاید، اما قرار ما از ابتدا این بوده و خواهد بود که حرف رک و صریح انقلابی را بدون لکنت و با زبان فصیح و بلند فریاد بزنیم؛ حرفی که تلاش می شود نشات گرفته از منویات امامین انقلاب اسلامی باشد.

شاید بگویند اگر مردم از این 2 جناح و 2 لیست و 2 طیف خسته شده اند، به آنها رای ندهند و روش دیگری را جایگزین کنند! پاسخ کاملا واضح است؛ مگر افراد و طیف های دیگر به مانند این 2 دکان کاسب سیاسی، اجازه ی عرض اندام دارند؟ مگر از لحاظ ثروت و قدرت و تریبون های در اختیار، اصلا می توانند با آنها رقابت کنند؟

کدام رسانه ی ملی و خبرگزاری و روزنامه و کانال تلگرامی پرخرج و سایت خبری و... اخبار افراد خارج از 2 جناح پوسیده ی معروف الحال را پوشش می دهد؟ یا باید این طرفی باشی یا آن طرفی، تا رسانه های وابسته به سرعت و با بزرگنمایی، عکس و اسم و شعار و حرفت را برای جامعه ترویج دهند. آیا این عدالت است؟

تکلیف میلیون ها ایرانی سرخورده و ناامید از 2 جناح فرسوده ی سیاسی کشور چیست؟ نکند آنها باید به امثال هاشمی طبا و میرسلیم رای بدهند چون چاره ی دیگری ندارند!

نکته ی قابل ذکر و یادآوری این است که میلیون ها ایرانی مذکور که سالهاست با انتخابات قهر کرده اند، هنوز از انقلاب و نظام ناامید نشده اند اما از فرایند انتخاب افرادی که به زور قرار است نماینده ی آنها شوند، کاملا مایوس هستند. چرا برای این تعداد کثیر از هموطنان و تلاش برای افزایش امید آنها جهت مشارکت در حق تعیین سرنوشتشان آستینی بالا زده نمی شود؟

اگر موسفیدهای راست و چپ که به اقتضای زمان، عنوان خود را به اصولگرا و اصلاح طلب تغییر داده اند و احتمالا در آینده ای نزدیک، بازهم تابلوی دکان خود را تعویض خواهند نمود، دلشان برای کشور و انقلاب و مردم می سوزد، یک بار برای همیشه پای خود را تنها به اندازه ی گلیم خود باز کنند و بگذارند دیگران نیز، هرکس به اندازه ی گلیمش حق درازکردن پا داشته باشد.

اگر جوانانی که در آستانه ی زیربلیط رفتن 2 جناح معلوم الحال هستند، همچنان در خود آزادگی و استقلال می بینند، همینجا ادامه ی این فرایند اشتباه را متوقف کرده و به آغوش جامعه و مردم بازگردند و برای پیشرفت واقعی کشور، در پی ایجاد فرصت برابر برای سایر همنوعانی باشند که به هر دلیل نمی خواهند زیر کد دکه های سیاسی قرار گیرند.

و اگر دست های پشت پرده ای که متاسفانه اکثرا امنیتی هستند و برای طراحی های خود، هزار توجیه امنیت محورانه لیست می کنند، حقیقتا دلسوز امنیت و ثبات سیاسی و اجتماعی ایران عزیز هستند، دست از این بازی های ناصواب و نادرست بردارند و بگذارند با افزایش مشارکت عمومی در فرایند صفر تا 100 انتخابات، میزان و عمق ثبات و امنیت کشور با ارتقای امید در میان توده ها، رشد پیدا کند.

راه صواب و صحیح، شکستن حصار دوقطبی، بهم زدن بازی چندین ساله ی جناحین کاسب کشور، ایجاد عدالت انتخاباتی برای همه ی شایستگان و ایرانیان متعهد و دلسوز و مشارکت دادن هرچه بیشتر جوانان با سلیقه های مختلف درون نظام برای تعیین سرنوشت است.

درباره ی انتخابات مجلس و عملکرد جوانان انقلابی در صورت تکرار این روش ناپسند، به زودی نکات دیگری منتشر خواهد شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
man of god
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
(...) خودش نیروهای نظام را دو جناح کرده تا درگیریهای جناحی منفعتی برای نقش برآب کردن هر توطئه ای علیه (...) در پی داشته باشد،هیچ رأیی از مردم به صندوقها نمیرود مگر آن مردم موالی یکی از دو جناح باشند
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
0
خوب چه کسی بیاید؟ هر کس بیاید هم او را بالاخره منسب به یکی از دو طرف ناجرا می کنید. حتی احمدی نژاد را.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
0
0
این سه برابر شدن قیمت بنزین همان اعلان جنگ روحانی و متحدانش در مجلس (...) است. الان هم فضای مجازی پر است از فحاشی (...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: