به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس جمهور صبح امروز لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور را به مجلس تقدیم کرد که این حضور رئیس جمهور در خانه ملت با حواشی همراه بود.
"خیبرآنلاین" -  حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(یکشنبه 17 آذر) لایحه بودجه سال 99 کل کشور را به مجلس تقدیم کرد که این حضور رئیس جمهور در خانه ملت با حواشی همراه بود.

به گزارش تسنیم، طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور موظف است 15 آذر هرسال بودجه سال آینده کشور را برای بررسی و تصویب به مجلس بفرستد که به دلیل تلاقی با تعطیلات آخر هفته، این جلسه در 17 آذر تشکیل شد.

ساعت هشت صبح زمانی که درهای صحن به روی خبرنگاران و عکاسان باز شد، رئیس جمهور در جلسه حاضر و روی صندلی مربوط به مهمانان نشسته بود.

برخی اعضای هیئت دولت اعم از محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباسعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش همراهان رئیس جمهور بودند. البته حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات هم با تأخیر به جمع اعضای دولت پیوست.

خلاف تصور علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس که شب گذشته در توئیتی پیش بینی کرده بود، مخالفان دولت اعتراض‌های شدیدی را برای موضوع بنزین به رئیس جمهور داشته باشند و فضای مجلس را ناآرام کنند، مجلس آرام بود.

زمانی که حسن روحانی طبق قانون برای استفاده از وقت یک ساعته خود به منظور ارائه گزارش لایحه بودجه پشت تریبون قرار گرفت، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، خطاب به علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه و با صدای بلند گفت: «آقای رحیمی از بنزین چه خبر؟»

روحانی زمانی که از بودجه سخن می‌گفت شاخصه‌هایی برای بودجه سال 99 بیان کرد و گفت: بودجه سال 99 مانند سال جاری، بودجه ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم‌ است که به دنیا اعلام  می‌کند به‌رغم تحریم‌های ظالمانه کشور را اداره می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بودجه 99 چناچه پیش بینی شده به نفت اتکا ندارد. در حالی که بودجه عمرانی 70 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که در طول 6 سال فعالیت دولت تدبیر و امید، 6 برابر شده است.

در حاشیه صحبت‌های روحای اما برخی نمایندگان بی‌صدا مشغول رایزنی‌های خود بودند. محسن علیجانی و مصطفی کواکبیان نمایندگان تهران مدتی بالای سر محمدرضا عارف ایستادند و با او صحبت‌هایی را داشتند. پس از اتمام گفت وگوها عارف  وکواکبیان به جایگاه هیئت رئیسه مجلس رفتند و دقایقی را  با علی لاریجانی صحبت کردند و بعد از چند دقیقه به صندلی خود مراجعه کردند.

جایگاه خبرنگاران و عکاسان طبق معمول مراسم ویژه صحن علنی مجلس، به شدت شلوغ بود و تصویربرداران و عکسان زیادی از جلسه استقبال کرده بودند.

زمان صحبت‌های رئیس جمهور از نیمه گذشته بود که مجلس رفته‌رفته نظم خود را از دست می‌داد به طوری که صندلی‌های پشت مهمانان دولت کمی شلوغ شد و نمایندگان برای رایزنی به سمت صندلی‌های اعضای دولت می‌رفتند.

وقتی رئیس جمهور در ارائه گزارش خود به بخش رسیدگی به مدارس کشور و موضوع گرمایش و امنیت آن در فصل سرما رسید و مطالبی را مطرح کرد، قاسم احمدی‌لاشکی نماینده نوشهر و چالوس از جای خود بلند شد و با صدای بلند رئیس  جمهور را مورد خطاب قرار داد و گفت: اینهایی که می‌گویید اجرایی می‌شود؟

سخنرانی رئیس جمهور که پایان یافت روحانی با صدای بلند گفت لایحه بودجه سال 99 را تقدیم مجلس می‌کنم و لایحه را به علی لاریجانی داد و به سرعت صحن علنی پارلمان را ترک کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: