به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یادگار امام(ره) مرحوم سید احمد خمینی در آن مقطع زمانی نوشت: «آقای دکتر کاشان در زمان تصدی پست معاونت ارزی بانک مرکزی مملکت در خزانه بانک را باز کرد و به هر دلال و قاچاقچی و چاقوکش ۵ هزار دلار تقدیم کرد و روزانه میلیون‌ها دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی را به جیب گانگستر‌ها ریخت. آیا این نقشه تهی کردن خزانه ارزی مملکت را آمریکای جنایتکار جلوی حاج اصغر آقا گذاشته بود و یا به تصمیم‌گیری نابخردانه شخص او مربوط می‌شد؟ آیا این بابا رئیس بزرگتری نداشت تا جلوی کار او را بگیرد؟»
"خیبرآنلاین" - پسر وزیر سابق روحانی هم به سرنوشت دختر مظلوم وزیر هزار میلیاردی سابق همین دولت دچار شد. مهدی آخوندی پسر عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی، که ثروت وی در مخافل غیررسمی قابل توجه ذکر شده است، به جرم کارچاق‌کنی به همراه شهرام اجتهادی مشاور سابق وزیر، دستگیر شد.

به گزارش دانشجو، حواشی وزیر سابق را از بیمه بودن شهدای حادثه قطار مشهد - تبریز و توهین به خبرنگار زن و مزخرف خواندن مسکن مهر اغلب مردم به یاد دارند.

آخوندی چندین بار به استیضاح کشیده شد اما هر بار با لابی افرادی چون ناطق نوری و باهنر تا اعضای لیست امید از برکناری جست؛ یکی از محور‌های استیضاح، کارچاق‌کنی فرزند وی در وزارت راه و شهرسازی بود که به همین اتهام دستگیر شد.

فرزندان آخوندی به همراه حسین عبده تبریزی (مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی) و اصغر فخریه کاشان (قائم مقام وزیر سابق راه و شهرسازی) عضو و رئیس هیات مدیره شرکت‌های بسیار زیادی هستند. شرکت‌هایی که هر کدام دارای سرمایه بسیار زیاد بوده و بعضا دولتی (سهامی عام) محسوب می‌گردند.

قصه پسر مظلوم وزیر که میلیاردی کارچاق‌کنی می‌کرد!
 
قصه پسر مظلوم وزیر که میلیاردی کارچاق‌کنی می‌کرد!

باید پرسید فرزندان عباس آخوندی که هر کدام زیر 30 سال سن دارند، چگونه به این ثروت رسیده اند؟ ثروتی که هر روز با رانتی که از سوی پدرشان در وزارت راه و شهرسازی به وجود آمده بود، سیر صعودی گرفته و از بیت المال به حساب‌های شخصی سرازیر شده است.

حسین عبده تبریزی شریک فرزندان آخوندی، از نقش آفرینان جدی مسکوت ماندن طرح مسکن مهر در دوران وزارت عباس آخوندی است، چرا که مسکن مهر از سال ۸۸ تا ۹۲ موجب کاهش تورم مسکن و در نتیجه کاهش جدی تقاضای مسکن شده بود و این مساله با منافع شخصی او که دارای ده‌ها شرکت در حوزه مسکن و ساختمان در کشور است، در تضاد بود؛ منافعی که با فرزندان آخوندی نیز اشتراک داشت.

قصه پسر مظلوم وزیر که میلیاردی کارچاق‌کنی می‌کرد!

قصه پسر مظلوم وزیر که میلیاردی کارچاق‌کنی می‌کرد!
 
اصغر فخریه کاشان نیز مذاکره کننده و نفر اصلی وزارت راه و شهرسازی در مذاکرات خرید فله‌ای هواپیما‌های ایرباس و بوئینگ بوده است. وی در دهه ۷۰ معاون ارزی بانک مرکزی دولت دوم هاشمی رفسنجانی سیاست‌های انبساطی اقتصادیش تورم را به ۴۹.۵% رساند. یادگار امام(ره) مرحوم سید احمد خمینی در آن مقطع زمانی درخصوص وی نوشت: «آقای دکتر کاشان در زمان تصدی پست معاونت ارزی بانک مرکزی مملکت در خزانه بانک را باز کرد و به هر دلال و قاچاقچی و چاقوکش ۵ هزار دلار تقدیم کرد و روزانه میلیون‌ها دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی را به جیب گانگستر‌ها ریخت. آیا این نقشه تهی کردن خزانه ارزی مملکت را آمریکای جنایتکار جلوی حاج اصغر آقا گذاشته بود و یا به تصمیم‌گیری نابخردانه شخص او مربوط می‌شد؟ آیا این بابا رئیس بزرگتری نداشت تا جلوی کار او را بگیرد؟»

اصغر فخریه کاشان قائم مقام آخوندی و شریک فرزندانش در زنجیره‌ای از شرکت‌های مرتبط و غیرمرتبط با حوزه راه و شهرسازی شده و از رانت حضور عباس آخوندی در مسند وزارت، بیشترین بهره را بردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: