به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در حالی که به نظر می‌رسید بعد از قطع همکاری با ویلموتس، مذاکره با برانکو در دستور کار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد، به تازگی خبر رسید مهدی تاج استخدام سرمربی خارجی را از برنامه‌های فدراسیون خارج کرده است.
"خیبرآنلاین" -  فدراسیون فوتبال امیدوار بود با حمایت وزارت ورزش، برانکو را به جای ویلموتس به خدمت بگیرد، ولی وزیر آب پاکی را روی دست تاج ریخت و رئیس فدراسیون وقتی فهمید پول برانکو را هم باید خودش جور کند، خیلی ظریف مسیر بازی را عوض کرد. فدراسیون با این که می‌دانست برانکو اصرار به قرارداد سه‌ساله دارد، بحث همکاری ۶ ماهه را وسط انداخت تا مرد کروات بی‌خیال مذاکره شود.


به گزارش دانشجو، البته نزدیکان برانکو از همان ابتدا هم می‌گفتند مذاکره با ایوانکوویچ جدی نیست و فدراسیون فقط می‌خواهد با استفاده از اسم برانکو، فضای فوتبال را آرام کند و به مردم بگوید اگر ویلموتس ناموفق و ناکام در حال خداحافظی است، نگران نباشید نفر بعدی در آب‌نمک خوابیده و تیم ملی روی زمین نمی‌ماند، اما منابع آگاه می‌گویند: برانکو گزینه مورد توافق وزارت و فدراسیون فوتبال برای جانشینی مارک ویلموتس بود و طرفین قرار گذاشته بودند فسخ بدون غرامت ویلموتس با فدراسیون باشد و جذب برانکو با وزارت، ولی این قرارمدار وقتی به هم خورد که پای پول وسط آمد!

اوضاع مالی وزارت تعریف چندانی ندارد و طبیعی است وزارتخانه نتواند دستمزد سرمربی تیم ملی فوتبال را تقبل کند. فدراسیون هم به زور پول ویلموتس را جور کرده و تازه اگر خوش‌شانس باشد و از زیر پرداخت غرامت به ویلموتس که رفتارش شبیه دیه‌بگیرهاست فرار کند، باز پولی برای پرداخت دستمزد برانکو ندارد. با این اوصاف، رویکرد تازه فدراسیون استخدام سرمربی ایرانی است. اگرچه هنوز فدراسیون فوتبال به صورت رسمی در این خصوص اظهار نظری نداشته و بیانیه یا اطلاعیه‌ای نداده، ولی از گوشه و کنار شنیده می‌شود جانشین ویلموتس، سرمربی ایرانی است.

اولین فرضیه‌ای که فعلاً مطرح شده این است که، چون تیم ملی طی ماه‌های دی، بهمن و اسفند هیچ‌گونه بازی یا اردوی تدارکاتی ندارد، فدراسیون تا پایان سال سرمربی استخدام نکند و دو بازی با هنگ‌کنگ و کامبوج در روز‌های هفتم و دوازدهم فروردین به وحید هاشمیان سپرده شود تا وحید به عنوان سرمربی موقت هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشد. ملی‌پوشان هم از این موضوع استقبال کرده‌اند. طرح این است که اگر وحید از این دو بازی راحت عبور کرد، مقابل بحرین و عراق هم سرمربی باشد، اما بعید است فدراسیون دست به چنین ریسکی بزند. البته تا خرداد سال آینده که تیم ملی ۱۵ خرداد با بحرین و ۲۰ خرداد با عراق بازی دارد، هم لیگ برتر تمام شده و فدراسیون می‌تواند از جمع سرمربیان لیگ برتری گزینه مورد نظرش را به تیم ملی بیاورد و هم انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شده و تکلیف رویکرد آتی فوتبال ایران روشن می‌شود.

لیگ برتر- اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد- ۲۱ اردیبهشت به پایان می‌رسد و مربیان لیگ برتری آزاد می‌شوند. یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی فعلاً نزدیک‌ترین گزینه‌ها به نیمکت تیم ملی ایران هستند، البته به علاوه علی دایی که ملی‌پوشان دوست دارند میراث کی‌روش به او برسد. اگر یحیی انتخاب فدراسیون باشد، شهر خودرو حاضر می‌شود زودتر به همکاری با گل‌محمدی پایان بدهد. حمیداوی و یحیی مدت‌هاست رابطه‌شان فقط به یک مو بند است. فعلاً هیچ چیز مشخص نیست و طبق گمانه‌زنی‌ها وحید هاشمیان سرمربی موقت تیم ملی خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: