به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
حرم حضرت معصومه(س) 8 نفر از خادمانش را تقدیم دفاع از حرم حضرت زینب(س) کرده است که افتخاری برای خادمان آستان کریمه حرم حضرت معصومه(س) محسوب می شود.
"خیبرآنلاین" - قم به‌عنوان پایتخت جهان تشییع همواره پیش‌گام عرصه جهاد و شهادت بوده  و به اذعان تاریخ آغازگر انقلاب اسلامی ایران از قم است همچنین در 8سال دفاع مقدس مردم قم پیشگام حضور در جبهه‌های دفاع مقدس بودند تا جایی که قم سومین استان شهیدپرور در دوران دفاع مقدس است اکنون نیز مردان قم در جبهه مقاومت حضور فعالی دارند  و در خط مقدم جبهه‌های مقاومت حاضر هستند.

ماجرای 8 خادم حرم حضرت معصومه که عاقبت بخیرشدند+عکس


به گزارش قم فردا، در خصوص شأن و مقام قم روایات زیادی در تاریخ اسلام آمده است همچنین وجود بارگاه منور کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) در ایجاد شور و شعور در میان جوانان این شهر نقش بسزایی دارد.

بسیاری از عاشقان اهل‌بیت در قم افتخار پوشیدن لباس خادمی آستان مقدس حضرت معصومه(س) را دارند همان‌هایی که آرزو داشتند 1400 سال پیش در کربلا بود و می‌توانستند نوکر و خادم ناموس حضرت عباس(ع) باشند.

این‌که خادم اخت الرضا باشی اما حرم اخت الحسین در محاصره اشقیا باشد تو را آماده پرواز از قم تا دمشق می‌کند تا دِینت را در حق دختران فاطمه الزهرا کامل ادا کنی.

حرم حضرت معصومه(س) 8 نفر از خادمانش را تقدیم دفاع از حرم حضرت زینب(س) کرده است که افتخاری برای خادمان آستان کریمه حرم حضرت معصومه است، همچنین حرم حضرت رضا(ع) نیز یک خادم شهید تقدیم دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم کرده است.

شهیدان مدافع حرم حجج‌اسلام محمدعلی قلی‌زاده و محمدحسن دهقانی، همچنین مهدی ایمانی، مصطفی نبی‌لو، مجید عسکری جمکرانی، علی‌اکبر عربی، حمید مختاربند و احمد جلالی‌نسب افتخار خادمی حرم حضرت معصومه را داشتند.

اینجا با همه شهدا جمع می‌شویم

خادم حرم حضرت معصومه (س)محمدعلی قلی‌زاده متولد چهارم آبان ماه 1349 بود که با مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در یگان امنیتی سپاه حضرت علی ابن ابوطالب (ع) استان قم  در سوریه داشت و تاریخ 13 بهمن‌ماه 1394 به فیض شهادت رسید.

همسر شهید قلی زاده نقل می‌کند مدت‌ها بود شهید می‌گفت می‌خواهم به سوریه بروم اما به خاطر شغلم به من اجازه نمی‌دهند تلاش زیادی کرده بود تا اعزام شود چند روز قبل از اعزام به من گفت می‌خواهم به سوریه بروم من هم گفتم خیلی خوب است و موافق هستم تا زمان شهادت ایشان تصور می‌کردم مانند گذشته برای تبلیغ و انجام امور فرهنگی به سوریه می‌روند.

همسر شهید ادامه داد: یکی از خادمان حضرت معصومه(س) نقل می‌کرد همسرم را در خواب‌دیده و از او پرسیده که آیا در آنجا به شما سخت نمی‌گذرد که شهید قلی‌زاده هم جواب می‌دهد، نه اینجا با همه شهدا جمع می‌شویم و خدمت امام زمان(عج) می‌رسیم.

مرا در قم دفن کنید تا در پناه بی‌بی فاطمه معصومه (س) باشم

خادم حرم حضرت معصومه (س)حجت‌الاسلام محمدحسن دهقانی محمدآبادی، استاد حوزه و شهید مدافع حرم، در اولین روز مردادماه سال1357 در خانواده‌ای مذهبی در شهربابک متولد شد.

از آخرین فعالیت‌های تبلیغی این شهید ولایتمدار، حضور تبلیغی رزمی در جمع مجاهدان و مدافعان حرم در تابستان سال97 بود. درنهایت نیز در اعزام دهه آخر صفر، در روز اربعین در منطقه ریف سوریه در مجلس روضه اباعبدالله(ع) به شهادت رسید.

شهید دهقانی وصیت کرده بود مرا در قم دفن کنید تا در پناه بی‌بی فاطمه معصومه (س) که سال‌ها جیره‌خوارش بوده باشم مقداری تربت سیدالشهدا (ع) و مقداری از تربت شلمچه شهدای بزرگ همراهم بگذارید شاید مشمول شفاعت آن‌ها شوم، همچنین دستمال مشکی اشکم که خدا قبول کند در روضه‌هایم همراهم بوده آن را هم همراه بگذارید.

گوشه دنج حرم خانه ابدی خادم حرم

خادم حرم حضرت معصومه (س) شهید مهدی ایمانی فردویی متولد سال 1362 بود و این افتخار را داشت که به مدت 14 سال، خادم آستان مقدس فاطمی (س)، مسئول انتظامات صحن مقدس صاحب‌الزمان (عج) و در خدمت زائران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) باشد.

و اما یکی از نقاط عطف زندگی مهدی ایمانی در سال 1394 اتفاق افتاد؛ آنجا که باجناق وی، یعنی قاسم غریب به‌عنوان یک نیروی مدافع حرم در سوریه به شهادت رسید و همین امر سبب شد تا شوق اعزام به سوریه و درآمدن در جرگه مدافعان حرم، بیش‌ازپیش در دل مهدی طنین اندازد.

شهید ایمانی روز چهارشنبه ۲۲ آذر پس از چندین بار اعزام داوطلبانه به سوریه، در استان دیرالزور در شرق سوریه به فیض شهادت نائل آمد. این خادم و مدافع سرافراز حرم، در گوشه‌ای از حرم قم و در صحن امام رضا (ع)، در خانه ابدی خود سکونت یافته است.

دائی و خواهرزاده شهید مدافع حرم شدند

خادم حرم حضرت معصومه (س) شهید مصطفی نبی‌لو متولد سال ۱۳۴۵ که  در ۳۰ مهر ۹۶درراه دفاع از حرم آل الله، توسط نیروهای تکفیری وهابی در سوریه به هم‌رزمان شهیدش پیوست وی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که در چهارمین اعزام به سوریه توسط تک‌تیراندازان تکفیری در لاذقیه به شهادت رسید.

شهید مصطفی نبی لو و دایی شهید مدافع حرم مسعود عسگری بود که به‌عنوان مستشار نظامی، مسئولیت محور مهندسی رزمی در بخشی از جبهه سوریه را بر عهده داشت. او پیش‌ازاین در جبهه سوریه در سال 95 از ناحیه شکم مجروح شده و در شمار جانبازان مدافع حرم نیز جای گرفته بود.

درس عملی معلم شهید به دانش‌آموزانش

خادم حرم حضرت معصومه (س) معلم شهید مجید عسکری جمکرانی در مردادماه سال 1353 در شهر مقدس قم متولد شد و در جریان آزادسازی شهر بوکمال از آخرین پایگاه های داعش در سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد

شهید مجید عسگری جمکرانی از معلمان هنرستان شهدای چهارمردان قم در رشته رایانه، طلبه حوزه علمیه و از خادمان افتخاری حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران بود.

برادر شهید نقل می‌کند: شهید جمکرانی به‌سختی از آموزش‌وپرورش مرخصی سه‌ماهه گرفت تا به سوریه اعزام شود، بالاخره مدارس شروع‌شده بود و وقتی نوبت اعزام برادرم رسید، دو ماه از شروع سال تحصیلی می‌گذشت، بله برادر من معلم بود، اما همیشه می‌گفت من به‌عنوان معلم الگوی دانش‌آموزانم هستم. می‌گفت من به‌عنوان یک معلم وقتی به دانش‌آموزانم درس می‌دهم، وقتی از دوران دفاع مقدس صحبت می‌کنم، اگر بچه‌ها از من بپرسند تو از دفاع مقدس و انقلاب حرف می‌زنی، چرا الان خودت به آن عمل نمی‌کنی چه جوابی دارم بدهم؟ من اگر زمان جنگ سن و سالی نداشتم و از دفاع مقدس خودمان جا ماندم، اینجا که می‌توانم حضورداشته باشم.

از خادمی حرم و جمکران تا دفاع از حرم

خادم حرم حضرت معصومه (س) شهید علی‌اکبر عربی در سال 1355 در روستای سرکوبه از توابع شهرستان خمین چشم به جهان گشود، این شهید والامقام جانشین فرماندهی گردان سه امام حسین(ع) از لشکر علی بن ابیطالب(ع) قم بود که بهمن سال 94  در درگیری با نیروهای تکفیری و تروریستی و در جریان آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا به خیل شهدای مدافع حرم شتافت.

وی در سال 1386 در مسجد مقدس جمکران به‌عنوان خادم افتخاری مشغول شدند و در سال 1390 در حرم حضرت معصومه(س) به‌عنوان خادم افتخاری پذیرفته و مشغول به خدمت شدند.

او مدت‌ها آرزو داشت تا به سوریه برود و به‌عنوان مدافع حرم اهل‌بیت (ع)بجنگد و حرفش این بود که اگر به مبارزه با این تکفیری‌ها در سوریه نشتابیم، باید با آن‌ها در داخل کشور بجنگیم.

حاج حمید خیلی خوشحال شد که هم‌جوار حضرت معصومه می‌شود

خادم حرم حضرت معصومه (س) شهید حمید مختاربند شهید حاج حمید مختاربند در سال ۱۳۳۵ در شهرستان شوشتر در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد این یادگار هشت سال دفاع مقدس در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۴ در منطقه قنیطره سوریه نزدیک بلندی‌های جولان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همسر شهید نقل می‌کند: سال 82 بود که به خاطر مسئولیت جدیدی که به حاجی محول شد باید به قم نقل‌مکان می‌کردیم؛ حاج حمید خیلی خوشحال شد که هم‌جوار حضرت معصومه (س) می‌شویم؛ چون خیلی از وضعیت فرهنگی و بدحجابی و ناامنی‌ها ناراضی بود. منزلمان نزدیک حرم بود، نوافل را در منزل ادا می‌کرد و نماز صبح‌ها را به مسجد می‌رفت و فاصله مسجد تا منزل را می‌دوید و ورزش می‌کرد و همیشه سعی می‌کرد جسمش را آماده نگه دارد. پس از بازنشستگی دو سال مجدد مشغول به کار شدند و اما بعدازآن به جمع خدام آستان متبرک حضرت معصومه(س) پیوستند.

خادم حرم نزدیک به سه سال گمنام بود

خادم حرم حضرت معصومه (س) شهید احمد جلالی نسب سال 52 بود در روستای شم آباد سبزوار به دنیا آمد وی  معاون عملیات یگان امنیتی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) بود که ۲۲ آذر سال ۱۳۹۵ در نبرد با تروریست‌های تکفیری در شهر تدمر سوریه به فیض شهادت نائل آمد و مفقودالاثر شد پیکر پاک این شهید بعد از 3سال گمنامی در فروردین سال 98 شناسایی و تشییع شد.

پاسدار شهید احمد جلالی نسب خادم افتخاری حرم حضرت معصومه (ع) و مسجد مقدس جمکران بود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: