به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مجلس دهم در میان ادوار مجالس بعد از انقلاب اسلامی حتی دوره ششم هم ضعیف‌تر عمل کرد.
"خیبرآنلاین" - محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و فعال سیاسی اصولگرا  درباره عملکرد مجلس دهم اظهار داشت: مجلس فعلی را شاید بتوان گفت که ضعیف‌ترین مجالس تاریخ جمهوری اسلامی و به مراتب بدتر از مجلس ششم است. مجلس ششم می‌دانست که چه می‌خواهد انجام دهد و در آن قدرتمند ظاهر می‌شد؛ ولی مجلس کنونی بسیار ضعیف است.


به گزارش دانشجو، وی ادامه داد: درست بود که مجلس ششم مسیر باطلی را می‌رفت؛ ولی در آن قوی بود و این در حالی است که مجلس دهم در هدف غلط خود ضعیف است. مجلسی که چهره شاخص آن پروانه سلحشوری می‌شود، همین کافی است که چه قضاوتی درباره آن بکنیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به سوالی در زمینه مشارکت مردم در انتخابات آینده به دلیل انباشت نارضایتی‌ها از اقدامات دولت و مسایل اقتصادی، بیان کرد: بخشی از جامعه ما تکلیف محور کار می‌کند و به فرمایش حضرت امام (ره) شرکت در انتخابات را واجب می‌داند و حتی اگر از دولت به شدت ناراضی باشند، در انتخابات مشارکت می‌کنند. بخش دیگری که تکلیف محور نیست، تابعی از جو جامعه و فضای انتخابات است.

کوشکی اضافه کرد: پایگاه مردمی اصلاح طلبان تکلیفی عمل نمی‌کند و شرکت در آن را حق خود می‌داند که گاهی تمایل پیدا می‌کنند که از این حق استفاده و یا صرف نظر کنند. اگر ریزش آرایی نیز باشد، از سبد رای اصلاح طلبان خواهد بود.

وی در پاسخ درباره شفافیت مالی نمایندگان اظهار داشت: در این زمینه رسانه‌ها باید به رسالت خود عمل کنند و هر فرد، جریان و لیستی را که در بستر انتخابات ورود کرده را مجبور به شفاف سازی مالی کنند. نباید منتظر ماند تا نامزدها یا لیست‌ها اسناد مالی خود را اعلام کنند و رسانه‌ها باید در این زمینه ورود پیدا کرده تا نامزدها مجبور شوند لیست شفافیت مالی ستادهای تبلیغاتی خود را اعلام کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: با توجه به فضای فعلی جامعه اگر نامزدی خرج زیادی در عرصه تبلیغات انجام دهد، این موضوع مصداق عینی بی‌عقلی، دهن کجی به مردم و نمک پاشیدن روی زخم ملتی است که درگیر مشکلات اقتصادی هستند. کسی که با هزینه سنگین وارد مجلس می‌شود، نمی‌توان باور کرد که می‌خواهد نوکری مردم را بکند.

کوشکی درباره شفاف بودن آرای نمایندگان نیز اظهار داشت: این امری بدیهی است که آرای نمایندگان باید شفاف باشد.کسانی  که مخالف شفافیت هستند، معنی واقعی پارلمان را نفهمیده‌اند. شهروندان باید بدانند که وکلایشان در مجلس چه می‌کنند. نماینده برای موکل خود کار می‌کند و این عجیب است که یک نماینده مجلس بخواهد رای خود را از مردم پنهان کند. نمایندگان از سوی مردم استخدام می‌شوند و باید به آنها گزارش دهند.

وی درباره ویژگی‌های مجلس آینده گفت: واقعیت این است که کار مجلس آینده سخت‌تر است. مجلس آینده در مقطعی قرار دارد که سرنوشت جامعه ما را در بازگشت به صعود یا ادامه سقوط مشخص می‌کند. دولت روحانی شرایطی را ایجاد کرده که در تمامی عرصه‌ها ترمز پیشرفت را کشیده و حتی برخی از بخش‌ها، با فشار دولت به ورطه سقوط افتاده‌ایم.

فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: مجلس آینده می‌تواند در فرصت باقی مانده از دولت روحانی، می‌تواند ترمز را بکشد تا این دولت بیش از این به مردم و جامعه لطمه نزده و تنش بیشتری ایجاد نکند و زمینه را برای استقرار دولتی که بتواند این عقب ماندگی‌های تدبیر و امید را جبران کند، فراهم کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: