به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
مربی پروازی در هیچ شرایطی مورد تائید فدراسیون نیست. براساس بند‌ها و تبصره‌های قرارداد این موضوع را به ویلموتس تذکر داده ایم و بازهم تذکر می‌دهیم
"خیبرآنلاین" - امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره جلسه هیئت رئیسه این فدراسیون درباره بررسی وضعیت تیم ملی گفت: روز گذشته جلسه هیئت رئیسه محترم فدراسیون فوتبال در دفتر ریاست برگزار شد و اعضای این هیئت رئیسه ضمن ابراز نگرانی از روند فنی و نتایج تیم ملی در ۲ بازی اخیر، نقطه نظرات شان را به مهدی تاج ارائه کردند.

علوی: باید از ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده کنیم/ باید به ویلموتس حق بدهیم/ مربی پروازی مورد تائید فدراسیون نیست


به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مجموع تصمیم بر این شد که با توجه به برگزاری سه دیدار دور برگشت تیم ملی در تهران، فرصت مناسبی است که با بهره از تمام ظرفیت ها، برنامه ریزی، آنالیز لازم و استفاده از نظرات کارشناسان این تیم بتواند اتفاق‌های خوبی را رقم بزند.
امیدواریم بهار ۹۹ به روز‌های دل انگیزی برای تیم ملی تبدیل شود

او افزود: یادتان می‌آید در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه هم بیم و امید در کنار تیم ملی بود و خوشبختانه این موضوع در نهایت با صعود به جام جهانی همراه شد. حتی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم مقابل اردن در تهران شکست خوردیم. در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم با بردن سه بازی پایانی مان مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی که ۲ دیدار در دوحه و سئول برگزار شد به جام جهانی رفتیم. به هر حال امیدواریم سه دیداری که برابر هنگ کنگ، بحرین و عراق به ترتیب در روز‌های ۷ فرودین، ۱۵ و ۲۰ خرداد با حمایت حامیان همیشگی تیم ملی در تهران برگزار می‌شود تبدیل به بهار دل انگیزی شود.
اگر کفش کسی را بپوشی و قدم بزنی، می‌توانی او را قضاوت کنی

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تنها چند ساعت پس از شکست تیم ملی مقابل عراق فدراسیون فوتبال با صدور بیانیه‌ای از عموم مردم، پیشکسوتان و جامعه فوتبال عذرخواهی کرد و روند بررسی این موضوع در صحبت‌های کارشناسان مختلف هویدا بود. این جمله که «اگر کفش کسی را بپوشی و قدم بزنی، می‌توانی او را قضاوت کنی» در روز‌های اخیر درباره وضعیت فدراسیون فوتبال و انتقادات سازگار نبوده است.

او افزود: پس از جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا فدراسیون برای تعیین سرمربی جدید تلاش خود را آغاز کرد. انتظار‌های بالا از یک سو و اینکه آیا گزینه مدنظر که آزاد هم باشد در آن شرایط حاضر است به کشورمان بیاید، محدودیت‌هایی را برای فدراسیون ایجاد کرد. مارک ویلموتس نسل طلایی بلژیک در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را پرورش داده و کارنامه بازیگری خودش هم مشخص است.
باید از ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده کنیم

علوی درباره اینکه آیا اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال همچنان از ویلموتس حمایت می‌کنند، گفت: آنچه اعضای هیئت رئیسه روی آن تاکید دارند این است که مباحث با برنامه ریزی دقیق تا روز آغاز دور جدید تمرینات که بی شک پیش از فیفادی بعدی خواهد بود و طبق آن اردو و بازی‌های دوستانه اطلاع رسانی می‌شود، انجام شود. بحث روی این بود که از ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده و مباحث دقیق بررسی شود.

جدیت در پیگیری کار از سوی ویلموتس انتظار مردم و فدراسیون فوتبال است

او درباره احتمال تغییر در کادرفنی تیم ملی بیان کرد: ویلموتس با مجموعه فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و با توجه به پایبندی به برنامه اش به ایران آمد. هر چند او پیش از بازی با عراق دیر به تهران آمد، اما به هر حال در تمرینات شرکت کرد. از طرفی فدراسیون فوتبال با بهره از تجارب قرارداد هشت ساله کارلوس کی روش با استفاده از نظرات کارشناسان حقوقی و بین الملل تمام مباحث را در قرارداد ویلموتس در نظر گرفت. ما هم اعتقاد داریم سرمربی تیم ملی باید بیشتر در تهران باشد، اما ویلموتس در همین مدت دیدار دربی، تراکتور- پارس جم و گل گهر- پارس جم را با حضور در ورزشگاه تماشا کرد. وحید هاشمیان هم در بیشتر مسابقات حاضر شده و حتی به تمرین تیم‌های لیگ رفته است. جدیت در پیگیری کار از سوی ویلموتس انتظار مردم و فدراسیون فوتبال است.
نمی‌توانستیم برای برگزاری بازی با تیم درجه سه آفریقایی در کشور ثالث ۲۰۰ هزار یورو هزینه کنیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره دلیل ادامه نیافتن اردوی تیم ملی پس از بازی با عراق در روز‌های فیفادی گفت: برای برگزاری بازی دوستانه با استرالیا، پاراگوئه، چین، برزیل، امارات، لیبریا، ژاپن و گرجستان مذاکرات ما گسترده پیش رفت، اما آیا امکان دارد برای بازی با یک تیم آفریقایی که البته در بین این کشور‌ها نبود و تیم درجه سومی است ۲۰۰ هزار یورو آن هم با این شرایط هزینه کنیم؟ حتی آن کشور به ما پیشنهاد داد بازی در کشور دیگری برگزار شود که قبول نکردیم.

او افزود: بی شک در ساز و کار تیم ملی برای سال ۲۰۲۰ از همین حالا بازی‌ها و اردو‌های مناسبی در نظر خواهیم گرفت.
اگر می‌دانستیم بازی دوستانه ما در فیفادی لغو می‌شود تمرینات را ادامه می‌دادیم

علوی درباره اینکه آیا بهتر نبود اردوی تیم ملی پس از بازی با عراق ادامه یابد تا ارتباط بهتری بین بازیکنان و کادرفنی تیم ملی ایجاد شود، پاسخ داد: درباره صمیمیت بازیکنان و کادرفنی، تند نمی‌توانیم حرف بزنیم. آن‌ها تمام توان شان را به کار گرفته و هرچه دارند در زمین می‌گذارند. مارک ویلموتس پس از بازی با عراق خیلی ناراحت بود و از لحاظ روحی شرایط بدی داشت، اما به صورت طبیعی اگر می‌دانستیم قرار است بازی دوستانه ما لغو شود برای ادامه اردو برنامه ریزی می‌کردیم.
۸ لژیونر ما ۲ روز پیش از بازی با عراق به اردو اضافه شدند

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره اینکه برخلاف تیم ملی ایران عراقی‌ها قرار است پس از بازی با بحرین ۵ روز هم در قطر تمرین کنند، گفت: از ۱۰ لژیونر ما ۲ نفر سه شنبه هفته پیش و ۶ نفر دوشنبه آن هفته به اردوی تیم ملی اضافه شدند. یعنی ۸ لژیونر به دلیل شرایط بازی تیم باشگاهی شان ۲ روز قبل از بازی با عراق به اردو آمدند. تعداد لژیونر‌های عراق خیلی کمتر است. از طرفی لیگ این کشور به دلیل شرایط خاص عراق در یک ماه اخیر ۲ مقطع تعطیل شد.
بازیکنان شایسته ما به عشق تیم ملی شرایط سخت را می‌پذیرند

او افزود: ما نمی‌توانیم از بازیکنان شایسته و لژیونرمان عبور کنیم. آن‌ها به عشق تیم ملی شرایط سخت را پذیرفته و به اردو اضافه می‌شوند.

برخلاف ویلموتس مطالبات کی روش از سوی فیفا پرداخت می‌شد

علوی با اشاره به تفاوت در نحوه پرداخت حقوق کارلوس کی روش و مارک ویلموتس گفت: فروردین ۱۳۹۰ زمانی که کی روش به ایران آمد شرایط با الان که پاییز ۹۸ هستیم متفاوت شده است. در زمان فعالیت کی روش مطالبات او به صورت مستقیم از محل درآمد‌های فدراسیون در فیفا به کی روش پرداخت می‌شد، اما اکنون مدتی است فیفا هرگونه همکاری پولی با فدراسیون ایران را ممنوع کرده است. کی روش و وکلایش پول خود را از وجوهات فدراسیون در فیفا می‌گرفتند.
باید به ویلموتس حق بدهیم

او ادامه داد: مربی‌ای در سطح ویلموتس با وجود آگاهی از اختلال‌هایی که ممکن بود در پرداخت دستمزدش ایجاد شود و وضعیت کشورمان ۶ ماه تلاش کرده و به هر حال باید به او هم حق بدهیم.

مربی پروازی مورد تائید فدراسیون نیست و ویلموتس بند‌هایی از قرارداد را رعایت نکرده است

علوی درباره پروازی بودن ویلموتس اظهار داشت: مربی پروازی در هیچ شرایطی مورد تائید فدراسیون نیست. براساس بند‌ها و تبصره‌های قرارداد این موضوع را به ویلموتس تذکر داده ایم و بازهم تذکر می‌دهیم. امکان دارد بند‌هایی از قرارداد رعایت نشده باشد که این موضوع بین فدراسیون و ویلموتس است. بحث سفر‌های سرمربی تیم ملی را به او متذکر می‌شویم. حضور ویلموتس در ایران مورد تاکید فدراسیون و خودش است و بی شک در ادامه روند فعلی تغییر می‌کند. زمان مرخصی، فعالیت و حضور ویلموتس در قرارداد موجود است و آن‌ها را رعایت می‌کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: