به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
بی‌تدبیری‌های دولت تا جایی پیش رفته است که «پشیمانیم» حرف پرتَکرار این روزهای حامیان و هواداران حسن روحانی شده است.
"خیبرآنلاین" - بی تدبیری دولت این بار به ایستگاه «بنزین» رسید؛ ایستگاهی که بیش از همه بی تدبیری‌های دیگر دولت در طول ۶ سال گذشته صدای اعتراض مردم را بلند کرد تا جایی که حامیان حسن روحانی در دو انتخابات گذشته هم قلم هایشان را علیه دولت تند و تیزتر کردند و از انتخاب خود ابراز پشیمانی و شرمساری می کنند و تلاش دارند با معذرت خواهی از مردم باز هم بتوانند در کنار پایگاه اجتماعی رأی خود قرار بگیرند. بر همین اساس در روزهای گذشته شاهد اعتراف به اشتباه و پشیمانی هواداران و حامیان حسن روحانی هستیم.

«پشیمانیم»حرف پرتَکرارهواداران روحانی/سریال اصلاحات برای انتخابات


به گزارش مهر، در این گذرگاه می توان مروری به موضع گیری دو نماینده حاشیه ساز پارلمان در قبال دولت داشت. پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی (رسانه نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی) لب به انتقاد از رئیس جمهور گشود و گفته حامیان روحانی از مردم خجالت می کشند. سلحشوری می گوید: رئیس‌جمهور شرایط را به‌گونه‌ای رقم زد که حامیانش در حاشیه قرار گرفتند و از مردم خجالت می‌کشند.

سلحشوری:رئیس‌جمهور شرایط را به‌گونه‌ای رقم زد که حامیانش از مردم خجالت می‌کشندغلامرضا حیدری نماینده مجلس و عضو دیگر فراکسیون امید که نطق های جنجالی او در هرم سبز بهارستان حاشیه های زیادی را به همراه داشته است مواضع همفکر خود (سلحشوری) را تکمیل می کند و می گوید: طبق اعلام رسمی مقامات در روی آنتن، نزدیک به هفتاد و پنج درصد این مردم نیاز به کمک دارند؟ آخر چگونه است؟ واقعا آدم احساس شرم می‌کند.

همچنین پیش از این، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و دبیرکل حزب اصلاح طلب مردم سالاری در نطق خود در مجلس گفته بود: اوضاع به گونه ای وخیم شده است که بنده به عنوان نماینده مردم خجالت می کشم از اینکه بگویم از این دولت حمایت کرده ام.

کواکبیان: به عنوان نماینده مردم خجالت می کشم از اینکه بگویم از این دولت حمایت کرده‌ام

علاوه بر این فقط کافی است، جستجوی کوتاه در اینترنت کرد تا موضع گیری های «صادق زیباکلام» در انتخابات ۹۶ و حمایت او از روحانی توسط موتور جستجو گر یافت شود؛ او اردیبهشت ۹۸ در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد به دفاع از رئیس قوه مجریه پرداخت و گفت:  «اگر باز هم زمان به عقب یعنی به همان انتخابات اردیبهشت ۹۶ بازگردد از حسن روحانی حمایت می‌کنم.»

پس از گذشت ۸ ماه، حامی دیروز رئیس جمهور ۳۶۰ درجه تغییر موضع داد و ضمن انتقاد صریح از سکاندار دولتِ اعتدال گفت که، در این روزها اگر کسی از سیاره‌ دیگری می‌آمد و می‌پرسید که حسن روحانی در کشورتان چه مسئولیتی دارد، همه می‌گفتند هیچ مسئولیتی ندارد. باور کنید که رویم نمی‌شود در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند، نگاه کنم؛ شرمنده آنهایم.  

صادق زیباکلام: رویم نمی‌شود در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند، نگاه کنم؛ شرمنده آنهایمعرق شرم احزاب اصلاح طلب

نمی توان و نباید به سادگی از حمایت های فعالان سیاسی و احزاب اصلاح طلب در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ از شیخ دیپلمات عبور کرد، بازیگران و حتی کارگردان این جریان سیاسی با تمام قوا در انتخابات ریاست جمهوری از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت کردند اما امروز اپوزیسیون داخلی دولت محسوب می شوند و هیچ واهمه ای از بیان آن ندارند بنابراین بدون لکنت زبان نقدهای تند خود را نثار پاستور نشینان می کنند.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب اصلاح طلب کارگزاران سازندگی پس از موضع گیری حسن روحانی درقبال بی اطلاعی از زمان اجرایی شدن طرح افزایش بنزین در صفحه شخصی خود نوشت: « به عنوان یکی از حامیان این دولت غرق در عرق شرم از مصاحبه وزیر کشور بودم که سخنان همراه با قهقهه جناب رئیس جمهور پاک ناامیدمان کرد. دریغ از کمی انصاف و احساس و تدبیر.»

از سوی دیگر حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران نیز در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب شرق گفت: «همه در حزب کارگزاران از موضع نسنجیده آقای روحانی متأسف هستند. درست نیست که شخص رئیس‌جمهوری در میدان حاضر نباشد و از سوی دیگر چنین اتفاقی افتخارآمیز هم نبود که با آن لحن تعریف شود. چنین موضعی قطعا عذر بدتر از گناه بود».

عضو حزب اعتماد ملی:از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم و از خود شرمنده هستمیک دیگران از چهره های حزبی اصلاح طلب که حزب او در حمایت از روحانی در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ سینه چاک در میدان بود با انتشار یک فایل تصویری در فضای مجازی از مردم به خاطر حمایت او از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری عذرخواهی کرد. محمد صادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در این پیام می گوید: اجازه می خواهم از ملت شریف، عزیز و بزرگوار ایران به سهم خود همان قدر که تلاش کردم آقای روحانی رئیس جمهور شود عذرخواهی کنم و از خود شرمنده هستم که برای شما (روحانی) زحمت کشیدم تا در انتخابات پیروز شوید.»

ایستگاه بعدی عذرخواهی و شرمساری احزاب اصلاح طلب به مجمع روحانیون مبارز می رسد. حزبی که ریاست آن را محمد خاتمی معروف به «شیخ تَکرار» بر عهده دارد. «شیخ تَکرار» که برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت از حسن روحانی را بارها تَکرار کرد ولی این روزها محمد علی ابطحی عضو شورای مرکزی روحانیون و از نزدیکان اصلی محمد خاتمی پس از موضع گیری رئیس جمهور در فضای مجازی دست به قلم شد و نوشت: رئیس جمهوری که با پشتوانه اصلاحات آمده، به شدت غیر قابل دفاع شده است و اصلا ربطی به آن روحانی ایام انتخابات ندارد.

محمدعلی ابطحی: رئیس جمهوری که با پشتوانه اصلاحات آمده، به شدت غیر قابل دفاع شده است و اصلا ربطی به آن روحانی ایام انتخابات نداردعضو مجمع روحانیون مبارز معتقد است که غرور و «بی توجهی به مردم» در روحانی نهادینه شده است و می گوید: اگر واقعا رئیس جمهور صبح جمعه خبر گران شدن بنزین را شنیده باشد، نشانه نهادینه شدن غرور و بی توجهی به مردم است.

موارد ذکر شده نشان می دهد، حامیان حسن روحانی و دولتِ اعتدال به صورت سریالی به انتخاب «اشتباه» خود اعتراف می کنند و با فریاد «پشیمان هستیم» سعی می کنند از مردمی که به تبع آنها به روحانی رای دادند معذرت خواهی کنند. این اظهارات چهره های شاخص سیاسی و نمایندگان مجلس فقط در همین لایه باقی نمانده و امروز در سطح جامعه و حتی شبکه های اجتماعی بارها و بارها می توان پیام هایی را دید که از بابت رای به روحانی پشیمان هستند.

حتی در اجتماع بزرگ مردمی در میدان انقلاب تهران نیز پوسترهای متعددی در دست مردم مشاهده می شد که نوشته بودند بار دیگر در انتخاب خود بیشتر دقت خواهیم کرد؛ پس به وضوح می توان دریافت فریاد «اشتباه کردیم» این روزها از اردوگاه حامیان روحانی بلند شده است؛ اما اینجا هم باز حساب اشتباه مردمی که به روحانی رای دادند از حساب اصلاح طلبانی که از او حمایت کردند جداست؛ در واقع اصلاح طلبان پس از رویگردانی مردم از تبلیغات آنها به دنبال راه چاره ای هستند تا وانمود کنند همراه مردم هستند و از این رهگذر پایگاه اجتماعی خود را برای انتخابات پیش رو بازسازی کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: