به‌روز شده در: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
منعطف عمل می‌کنیم تا با بهره گیری از بستر it اطلاعات واقعی را تولید کنیم و با نظارتی که انجام می‌دهیم، سوخت را هدفمند به خودروها تخصیص می‌دهیم
"خیبرآنلاین" - دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور سهمیه بندی بنزین دسته‌های مختلف خودروها را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، پوریا محمدیان با تشریح سهمیه بندی سرویس مدارس با اشاره به ثبت اطلاعات و مشخصات سرویس مدارس در سامانه‌ «سپند» گفت: این سامانه‌ پایش ناوگان دانش آموزی را برعهده دارد و اطلاعات سرویس مدارس از جمله تعداد و هویت راننده و خودرو سرویس مدرسه را ضبط و ثبت می‌کند.

وی با بیان اینکه در قالب این سامانه میزان پیمایش سرویس مدرسه از منزل به مدرسه دانش آموز احصا می‌شود گفت: آن چه که در پروژه سهمیه بندی سوخت برای ما اهمیت دارد، میزان پیمایشی است که به ازای خدمات ارائه شده سهمیه به خودروها تعلق می‌گیرد. با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها توانستیم این سامانه را معرفی کنیم و سرویس مدارس را به عنوان گروه جدیدی که سهمیه به آنها تعلق می‌گیرد، معرفی کنیم.

محمدیان تاکید کرد: براساس تصمیماتی که گرفته شده، به آن دسته از خودروهایی که در سامانه سپند اطلاعات آنها ثبت شده و  اطلاعاتشان تایید می‌شود، تا سقف 120 لیتر برای خودروهای تک سوز و تا سقف 80 لیتر برای خودروهای دو گانه سوز سهمیه بنزین اختصاص می‌یابد.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در تشریح اختصاص سهمیه تاکسی‌های اینترنتی گفت: در خصوص تاکسی‌های اینترنتی به این نحو عمل می‌شود که خودرویی از نظر ما مشمول سهمیه بندی  می‌شود که بیش از 200 کیلومتر پیمایش با مسافر در سامانه در هر ماه  برای آن ثبت شود. اگر خودرویی در این حیطه قرار گرفت و این شمولیت را داشته باشد براساس پیمایش سهمیه به آن تعلق می‌گیرد اما این سهمیه بندی تا سقف 300 لیتر در هر ماه برای خودروهای تک سوز و تا سقف 180 لیتر برای خودروهای دوگانه سوز خواهد بود البته باید قیمت سفر تاکسی‌های اینترنتی ثابت نگه داشته شود.

به گفته وی، به عبارتی دیگر مابه‌تفاوت این سهمیه را در کارت مالکین تاکسی‌های اینترنتی شارژ می‌کنیم. اعتباری که در کارت سوخت شارژ می‌شود تنها در جایگاه می‌تواند تسویه حساب بنزین از طریق آن صورت گیرد.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در ادامه درباره سهمیه تاکسی‌ها نیز گفت: برای تاکسی‌هایی که کارتشان شارژ می‌شود 200 لیتر برای دوگانه سوز و 400 لیتر برای خودروهای تک سوز سهمیه درنظر گرفته شده است، البته در حال حاضر 95 درصد ناوگان تاکسیرانی دوگانه سوز است و تنها 5 درصد خودروهای تک سوز هستند. برای ون‌ها نیز با توجه به مصرف و پیمایش بالایی که دارند سهمیه سوخت 600 لیتری به آنها تعلق می‌گیرد.

محمدیان بااشاره به شارژ کارت سهمیه تاکسی‌ها درباره شارژ کارت تاکسی‌های اینترنتی گفت: برای تاکسی‌های اینترنتی  چون افراد مختلف دایما در آن مشغول به کار می‌شوند و تعدادی هم بعد از ثبت نام فعالیت نمی‌کند نمی‌توانیم دسته خاصی تعریف کنیم اما با سیستم‌های نظارتی و پایشی آنها را شناسایی می‌کنیم و در این حوزه ما به تفاوت قیمت بنزین در کارت اعتباردار آنها شارژ می‌شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در پاسخ به این سوال که آیا بستر پایش تاکسی‌های اینترنتی فراهم شده است یا خیر گفت: این تاکسی‌ها در داخل سامانه‌هایی قرار گرفتند که به صورت برخط موقعیت مکانی همه سفرهای آنها ثبت می‌شود لذا ما دسترسی کامل به این سامانه‌ها داریم و مقرر شده سامانه تجمیعی در وزارت کشور راه اندازی شود که براساس آن، پیمایش تاکسی‌های اینترنتی را رصد کنیم و بر همان اساس سهمیه به آنها تعلق بگیرد.

محمدیان در تشریح سهمیه وانت‌بارها نیز گفت: سهمیه وانت بارها به این صورت است که 2 دسته وانت‌های پرمصرف و کم مصرف به آنها سهمیه تعلق می گیرد به این ترتیب که وانت‌های پرمصرف بنزینی تک سوز ماهانه 300 لیتر، وانت‌های پرمصرف 2گانه سوز ماهانه 120 لیتر، وانت‌های کم مصرف تک سوز بنزینی ماهانه 200 لیتر وانت‌های کم مصرف بنزینی 2گانه سوز ماهانه 60 لیتر سهمیه دریافت خواهند کرد.

وی افزود: این سقف سهمیه تا 2 ماه آینده با تایید اتحادیه وانت‌ها به آنها تعلق می‌گیرد و پس از آن سامانه‌ای همانند تاکسی‌های اینترنتی برای آنها مهیا می‌شود که به صورت برخط پیمایش آنها رصد شود. به نحوی  که این سامانه با معیارهای ما مهیا شود و اطلاعات وانت‌ها را به صورت برخط ثبت کند. براساس پیمایش آنها سهمیه تعلق می‌گیرد که ممکن است از سقف موجود هم بالاتر برود. البته اگر پیمایشی نداشته باشند نیز سهمیه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد. در حقیقت در این دوره تلاش ما این است که براساس پیمایش به متقاضی واقعی که خدماتی ارائه می‌دهد بتوانیم کمک کنیم.

محمدیان در تشریح سهمیه تاکسی‌های بین شهری تاکید کرد: تاکسی‌های بین شهری پلاک «ع» خودروهای که با این مشخصات تک سوز باشند با توجه به پیمایش بالایی که دارند، 750 لیتر ماهانه به آنها سهمیه تعلق می‌گیرد که کار این دسته از خودروها با سازمان راهداری خواهد بود. همچنین خودروهای که در این دسته 2گانه سوز هستند، نیز ماهانه 450 لیتر بنزین دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: به سازمان راهداری اعلام کرده‌ایم که در فرصت 2 ماه اگر در بستر سامانه‌های نظارت و پایش اقدامات لازم را انجام دهد و سامانه‌ای را برای پایش طراحی کند، به آنها نیز براساس پایش سهمیه تعلق می‌گیرد.

وی درخصوص آژانس‌های مسافربری تاکید کرد: اتحادیه مربوطه آنها نیز مقرر شده سامانه‌ای را ظرف 2 ماه آینده مهیا کند تا براساس پیمایش سهمیه به آنها تعلق بگیرد؛ در حقیقت ما منعطف عمل می‌کنیم تا با بهره گیری از بستر it اطلاعات واقعی را تولید کنیم و با نظارتی که انجام می‌دهیم، سوخت را هدفمند به خودروها تخصیص می‌دهیم.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور درخصوص تعلق بسته‌های حمایتی به تاکسیرانان گفت: در این حوزه صحبت‌های انجام شده و کار کارشناسی نیز در حال انجام است اما هنوز بسته‌های حمایتی قطعی نشده که گزارش آن را ارائه کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: