به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ما هم عقیده داریم که باید به نظر و دیدگاه مردم توجه شود، گفت: رفراندوم پیشکش؛ مردم را در جریان کارهایی که انجام می‌دهید قرار دهید.
"خیبرآنلاین" -  حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و اقشار مختلف مردم اصفهان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: از این که در چنین جمعی حضور دارم برای من مغتنم است و نکات بسیار خوبی در این نشست مطرح شد و دغدغه‌مندی گرو‌ه‌های مختلف اصفهان را می‌رساند.

رئیس قوه قضائیه در اصفهان: رفراندوم پیشکش؛ مردم را در جریان امور قرار دهید

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: گزارش‌ها را نیز بررسی می‌کنم و شنیدن صحبت‌های شما برای ما یک فرصت تلقی می‌شود و این لحن دغدغه مندی برای ما که از دلسوزی و دردمندی سخن بگویند مغتنم است.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز آن چه در گام دوم انقلاب بر آن تاکید شده و در فرازهایی که برای همه مردم به عنوان چراغ راه مطرح شده موضوع عدالت است. عدالت یک وظیفه است که مردم و مسئولان در آن باید سهیم باشند و احساس مسئولیت داشته باشند، در جامعه عدالت باید رعایت شود، اگر در جامعه نقصی صورت گرفت باید حس امر به معروف و نهی از منکر  تقویت شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم اجرای عدالت در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امروز گروه‌های مختلف و اقشار گوناگون بر مسائل جامعه ناظر هستند و مجموعه این مسائل مبتنی بر این است که در جامعه باید نسبت به دردها دغدغه مند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه احساس مسئولیت بسیار خوب و مبارک است و اگر در جامعه روحیه امر به معروف و نهی از منکر نبود آن جامعه مرده است، خاطرنشان کرد: فردی که احساس مسئولیت  در امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد آن فرد مرده است و امام حسین (ع) به ما آموخت که در این راه احساس خطر باید کرد و شهدا و ایثارگران برای ما چراغ راهی هستند و برخی از شما که در جبهه مقاومت هستید بر این موضوع نشان صدق دارید.

وی افزود: هیچ زمانی نباید شهید و شهادت، ایثار و مقاومت در کشور ما کم رنگ بشود، ما در مقابل شهیدان و ایثارگران و کسانی که با شهدا نسبت دارند باید احساس مسئولیت کنیم.


رئیس قوه قضائیه گفت: باید در مقابل تضییع حقوق عامه عکس العمل نشان دهیم، باید حقوق مردم از سوی دادگستری پیگیری شود اما نگاه تشریفاتی در این زمینه نداشت و ما هم عقیده داریم که باید به نظر و دیدگاه مردم توجه شود، مردم غافلگیر نشوند، رفراندوم پیشکش؛ مردم را باید در جریان مسائل و کارهایی که انجام می‌دهید قرار دهید.

وی با بیان اینکه مهمترین کارهای کشور با حضور مردم در این 40 سال اجرا شده است، تصریح کرد: امروز همه آحاد مردم مشوق قضات عادل هستند. امروز همه مردم اعلام آمادگی دارند و باید کمک خود را ادامه دهند و این مجموعه مردمی به عنوان فرصت برای دستگاه قضا به شمار می‌روند.

رئیسی خاطرنشان کرد: اگر کارها با روال خود انجام شود کمتر به دستگاه قضا رجوع می‌شود، ایجاد شبکه ملی اطلاعات یکی از ضرورت‌ها است که با قوت آن را دنبال می‌کنیم، شبکه ملی اطلاعات یکی از الزامات کشور است و فعال شدن آن ضرورت کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در دستگاه قضایی باید صداقت، کرامت و خدمت از شاخصه‌های مهم برای ارتباط با مردم باشد، گفت: نگاه باید به گونه‌ای باشد که افرادی که امروز در صحنه انجام خدمتگزاری به مردم هستند اگر مرتکب به جرم شوند باید به صورت مضاعف مجازات گردند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مسئله مبارزه با فساد یکی از راهبردهای جدی نظام اسلامی است و باید در این راه محکم‌ قدم باشیم، افزود: باید در برخورد با متخلفان و مفسدان این گونه عمل شود. فساد تحت هر پوشش و مقامی زیبنده نظام اسلامی نیست و امروز خواست مردم و رهبر معظم انقلاب ریشه کن کردن فساد است.

وی با بیان اینکه حتماً ملامت ملامت گران و حاشیه سازی‌ها ما را از میدان خارج نمی‌کند، گفت: امروز حضور شما توطئه ایجاد ناامنی در کشور توسط بدخواهان و دشمنان را نقش بر آب کرد و امروز کشور با وجود توطئه ناامنی در امنیت کامل به سر می‌برد. نباید فراموش کرد به خواسته‌های مردم باید توجه شود.

رئیسی اظهار داشت: کشسانی که ایجاد ناامنی کرده و خلاف ارزش‌ها عمل کردند برابر آن چه که قانون تعیین کرده است به مجازات خواهند رسید. نسبت به مسئله مردم از جمله دانش آموزان و معلمان و غیره و نسبت به سفره مردم باید توجه کرد، نگاه به مردم و نگاه به خواست مردم وظیفه قوه قضائیه است و نسبت به حقوق مردم هیچ گاه کوتاه نمی‌آییم و امیدواریم توفیق بیابیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نقشه راه شهدا را در عمل به وظیفه خود ادامه دهیم و هیچ مانعی را برای خود مانع تلقی نکنیم و یقین بدانید ما مسئولان خود را در مقابل خداوند خود را مسئول می‌دانیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: