به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در حالی که همگان انتظار داشتند حداقل خبر پرتاب «ماهواره انسان بر»، راه اندازی «اینترنت ملی» پرقدرت یا «اینترنت نسل پنجم» و... را بشنوند، ولی این «کارآگاه گجت ایران» با نمایشی مضحک، از پهباد پستی (گجت) ، رونمایی کرد که بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی نمونه های پیشرفته تر آن را به عنوان اسباب بازی در جشنواره های مختلف به نمایش گذاشته بودند.
"خیبرآنلاین" - در هنگامه ای که فرزندان این مرز و بوم، مرز های دانش را یکی پس از دیگری در می نوردند و جهشی خیره کننده را در تکنولوژی برتر  (high-tech) به رخ جهانیان می کشند و در زمینه صنایع: هسته ای، نانو، ماهواره، سلولهای بنیادی، پهباد، موشک های بالیستیک، بیو تکنولوژی و ... جزء سرآمدان جهان محسوب می شوند، آقای آذری جهرمی، وزیر ارتباطات خبر از «سورپرایزی»  را داد که بزودی از آن رونمایی  خواهد کرد.


به گزارش 598، در حالی که همگان انتظار داشتند حداقل خبر پرتاب «ماهواره انسان بر»، راه اندازی «اینترنت ملی» پرقدرت یا «اینترنت نسل پنجم» و... را بشنوند، ولی این «کارآگاه گجت ایران» با نمایشی مضحک، از پهباد پستی (گجت) ، رونمایی کرد که بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی نمونه های پیشرفته تر آن را به عنوان اسباب بازی در جشنواره های مختلف به نمایش گذاشته بودند.

مردم ایران با مشاهده این اقدام شومن،  بیش از آنکه سورپرایز شده باشند، در شوک یا در خشم فرو رفتند. اما بسیاری از کارشناسان از جمله بنده، هرچند از این اقدام «متاسف» شدیم ولی «متعجب» نشدیم چرا که؛

از این دولتمردان بی کفایت چیزی غیر از این توقع نداشتیم. دولتی که بارها توانایی و لیاقت مردم ایران را به تمسخر گرفته و ناتوانی خود را در بلایای طبیعی (مثل: سیل، زلزله، باران و برف) و در امور اجرایی (مثل: مدیریت مصرف بنزین و توزیع بسته های معیشتی) را به نمایش گذاشته است و شعار«ما نمیتوانم» را در گفتار و کردار به رخ کشیده است.

-دولتی که مشاور اعظم آن (با سابقه وزرات در چند وزارت خانه مهم و کلیدی)، اعلام می کند: مردم ایران جز پختن آبگوشت بزباش و ساخت لولهنگ ( آفتابه) هنر دیگری ندارند.

-دولتی که وزیر امور خارجه اش اعلام می کند: آمریکا قادر است با یک دکمه سیستم ذفاعی ایران را نابود کند.

-وزیر صنعتش معتقد است: ما مدیر موفق در این حوزه نداریم و باید از خارج وارد کنیم!

-وزیر نفت آن،  به جای اعتماد به متخصصین داخلی که بارها توانایی خود را به اثبات رسانده اند(مثل ساخت پالایشگاه عظیم خلیج فارس)  دلداده و شیدای شرکت توتال می شود.

دولتمردانی که بارها و بارها پروژه های چند بار افتتاح شده  وفرسوده را برای چندمین بار افتتاح می کنند ، با افتخار سازه های پیش پا افتاده ای  مثل توالت بین راهی، دفتر خدمات پستی خصوصی و ...را افتتاح می کنند . در کنار هواپیمای دسته دوم و قرضی عکس یادگاری می گیرند واقدامات دیگری که یاد آوری آنها مشمئز کننده و موجب تکدر خاطر این مردم باعزت و با عظمت می شود.

لذا این نوع بزرگ نمایی ها و رونمایی از یک اسباب بازی برای وزرای این دولت بی دستاورد، غنیمت است هرچند  شایسته مردم بزرگ ایران نیست. 

و من به یاد این شعر افتادم که :
دریا صد نهنگ دارد و دم نمی زند
مرغ یک تخم دارد و هزار قار قار می کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: