به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در این گزارش به تهرانی‌ها، مکان‌هایی را برای گذراندن اوقات فراغت در فصل زمستان را معرفی کرده‌ایم.
"خیبرآنلاین" - با فرا رسیدن اولین روز‌های برفی سال جاری اگرچه مشکلات تردد در سطح شهر بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید، اما برخی از افراد حاضر هستند همه مشکلات تردد را به جان بخرند و دمی را در دامن طبیعت زمستانی به همراه خانواده خوش بگذرانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ما در این گزارش تلاش می‌کنیم به شما تهرانی ها بگوییم در روز‌های برفی بهتر است به کجا بروید تا لحظاتی را در دل طبیعت بگذرانید و زیبایی زمستان را بهتر از هر زمان دیگری درک کنید.

در روز‌های برفی به کجا برویم؟

بام تهران
یکی از مکان‌هایی که برای وقت‌گذرانی در فصل زمستان مناسب به نظر می‌رسد، بام تهران است.

شهرک بام تهران در شمالی‌ترین قسمت محدوده سعادت‌آباد و همجوار با مناطق کوی فراز و بالاتر از میدان بهرود واقع شده است. در اطراف برج‌های این شهرک مناطق تفریحی و توریستی متعددی چون بوستان پرواز، پارک ژوراسیک و هتل اسپیناس به وجود آمده‌اند.

بوستان پرواز
بوستان پرواز نام یکی از پارک‌های منطقه سعادت‌آباد است. این پارک از شمال و شرق به بلوار پیام و میدان بهرود، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از غرب به شهرک کیهان منتهی می‌شود.

ارتفاع بوستان پرواز در مقایسه با مناطق اطرافش چشم انداز زیبایی از شمال و جنوب تهران شامل کوهستان البرز و برج میلاد را ایجاد کرده است. در اصل افرادی که به این بوستان می‌روند مخصوصا در روز‌هایی که هوای شهر تهران در وضعیت سالم قرار گرفته، دید سراسرنما و ۳۶۰ درجه‌ای از شهر خواهند داشت.

در روز‌های برفی به کجا برویم؟

پارک پردیسان
پارک جنگلی پردیسان یکی دیگر از مکان‌هایی است که بهتر است برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت زمستانی به آن سر بزنید. این پارک که در شمال غربی تهران واقع شده‌ است، از شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران منتهی می‌شود. این پارک توسط بزرگراه یادگار امام به دو بخش تقسیم شده؛ البته این دو بخش با یک پل به همدیگر متصل شده‌اند. از پلی که پارک پردیسان را به پارک نهج‌البلاغه وصل می‌کند می‌توان بخشی از پل طبیعت را دید.

از امکانات پارک جنگلی پردیسان می‌توان به موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش اشاره کرد. سازمان حفاظت از محیط زیست در سال ۱۳۹۳ پارک جنگلی پردیسان را به عنوان پارک بدون دخانیات نامگذاری کرد.

در روز‌های برفی به کجا برویم؟

بوستان گفت‌وگو
پیشنهاد ما به برف‌باز‌های حرفه‌ای این است که در روز‌های برفی سری به بوستان گفتگو بزنند. این بوستان مکانی برای گفتگو‌های خاطره‌انگیز است. این بوستان که در غرب شهر تهران واقع شده، از شمال به مجموعه پل‌های تقاطع بزرگراه شهید چمران و حکیم، از جنوب به خیابان جواد فاضل، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به کوی نصر یا گیشا محدود می‌شود.

در روز‌های برفی به کجا برویم؟

پارک کوهسار
یکی دیگر از مکان‌هایی که برای گذر اوقات فراغت در فصل زمستان مناسب به نظر می‌رسد، پارک کوهسار است. این پارک جنگلی که در شمال غربی شهر تهران و در دامنه رشته کوه البرز قرار گرفته، در شمال غربی محله شهران و شمال محله کن واقع شده است.

اگر می‌خواهید سری به پارک کوهسار بزنید باید از طریق بزرگراه آبشناسان به طرف این پارک بروید. در اینجا بهتر است سری به پیست‌های اسکی تهران هم بزنیم.

در روز‌های برفی به کجا برویم؟

پیست اسکی شمشک
پیست اسکی شمشک در ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد. این پیست اسکی در شهر شمشک دربندسر از توابع رودبار قصران واقع شده و دسترسی به آن از مسیر‌های لشکرک-فشم و کرج-گچسر ممکن می‌شود، اما بهتر است بدانید مسیر کرج-گچسر فقط برای فصل تابستان مناسب است.

در روز‌های برفی به کجا برویم؟

پیست اسکی بین‌المللی دیزین
دیزین مهم‌ترین پیست اسکی ایران و منطقه خاورمیانه است. این پیست اسکی در شهرستان کرج استان البرز واقع شده و اولین پیست اسکی در ایران است که مورد تأیید فدراسیون جهانی اسکی قرار گرفته است.

در روز‌های برفی به کجا برویم؟

پیست اسکی دربندسر
پیست اسکی دربندسر در نزدیکی پیست اسکی دیزین و پیست اسکی شمشک واقع شده است. این پیست اسکی یکی از مجهزترین پیست‌های اسکی کشور و تنها پیست اسکی دارای دستگاه برف ساز است.

پیست اسکی دربندسر در ۳۵ کیلومتری شمال تهران قرار گرفته و از مسیر‌های جاده لواسانات و محور لشکرک-فشم در دسترس است. اگر در فصل تابستان به این پیست اسکی سر می‌زنید، می‌توانید از محور کرج-گچسر نیز به سمت این پیست اسکی بروید.

پیست اسکی آبعلی
قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران با نام پیست اسکی آبعلی شناخته می‌شود. این پیست اسکی در ۵۷ کیلومتری تهران و در جاده هراز قرار گرفته است. پیست اسکی آبعلی در نزدیکی شهر آبعلی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: