به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان در ادعایی مضحک عنوان کرده که ایران به گروه‌های تروریستی موشک بالستیک می‌دهد تا به شهرها و روستاها حمله کنند.
"خیبرآنلاین" - عادل الجبیر چهره نام آشنایی برای ایرانی ها است، مقام عربستانی که هر از چندگاهی با جملات سخیف و ادعاهایی مضحک سعی دارد ایران را متهم به مسائل واهی کند و هیچگاه هم برای ادعاهای واهی خود سند و مدرکی ارائه نداده است.

ادعای مضحک عربستان علیه ایران / یک بام و دو هوای سعودی ها

به گزارش افکارنیوز، البته عادل الجبیر سیاست عربستان علیه ایران را به شکلی اجرا می کند که نشان می دهد سعودی ها سیاست یک بام و دو هوا علیه ایران دارند.

عادل الجبیر اخیرا ایران را اولین کشور حامی تروریسم خوانده  وبا طرح ادعاهایی بی اساس و تکراری مدعی شد که ایران اقدامات تخریبی در کشورهای مختلف انجام می‌دهد و به گروه‌های تروریستی موشک بالستیک می‌دهد تا به شهرها و روستاها حمله کنند.

سیاست یک بام و دو هوای عربستان در مقابل ایران
از سوی دیگر خبرهایی می رسد که عمران خان نخست وزیر پاکستان سعی دارد به عنوان میانجی میان ایران و  عربستان واسطه قرار گیرد تا روابط دو کشور رو به بهبودی رود.

اما سوال اینجاست چگونه عربستان از سویی ایران را تروریسم می خواند و از سوی دیگر به دنبال ارتباط دوستانه است؟

سعودی ها در سالهای اخیر شکست سنگینی مقابل یمن خورده و تمام تاکتیک های تخریبی و نقشه هایشان علیه ایران و دلارهایی که خرج کرده اند بر باد رفته و حالا هم با ادعاهای مضحک و هم با واسطه قرار دادن شخصیت های سیاسی منطقه سعی دارند به ایران نزدیک شوند اما شکست را نپذیرند.

مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای  درباره ادعای اخیر عادل الجبیر گفت:چنین ادعاهای تکراری همیشه از سوی عربستان مطرح می شود. عربستان از زمانی که تحولاتی از سوی بن سلمان در این کشور ایجاد شد، با مشکلات عدیده ای روبرو شده و به دنبال فرافکنی است. آل سعود سعی دارد با فرافکنی، مسئولیت شکست های منطقه‌ای اش را به جمهوری اسلامی ایران گره بزند و تلاش می کند که ایران را بدنام کند.

ادعای مضحک عربستان علیه ایران

عربستان به دنبال اجماع منطقه بر علیه ایران
عربستان با اجماع در منطقه میخواهد این موضوع را القا کند که دشمن مشترک ما ایران است.

گودرزی عنوان کرد: این کشور با یک اجماع و همگرایی با کشورهای منطقه‌ای علیه ایران فعالیت کرده و می خواهد این موضوع را القا کند که  دشمن مشترک ما ایران است .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  مطرح شدن مجدد این موضوعات از سوی عربستان یک سیاست قدیمی و نخ نماست ولی ما سعی کردیم در مناسبات خود با عربستان رویکرد فاصله گرفتن از گذشته را پیش ببریم و انتظارمان نیز از عربستان چنین بود.

وی با تاکید بر اینکه با مذاکرات منطقه ای، بحران های منطقه رفع خواهد شد، بیان کرد: ما این موضوع را اصل می دانیم که کشورهای منطقه باید در همکاری و هماهنگی با همکدیگر تلاش های لازم را لحاظ کنند ولی متاسفانه این عربستان است که تمنای حضور و حمایت غرب و دیگر کشورها را دارد و اقداماتی انجام می دهد که بحران هایی مثل یمن و بحرین را به دنبال آورده است.

به نظر می رسد عربستان سیاست نخ نما شده ای را در مقابل ایران پیش گرفته که باز هم منجر به شکست و افتضاح دیگری برای سعودی ها خواهد شد.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: