به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آنهایی که شرایط قانونی را داشته باشند و انگیزه‌ای جز خدمت و رفع مشکل مردم را ندارند، برای نمایندگی ثبت‌نام کنند و افرادی که آلوده به فسادند و انگیزه‌های سوء دارند، باید بدانند مجلس جای آنها نیست
"خیبرآنلاین" - آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه این شورا با گرامیداشت هفته بسیج گفت: تشکیل نهاد مقدس بسیج از ابتکارات حضرت امام خمینی(ره) است و این شجره طیبه در طول تاریخ انقلاب و در عرصه‌های گوناگون همچون ۸ سال دفاع مقدس، مقابله با بحران امنیتی، خدمت‌رسانی در اتفاقات طبیعی نظیر سیل و زلزله همواره کنار مردم و پیشگام بوده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، وی در ادامه به آشوب‌های اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حجم تخریب‌ها، شدت خشونت و اعمال تروریستی و میزان خسارت وارده به اموال مردم و کشور توسط آشوبگران و حمایت دشمنان ایران همچون آمریکا و اسرائیل از آنها، همه و همه بیانگر این مسأله است که طراحی و برنامه‌ریزی این اتفاقات از قبل انجام شده بود که البته در بستر اعتراض به افزایش قیمت بنزین زودتر عملیاتی شد.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: البته حضور مردم در راهپیمایی‌های خودجوش در شهر‌های مختلف کشور و تلاش‌های دستگاه‌های انتظامی و امنیتی طراحی دشمنان را ناکام گذاشت.

دبیر شورای نگهبان ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی و نهاد‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان و سرشبکه‌های ایجاد آشوب در کشور، از این نهاد‌ها خواست با دقت نسبت به تفکیک معترض از اغتشاشگر اقدام کنند.

وی در عین حال متذکر شد: البته مسئولان می‌توانستند به شیوه بهتری درباره طرح افزایش سوخت اطلاع‌رسانی و افکار عمومی را اقناع کنند که متأسفانه این کار نشد؛ با این حال تمام دقت و تلاش خود را بکنند تا اشکالات اجرایی این طرح مرتفع شود.

وی افزود: گزارش‌های میدانی از افزایش قیمت برخی کالا‌های ضروری مردم و در پی آن احتکار برخی اقلام از سوی عده‌ای سودجو حکایت دارد که مسئولان باید مراقبت و نظارت جدی داشته باشند تا قیمت‌ها بالا نرود.

آیت‌الله جنتی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش‌رو یادآور شد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا انتخابات اسفندماه همچون گذشته، سالم و با حضور گسترده مردم برگزار شود.

وی افزود: از ابتدای هفته آینده ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز می‌شود و من توصیه می‌کنم که هرکس قصد ثبت‌نام دارد، خوب قانون را مطالعه کرده و از شرایط ثبت‌نام آگاه شود.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: آنهایی که شرایط قانونی را داشته باشند و انگیزه‌ای جز خدمت و رفع مشکل مردم را ندارند، برای نمایندگی ثبت‌نام کنند و افرادی که آلوده به فسادند و انگیزه‌های سوء دارند، باید بدانند مجلس جای آنها نیست.

آیت‌الله جنتی در ادامه با انتقاد از کنارگذاشتن اصلاحیه قانون انتخابات از دستور کار مجلس طی روز‌های گذشته، تأکید کرد: از مجلس گلایه دارم که چرا اهتمام ویژه‌ای برای تصویب و به سرانجام رساندن این طرح ندارد؟ در حالی که در صورت تصویب این طرح، بخش قابل توجهی از مشکلات و نواقص فعلی قانون انتخابات حل می‌شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
0
حیف که وعده جنتی واقعیت ندارد (...) آشوبگران سازمان یافته آشوب میکنند اتحاد چندین باند بزرگ اند، چطور میشود مانع اینها شد؟ (...) من نوعی که از گرانی دلار و تورم آسیب میبینم و نمدانم چرا تورم است نمیتوانم اعتراض کنم چون باند و دسته ندارم و نمیتوانم در صورت دستگیری اقدام متقابل کنم اما اینها باند دارند (...) و فقط زمانی سیم حمایت از فتنه گرانشان را میبرند که امتیاز مدنظرشان را گرفته باشند پس آشوبگران هستند (...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: