به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در پی اجرای سهمیه بندی سوخت و اعتراض مسالمت آمیز مردم به این تصمیم، سه گانه عربی-عبری-غربی بر آن می‌شوند تا با تبدیل این اعتراضات به اغتشاش و آشوب، ماهی خود را از ناآرامی‌های ایران بگیرند و از این موضوع برای ضربه زدن به منافع کشور بهره ببرند.
"خیبرآنلاین" - با آغاز ناآرامی‌ها در لبنان و عراق و اعتراض مردم این دو کشور به وضعیت سیاسی و اقتصادی، کارشناسان و تحلیل‌گران سیاسی به سرعت انگشت اتهام را به سوی کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی گرفتند و بیان داشتند که این کشورها تلاش می‌کنند با موج سواری از اعتراضات مردمی، علیه محور مقاومت و در راس آن ایران دست به اقداماتی بزنند.

به گزارش دانشجو، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز جمعه 17 آبان طی سخنانی با اشاره به اعتراضات در عراق گفت: ما می‌دانیم چه کسانی پشت این تظاهرات‌ها هستند و فکر می‌کنیم ممکن است به ایران کشانده شود. هدف از این اقدامات، ایجاد شکاف در جهان اسلام و ایجاد اختلاف میان یکدیگر است.

همین سخنان اردوغان نشان می‌داد که جبهه استکبار تلاش می‌کند ناکامی‌های خود در میدان سیاست و نظامی را که در مقابل محور مقاومت متحمل شده بود با ایجاد آشوب و بلوا به پیرزی مبدل کند.

اعلام به یکباره افزایش قیمت بنزین توسط دولت در شب میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و در حالی که کنفرانس بزرگ وحدت اسلامی با حضور چهره‌های سرشناس بین‌المللی در تهران در جریان بود، بهترین بهانه را به دشمنان نظام و انقلاب داد تا بار دیگر بتوانند اهداف شوم خود را در آوردگاه آشوب‌های خیابانی دنبال کنند.

در کنار وجود آشوب و ناآرامی‌های خیابانی که موجب بروز ترافیک، ناامنی و اختشاش در خیابان‌ها شد، صبح روز گذشته (یک‌شنبه) بازار تهران به‌عنوان قلب تپنده اقتصاد، به دلیل نگرانی از بروز غارت تعطیل شد و این در حالی است که در شرایط بد اقتصادی کشور این رویداد به اقتصاد کشور لطمه وارد می‌کند.

رژیم صهیونیستی، کشورهای عربی، غربی و در راس آن آمریکا بعد از آغاز برخی اعتراضات به گران شدن بنزین، تلاش کردند بار دیگر با توسل به هربه شکست خورده دمیدن بر آتش آشوب‌ها و حمایت سیاسی و رسانه‌ای از آن، برای به قول خودشان ضربه نهایی به انقلاب آماده شوند.

این محور شوم پیش از این نیز تلاش‌هایی طی آشوب‌های دی‌ماه 1396 و طرح‌های موسوم به زمستان سرد و تابستان داغ جان بولتون، مشاور امنیت ملی اخراج شده آمریکا، امتحان کرده و با هوشیاری ملت ناکام مانده بودند.

از همین رو بود که رسانه‌های غربی ازجمله بنگاه خبرپراکنی بی.بی.سی و شبکه تلویزیونی سعوی اینترنشنال به صورت ویژه نسبت به پوشش اخبار این آشوب‌ها اقدام کردند.

شیطان بزرگ وارد میدان می‌شود

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در حساب کاربری خود در توئیتر با بازنشر پیام سال گذشته خود، نوشت: پیام من به مردم ایران این است که امریکا صدای شما را می‌شنود و از شما حمایت می‌کند.

ساعاتی از اظهارنظر پمپئو در حمایت از آشوب‌گران نگذشته بود که "مورگان اوتاگوس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آمریکا از مردم ایران که علیه نظام دست به اعتراض زده‌اند، حمایت می‌کند.

"ریچارد گرینل" سفیر آمریکا در آلمان نیز از غافله حمایت از آشوب‌گران عقب نماند و بلافاصله با اختلال اینترنت در ایران در توئیتر خود نوشت: آمریکا توانایی فنی برای بازگرداندن اینترنت در ایران را دارد.

همین حمایت‌های آمریکا از آشوب‌گران در داخل موجب شد که رهبر معظم انقلاب صبح امروز (یک‌شنبه) و در جلسه خارج فقه با اشاره به ناآرامی‌های روز گذشته بیان کنند که آتش زدن به فلان بانک، کار مردم نیست، این کار اشرار است و این را باید توجه داشت. در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینه‌ورزان و انسان‌های ناباب وارد میدان می‌شوند، گاهی بعضی از جوان‌ها هم از روی هیجان با اینها همراهی می‌کنند و این‌جور مفاسد را به بار می‌آوردند.

توصیه پدر امت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه فرمودند: این مفاسد هیچ مشکلی را درست نمی‌کند جز اینکه علاوه‌ی بر هر مشکلی که هست، ناامنی را هم اضافه می‌کند. ناامنی بزرگ‌ترین مصیبت برای هر کشوری است، برای هر جامعه‌ای است، اینها قصدشان این است. شما ملاحظه کنید در این دو روز تقریباً یعنی دو شب و یک روزی که از این قضایا گذشته همه‌ی مراکز شرارت دنیا علیه ما این کارها را تشویق کردند، از خانواده‌ی منحوس و خبیث خاندان پهلوی تا مجموعه‌ی خبیث و جنایتکار منافقین، اینها دارند مرتباً در فضای مجازی و در جاهای دیگر تشویق و ترغیب می‌کنند که این شرارتها انجام بگیرد. من عرضم این است هیچ کس به این اشرار کمک نکند، هیچ انسان عاقل و شایسته‌ای که به کشور خودش علاقه مند است، به زندگی راحت خودش علاقه مند است، به اینها نباید کمک بکند؛ اینها اشرارند، این کارها کار مردم معمولی نیست.

همچنین احمدی امیرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور در مجلس گفت: آقای شمخانی به اسنادی اشاره کرد که در طول دو روز اخیر گروه های سازمان دهی شده از طرف منافقین و ضد انقلاب به مأموران انتظامی حمله کردند، بعضاً سلاح گرم داشتند و این افراد به بانک ها و اموال عمومی و خصوصی مردم آسیب رساندند.

دشمنان در صدد ایجاد فشار داخلی

هرچند تاکنون هیچ یک از مقام‌های کشورهای عربی منطقه خلیج فارس و همچنین رژیم صهیونیستی نسبت به ناآرامی‌ها در ایران واکنشی نشان نداده‌‌اند ولی با رجوع به تجارب گذشته و مدارک حضور محور عربی-عبری در ناآرامی‌های ادوار گذشته، پی به این نکته می‌بریم که آنان نیز در پشت صحنه در حال دمیدن بر آتشی هستند که اشرار در کشورمان بر پا کرده‌اند.

رویدادهای روز گذشته نشان می‌دهد که محور عربی-غربی-عبری تلاش می‌کند از اعتراضات مردم نسبت به گران شدن بنزین استفاده کرده و با ضربه زدن به منافع کشور و ایجاد ناامنی، اصطلاحا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

جبهه استکبار که در سال‌های اخیر از جبهه مقاومت در میدان مبارزه نظامی و سیاسی شکست‌های سنگینی خورده، تلاش می‌کند با استفاده از عروسک‌های خیمه شب بازی داخلی خود و با توسل به آشوب‌ و بلوا، به خیال خود راس هرم مقاومت، یعنی ایران را هدف قرار دهد تا به اهداف شوم خود در منطقه دست پیدا کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: