به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما برای مسکن فرهنگیان توافقی را با وزارت راه و شهرسازی انجام دادیم که 170 هزار نفر از آنان بتوانند در شهرها و روستاها صاحب مسکن شوند.
"خیبرآنلاین" -  محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت:  یکی از سیاست‌های دولت یازدهم و دوازدهم حمایت از فرهنگیان و تقویت معیشت آنها و بهبود منزلت معلمان بوده است. طی این سال ها علاوه بر افزایش‌هایی که به صورت معمول و سنواتی که همه کارکنان دولت همه‌ساله حقوقشان افزایش پیدا کرده، فرهنگیان در چند نوبت افزایش حقوق داشتند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: در سال 93، 95 و 96 حدودا 14درصد بیش از سایر کارکنان به فوق العاده شغل و فوق العاده ویژه فرهنگیان اضافه شد. در سال 94 یم مرتبه ای از رتبه بندی انجام شد که با حدود بیش از 10درصد افزایش حقوق بین فرهنگیان همراه شد. در سال 98 ما رتبه بندی را اجرا کردیم که در آن رتبه بندی پیش بینی شده فرهنگیانی که بیش از دوسال سابقه کار دارند تحت عنوان آموزگار، دبیر، مربی پرورشی، مراقب سلامت، مشاور واحد آموزشی و مدیر و معاون مرکز آموزشی متناسب با صلاحیت های علمی و تخصصی خود از امتیازاتی بهره مند شده و در رتبه های اول تا پنجم قرار می گیرند.
 
حاجی میرزایی گفت: پیش بینی می شود که به طور متوسط 420هزار تومان افزایش از این محل متوجه فرهنگیان شود و یک امکان دیگری را که ما در سال 98 برقرار کردیم این است که معلمین می توانند با 6 ساعت اضافه تدریس حقوق بیشتری بگیرند که با احتساب این افزایش که متعلق به افرادی است که بیش از 6 ساعت در هفته از ساعت موظف خود تدریس می کنند.
 
 وی افزود: چیزی که به عنوان رتبه بندی در نظر گرفته شده متوسط یک ملیون تومان افزایش برای فرهنگیان خواهد بود و اینها مجموعه تلاش هایی است که برای کار فرهنگیان انجام شده ؛ ما برای مسکن فرهنگیان توافقی را با وزارت راه و شهرسازی انجام دادیم که 170 هزار از فرهنگیان عزیز بتوانند در شهرها و روستاها صاحب مسکن شوند و ظرف سه سال این توافق اجرایی خواهد شد.
 
وزیر آموزش و پرورش افزود: اقدام دیگری که انجام شده برای تبدیل وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش است؛ تعدادی از مربیان پیش دبستانی و حق التدریسان آزاد که در سال های گذشته با آموزش و پرورش همکاری می کردند امسال براساس قانونی که مجلس محترم تصویب کرد و براساس شیوه نامه ای که در وزارت خانه تعیین شد برای تبدیل وضعیتشان ابلاغ شده است.
 
وی بیان داشت: اینها بایستی در یک دوره یکساله شرکت کنند و متناسب با جنس، منطقه و نیازی که آموزش و پرورش دارد و در صف ردیف هایی که سازمان امور استخدامی به آنها اختصاص می دهد ظرف مدت سه سال آینده یعنی تا پایان برنامه ششم استخدام شوند.
 
حاجی میرزایی افزود:‌ در مورد آموزشیاران نهضت سوادآموزی و آموزش دهنده هایی که با این نهاد همکاری داشتند این چنین است که اول باید در یک آزمونی شرکت کنند و اگر 50درصد نمره آزمون را کسب کنند در یک دوره آموزش یکساله شرکت می کنند و پس از موفقیت در این دوره، آنها هم به استخدام در می آیند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: