به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
بسیج نماد تفکر اسلامی و انقلابی است و اگر بسیج نبود بسیاری از امور در کشور ما ابتر باقی می‌ماند یا شروعش سخت بود. در حقیقت بسیاری از رفتارهای امیدآفرین یا عامل اصلی گسترش و نفوذ تفکر اسلامی در منطقه، جهان و رفتارهای اسلامی مردمی جمهوری اسلامی ایران تبلور در بسیج دارد
"خیبرآنلاین" - سازمان بسیج رسانه یکی از اقشار سازمان بسیج مستضعفین است که در کنار رسالت اطلاع رسانی، حمایت از خبرنگاران بسیجی و انقلابی سراسر کشور را بر عهده دارد. بسیج رسانه با تأكید بر رسالت خطیر خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تمام توانش را به کار می‌گیرد تا در مسیر تحقق آرمان‌های امامین انقلاب و شهدای 8 سال دفاع مقدس یاد روزهای ایثار و شهادت را زنده نگه دارد و ضمن گرامیداشت خاطره شهدای عرصه رسانه و خبر که در طول جنگ با ایثار و شجاعت وصف‌ناپذیری قلم‌ها و لنزهای دوربین خود را در مسیر ثبت لحظه‌ها معطوف کرده و به اطلاع مخاطبان خود رساندند، در مسیر آگاه‌سازی و بصیرت افزایی افکار عمومی تلاش و اقدام نماید.

به گزارش بسیج، در هفته ی بسیج فرصتی دست داد تا با مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه، به گفتگو نشسته و از برنامه ها و نقش بسیج رسانه در اطلاع رسانی و مقابله با تهاجم رسانه ای دشمن مطلع شویم.

*سوال: برنامه‌های سازمان بسیج رسانه به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد تاسیس بسیج مستضعفین چیست؟
سازمان بسیج رسانه برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در کشور، مسابقات مختلف، رونمایی از سه کتاب جدید در حوزه سواد رسانه ای، رونمایی از نرم افزار جی ای اس بسیج رسانه، اردوهای مختلف خبرنگان برای بازدید از دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه‌های ابداعات، اختراعات صنایع و تکنولوژی پیشرفته، بازدید ازمحصولات کشاورزی و طرح همگام با کشاورز، کنگره شهدای رسانه جنوب در استانهای جنوب و... را برگزار خواهد کرد.

*سوال: خبرنگاران در بحران سیل اخیر در استانهای گلستان، لرستان و خوزستان چقدر مؤثر ظاهر شدند؟
جامعه خبری در سیل اخیر حضور چشم‌گیر داشت و با رصد صحیح وقایع و شفاف‌سازی اوضاع به بسیاری از شبهات و شایعات دشمنان که سعی داشتند از آب گل آلود ماهی بگیرند پاسخ دهد. اقدامات و همت خبرنگارانی که با تلاش خود توانستند جو ملتهب بعد از سیل را آرام کنند، جای تقدیر و تشکر دارد و باید گفت که انعکاس صحیح اخبار باعث شد تا تلاش نیروهای امدادی و مجاهدت‌های مردمی دیده و روحیه فداکاری و از خودگذشتگی در جامعه بیشتر شود. مهمترین بازخورد اقدامات خبرنگاران تشویق بیشتر مردم به کمک به هم‌وطنان خود بود، این امر نشان داد که اگر جامعه خبری به میدان بیاید و از ظرفیت عظیم به درستی بهره ببرد، قطعاً می‌تواند بر جریان‌سازی‌های رسانه‌های معاند غلبه کرده و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد و باید گفت که در زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی هم دوباره شاهد اطلاع رسانی به موقع خبرنگاران و اصحاب رسانه بودیم.

*سوال: بسیج چگونه در سیل اخیر و زلزله آذربایجان شرقی به ایفای نقش برای کمک به مردم پرداخت؟
بسیج به تبع مأموریت‌هایی که دارد، در تهییج و ترغیب افکار عمومی برای کمک به مردم سیل‌زده و همچنین همراهی با طرح جهاد همبستگی فعالیت خودش را ادامه می‌دهد. طرح جهاد همبستگی که توسط سازمان بسیج مستضعفین راه‌اندازی و پیگیری شده است از جمله فعالیت‌های مؤثر بسیج در مناطق سیل‌زده است؛ این طرح به‌گونه‌ای اقدام می‌کند تا هر مسجد، محله و دستگاهی بنا به وسع خویش وارد عمل شده و با مشارکت عمومی باری از دوش سیل‌زدگان بردارد که در این زمینه کار رسانه‌ها در معرفی و همچنین هدایت کمک‌ها بسیار مؤثر است. بسیج رسانه تمام تلاش خود را برای افزایش مشارکت عمومی مردم به کار می‌بندد و حال که در دوران بازسازی مناطق سیل‌زده قرار گرفته و با بحران فاصله گرفته‌ایم لازم است تا رسانه‌ها با یادآوری موضوع و همچنین هدایت افکار عمومی برای کمک به سیل‌زدگان اخیر از فراموشی این حادثه جلوگیری کند. در زلزله آذربایجان شرقی هم بسیج رسانه در تلاش بوده است تا با اطلاع رسانی به موقع، باعث حضور به موقع نیروهای امدادی در روستاهای تخریب شده شود.

*سوال: به نظر شما حمایت از جهادگران بسیجی از اهداف سازمان بسیج رسانه، است؟
بله، امروزه هزاران خبرنگاران بسیجی در سراسر کشور خود را ملزم به انعکاس زیبایی‌های جوانان جهادگر می‌دانند چراکه این جوانان باهمت انقلابی و اخلاص مجاهدانه برای رفع مشکلات مردم وارد میدان شده و بهترین ارزش‌های انسانی را متعلق به خود کرده‌اندبر همه لازم است که «پیشرفت بدون حد در اندیشه و کار جهادی»، «لزوم تبدیل حرکت‌های جهادی به گفتمان عمومی» و «لزوم ثبات قدم در صراط مستقیم» را به عنوان راهبرد اساسی در دستور کار خود قرار دهیم. بسیج رسانه آمادگی داشته و دارد، تمام ظرفیت خود برای انعکاس موفقیت‌ها و توانایی‌ها جوانان جهادگر به‌کار گرفته و در راستای لبیک به پیام و مطالبه مقام عظمای ولایت و با همت خبرنگاران بسیجی، این مهم را به‌صورت هنرمندانه به اطلاع همگان برساند.

*سوال: در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی در حال جنگ رسانه ای برای ترویج ناامیدی در کشورمان هستند، وظایف رسانه های داخلی چیست؟
یک راهبرد اصلی در اغلب اوقات مدنظر رسانه‌های بیگانه بوده و آن تضعیف امید و باور نسبت به انقلاب و توانمندی‌های جمهوری‌اسلامی و به ویژه اقدام برای حل مشکلات مردم و همچنین تضعیف باور ایستادگی و مقاومت که ذیل همان باورهای اسلامی تعریف می‌شود. شرایط موجود جامعه به صورتی است که کشور نیازمند آرامش بوده و باید از موج‌سازی‌های کاذب و منفی جلوگیری شود، بیشتر مسئولیت در این باره بر عهده جامعه خبری کشور است که توانستند در وقایع اخیر اوضاع را به درستی مدیریت کرده و روحیه امید را به جامعه تزریق کنند. رسانه های فارسی زبان بیگانه تلاش گسترده ای انجام داده اند تا از طریق دروغ پردازی خبری، ذهن مردم را نسبت به انقلاب اسلامی دلسرد نمایند و وظیفه خبرنگاران انقلابی و متعهد این است که با ارائه گزارش های خبری، دروغ های این رسانه ها را برملا سازند. مسئولان کشورمان باید جایگاه خبرنگاران را به درستی درک کنند، چراکه رسالت اطلاع‌رسانی و روشنگری بر عهده جامعه خبری کشور است و اگر رسانه‌ها تضعیف شوند، قطعاً رسانه‌های معاند جو جامعه و افکار عمومی را به دست خواهد گرفت.

*سوال: بسیج برای تحقق بخشی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چه اقداماتی انجام داده است؟
اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر پایه یک نگرش امیدآفرین برای حرکت در موضوعات مختلف از جمله حوزه‌های صنعتی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و... است. با توجه به نگاه ویژه‌ای که امام خامنه‌ای به امید، تلاش، کار و بهره‌بری بیشتر در حوزه های مذکور داشتند، بسیج می‌تواند آنها را حمایت کند؛ لذا نیاز است که در گام دوم انقلاب اسلامی ما از خودگذشتگی و ایثار بیشتری از خود داشته باشیم. بسیج باید در حوزه‌های کشاورزی، فناوری و پژوهش‌های جدید جهان علمی و از همه مهم‌تر در حوزه نظریه پردازی در کرسی‌های علوم انسانی، اصلاح وضعیت دانشگاه ها و دانشجویان و... ورود کند. نباید از حق گذشت که این امر نیازمند حمایت مردمی است. در حقیقت برای ورود مردم در این حوزه باید از بسیج، فرهنگ بسیج و از فرهنگی که به دنبالش حرکات بزرگی به همراه است، استفاده کرد؛ بدین طریق بسیج با علم، آگاهی و فهم موضوع با همراه کردن توده‌های مردمی این حرکت عظیم را انجام دهد، ایمان را در آنها برای ساخت کشوری پربارتر و موفق‌تر تقویت کند و گام‌های اساسی را برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بردارد و آنها را محقق سازد.

*سوال: بسیج تا چه اندازه توانسته از ارزش ها و مبانی انقلاب اسلامی حراست کند؟
می‌توان گفت استواری و ماندگاری جمهوری اسلامی ایران و اساسا انقلاب اسلامی مدیون حضور بسیج است؛ در حقیقت مشارکت عظیم مردمی برای حفظ آرمان‌های انقلاب در بسیج و سپاه تبلور پیدا کرده است. بسیج نماد تفکر اسلامی و انقلابی است و اگر بسیج نبود بسیاری از امور در کشور ما ابتر باقی می‌ماند یا شروعش سخت بود. در حقیقت بسیاری از رفتارهای امیدآفرین یا عامل اصلی گسترش و نفوذ تفکر اسلامی در منطقه، جهان و رفتارهای اسلامی مردمی جمهوری اسلامی ایران تبلور در بسیج دارد. به ویژه در سال‌های اخیر که بسیج ورود بسیار فرخنده ای در حوزه فرهنگ داشته است. بسیج در جنگ و دوران دفاع مقدس بسیار حضور تاثیرگذاری در دفاع از وطن و پاسداری از نظام و آرمانهای انقلابی و اسلامی داشته است و باید گفت که 92 هزار شهید بسیجی داریم که جانشان را برای خدمت به کشور، اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند.

*سوال: به نظر شما بسیج چه خدماتی برای کشور داشته است؟
بسیج ورود گسترده و عملکردهای بسیاری در عرصه‌های دیگر نیز داشته است؛ از جمله موضوعات جهادی، موضوع واکسیناسیون فلج اطفال که منجر به ریشه کنی فلج اطفال شد، خدمت رسانی به محرومین، تولید محتواهای انقلابی و فرهنگی برای مردم در حوزه فضای مجازی و یا سایر فضاهای مختلف رسانه ای، در حوزه اقتصادی کارهای جهادی مانند طرح همگام با کشاورز که در این طرح محصولات کشاورزی تا چند برابر در بعضی موارد افزایش داده شد، در حوزه صنعتی با ورود بدون دستمزد، کارخانجاتی که در معرض تعطیلی بودند را حفظ کردند و غیره. امام خامنه‌ای در دیدار اخیر با فرماندهان سپاه فرمودند که از سپاه و بسیج راضی هستند و تمام اینها نشان می دهد که بسیج دستاورد بزرگ امام راحل که در هیچ کجای دنیا به این گستردگی وجود ندارد، به خوبی در این سا‌ل‌ها برای ارتقا و پیشرفت کشور عمل کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: