به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با بررسی مسیر‌های رابطه رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی نوشت که سعودی‌ها برای مقابله با تهدید ایران از اسرائیل سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین بخرند.
"خیبرآنلاین" -  روزنامه صهیونیستی جروزالم پست روز سه‌شنبه در گزارشی به بررسی مسیر پیش روی این رژیم برای روابط با عربستان سعودی پرداخت.


به گزارش دانشجو، «اغلب گفته می‌شود که اسرائیل و عربستان سعودی به طور مخفیانه علیه یک دشمن مشترک که ایران است همکاری می‌کنند.»

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2017  پیشنهاد داده بود که عربستان سعودی و اسرائیل می‌توانند به تبادل اطلاعات درباره سامانه‌های تسلیحاتی ساخت ایران بپردازند که به گروه‌های وابسته به خود در منطقه منتقل می‌شوند. تبادل اطلاعات درباره توانایی‌های ایران و محدودیت‌های مربوط به دقت موشک‌ها و پهپادهای پرواز ارتفاع پایین، به سامانه‌های دفاعی توانایی مقابله نیرومند با تهدیدها را فراهم می‌کند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: «اسرائیل و عربستان سعودی باید به توسعه راه‌حل‌های عملیاتی فناوری مشترک، تحت نظارت آمریکا پرداخته و چالش‌هایی را که با آن مواجه هستند به اشتراک بگذارند. ایجاد سامانه‌های دفاعی مقرون به صرفه فعال با هدف مقابله با پروژه‌ موشک‌های نقطه‌زن ایران می‌تواند آغاز خوبی باشد.»

جروزالم پست نوشت: «اگر کسی درباره شدت تهدیدی که وجود دارد تردید دارد باید به حملات ماه سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکوی سعودی‌ها بنگرد که زنگ هشدار را برای سعودی‌ها و اسرائیل به صدا در آورد. عربستان سعودی 50 درصد آب شرب مصرفی ساکنان خود را توسط تاسیسات نمک‌زدایی آب تامین می‌کند و اگر این تاسیسات مورد هجوم مشابه قرار بگیرند، نتیجه فاجعه باری به همراه خواهد داشت. در عین حال، عربستان سعودی می‌تواند خرید سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین را نیز مد نظر قرار دهد.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: