به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
نطق جای عمل نشسته است
بر مجلسیان است از این راه ناصواب و اشتباه فاصله گرفته و از ظرفیت‌های قانونی و امکانات در اختیار خود برای اصلاح تصمیمات غلط و اشتباه استفاده کنند و تلاش نمایند از بازی خوردن مجدد در زمین چند فرد قدرت طلب و تمامیت خواه، اجتناب ورزند
"خیبرآنلاین" - بسیاری از مردم و خواص جامعه همچنان در شوک اولین بیانات بن‌بست‌شکن و بسیار مهم امام خامنه ای پس از اقدام نابخردانه باند مشکوک پیرامون 2 طرح همزمان سهمیه بندی و گران کردن بنزین هستند که نیاز است در این باره، روشنگری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، تصمیمی غلط، با روشی غلط تر توسط دولت روحانی اجرایی شد و بلافاصله پس از آن، 80 میلیون ایرانی اعم از خواص و توده، در بهتی عجیب فرو رفتند که گران کردن مشکوک 300 درصدی بنزین و سهمیه بندی ناپخته ی آن، بدون کمترین اطلاع و تبیین توسط باند چند نفره ی روحانی و لاریجانی، براساس کدام منطق انجام شده است؟

شهرهای ایران به سرعت تبدیل به صحنه ی اعتراضات مردمی نسبت به این پنهان کاری و اقدام دیکتاتورمآبانه ی باند فوق شد و البته دشمنان در کمین نشسته ی این مرز و بوم، به سرعت مزدوران خود را به خط کردند و با استفاده از آموزش ها و تجهیزات از قبل آماده شده، صحنه ی اعتراضات را به تخریب و شرارت مبدل نمودند.

کار که به آشوب رسید، ولی امر مسلمین سریعا وارد میدان شدند و با فرمایشی کوتاه اما راهگشا، چند پیام به طیف های مختلف صادر نمودند:
1. حزب اللهی ها: از ساختار حاکمیتی و قانونی نظام اسلامی دفاع کنند
2. مردم عادی: صف اعتراض خود را از تخریب اشرار جدا نمایند
3. سران قوا: به سرعت برای عدم تحمیل فشار جدید به ملت وارد میدان شوند
4. کارشناسان: نظرات کارشناسی خود را به مسئولان کنند
5. مسئولان: با استفاده از کار کارشناسی و ظرفیت قانونی در اختیار، به اصلاح امر بپردازند
6. ملت ایران: در انتخاب های خود دقت بیشتری نمایند؛ چرا که این تصمیم و سایر تصمیمات مشابه، توسط منتخبان آنها گرفته می شود.

اگر موارد 6گانه ی فوق را بپذیریم، حالا نوبت به مطالبه ی یک به یک از مخاطبان پیام رهبری است.

به نظر می رسد جماعت حزب اللهی و مردم عادی (مخاطبان 1 و 2) مانند همیشه، به سرعت به این مطالبه ی حضرت آقا لبیک گفتند و مشغول انجام وظایف خود شدند.
سران قوا (مخاطبان 3) هم پس از مشاهده ی گاف بزرگی که داده اند و خروجی اقدامی که پای آن امضا نموده اند، شتابان درصدد آرام کردن فضا و حضور پررنگ در جلسات مختلف هستند.
برای محک عموم ملت (مخاطبان 6) باید تا اسفندماه سال جاری صبر نمود و کیفیت و کمیت حضور آنان در انتخابات مجلس را به تماشا نشست؛ آیا باز هم به این جماعت بی خرد لیبرال مسلک و غربگرا اعتماد می کنند، یا انتخاب آنها، رنگ و بوی متفاوتی خواهد گرفت.

اما ظاهرا مخاطبان بندهای 4 و 5 همچنان سردرگم و بلاتکلیف هستند و نمی دانند چه باید بکنند. از کارشناسان در مقولات مختلف، تا لحظه ی نگارش این متن، هنوز راهبرد مشورتی موثری مشاهده نشده است.
مسئولان، به ویژه نمایندگان مجلس، نیز نوعی از آشفتگی و بی برنامگی را به تصویر کشیده اند.

مجلس تا این لحظه 3 روز متوالی جلسه ی علنی داشت و طی این روزها، مردم چشم انتظار واکنش موثر وکلای خود بودند اما به جز نطق های بعضا آتشین در انتقاد از آنچه که انجام گرفته، عملا هیچ اتفاق دیگری نیفتاده است و با طراحی و مهندسی منحصر به فرد لاریجانی و تیمش در پارلمان، روند مجلس به صورت عادی و بدون توجه به اتفاقات بیرونی در سطح کشور، در حال پیمایش است. این روزها را باید جزو سیاهترین روزهای مجلس دانست.

مجلس مانند نمونه های مشابه دیگر، اسیر چند شبهه شده است که البته شبهه افکنان، در موضوعاتی مانند برجام و... این روش تکراری برای چند پاره کردن نمایندگان را آزمایش موفقیت آمیز کرده اند.
روش لابیگران مجلس بدین ترتیب است که طیفی از نمایندگان را با این استدلال که چون رهبری سخن گفته اند، پس شما دیگر نباید ورود کنید، دچار سوءبرداشت از مفهوم ولایت پذیری می نمایند.
گروهی دیگر را با این ترفند که دشمنان مترصد بروز اختلاف در کشور هستند، پس سکوت مصلحت آمیز کنید تا بعد...؛ دچار تردید می نمایند.
جمعی دیگر را با این ادله که انتقاد شما موجب تضعیف دولت و تقویت منتقدان می شود، مجبور به انفعال می نمایند.
و البته عده ی نیز بنا بر دلایل مختلف و متنوع، کلا هرچه رئیس مجلس بگوید، را وحی منزل می دانند و چشم و گوش بسته منویات او را می پذیرند و اجرا می نمایند.

اجرای این روش نخ نما اما همچنان پرکاربرد، باعث شده 3 روز متوالی از جلسات علنی مجلس که همزمان با اوج گیری اعتراضات و مطالبات مردمی بود، تبدیل به جلساتی عادی شود که فقط در پایان جلسات و در غیبت لاریجانی، چند نماینده در نطق 7 دقیقه ای انتقادی کوبنده نمایند و به اصطلاح خود را خالی نمایند و دیگر هیچ!

این روند، کاملا در تضاد با مطالبه ی رهبری و ملت است چرا که امام خامنه ای بارها در گفتار و اقدام، اثبات کرده اند که از تصمیمات قانونی قوا دفاع کامل می کنند، مگر جایی که اصل روند نظام دچار انحراف و خدشه شود که در تاریخ دهها سال اخیر شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد.
مردم نیز برای پیگیری امور خود وکیل استخدام کرده اند تا آنها در خانه ی ملت، خواست آنان را تحقق ببخشند؛ نه نفع رئیس دولت و رئیس مجلس را!

بر مجلسیان است از این راه ناصواب و اشتباه فاصله گرفته و از ظرفیت های قانونی و امکانات در اختیار خود برای اصلاح تصمیمات غلط و اشتباه استفاده کنند و تلاش نمایند از بازی خوردن مجدد در زمین چند فرد قدرت طلب و تمامیت خواه، اجتناب ورزند.

می توان روزهای سیاه مجلس را به روسفیدی بهارستان نشین ها تبدیل نمود، به شرطی که آستین همت بالا بزنند و حصارهای ساخته شده دور خود را شکسته و فارغ از سلایق سیاسی محدودکننده، منافع ملی را در نظر بگیرند.
برچسب ها: مجلس ، سیاه ، سفید ، بنزین ، قانون ، خیبر ، آنلاین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
نمایندگان می خواستند طرح سه فوریتی بدهند اما رهبری نگذاشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: