به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
معضل آلودگی هوا و ایجاد مشکلات تنفسی در افراد هرساله با فرا رسیدن فصل زمستان به ویژه در شهر‌های بزرگ و صنعتی تشدید می‌شود؛ یکی از راهکار‌هایی که هر فرد می‌تواند برای محافظت در برابر خطرات ناشی از تنفس هوای آلوده به کار گیرد، استفاده از ماسک‌های تنفسی است.
"خیبرآنلاین"  - معضل آلودگی هوا و ایجاد مشکلات تنفسی در افراد هرساله با فرا رسیدن فصل زمستان به ویژه در شهر‌های بزرگ و صنعتی تشدید می‌شود؛ یکی از راهکار‌هایی که هر فرد می‌تواند برای محافظت در برابر خطرات ناشی از تنفس هوای آلوده به کار گیرد، استفاده از ماسک‌های تنفسی است.

روز‌های آلوده چه ماسکی استفاده کنیم

به گزارش میزان، پزشکان معتقدند نداشتن اطلاعات کافی مردم درباره معیار‌های استفاده از ماسک‌های استاندارد، ممکن است خطر بیشتری به دنبال داشته باشد. از این رو، دانستن نکاتی درباره خرید ماسک مناسب و استاندارد می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

بر اساس گفته‌های کارشناسان سلامت استفاده از ماسک‌های پنبه‌ای ساده یا ماسک‌هایی که تمام صورت را نمی‌پوشانند یا حداقل منافذ ورود هوای ناسالم به دستگاه تنفسی را نمی‌گیرند نه تنها مفید نیستند بلکه به دلیل ایجاد تصور ایمنی در فرد، می‌تواند مضر هم باشد، چون با این تصور اشتباه، فرد با خیالی آسوده‌تر در محیط بیرون به سر می‌برد.

مهم‌ترین اصلی که درباره خرید ماسک باید مدنظر داشت، قرار گرفتن آن روی صورت است. فیلتری که در ماسک‌های فیلتردار مورد استفاده قرار می‌گیرد تنها قطعه‌ای است که داخل بافت پنبه‌ای ماسک جای می‌گیرد و به اندازه کافی هوا به داخل ماسک رد و بدل می‌شود. مواد به کار رفته در این ماسک می‌تواند کوچک‌ترین ذرات آلودگی را فیلتر کند.

ماسک‌های پنبه‌ای یا ماسک‌های جراحی برای جلوگیری از ورود آلودگی به سیستم تنفسی مناسب نیستند. در روز‌هایی که هوا آلوده است تنها کاری که از پس این ماسک‌ها بر می‌آید، جلوگیری از ورود مواد معلق بزرگ هوا به دستگاه تنفسی است، اما از ورود ذرات معلق کوچک جلوگیری نمی‌کنند.

ذرات کوچک به‌راحتی می‌توانند وارد سیستم دستگاه تنفسی افراد شوند و مشکلات متعددی را به‌وجود آورند.

در واقع، برای ماسک‌هایی که به فروش می‌رسند معمولا نوعی تأییدیه وجود دارد. این تاییدیه برحسب اندازه‌گیری مقدار ماده خاصی است که قرار است فیلتر کند. به عنوان مثال، درجه N۹۹ به این معناست که ماسک حدود ۹۹ درصد ذرات معلق در هوا را فیلتر می‌کند.

استفاده از ماسک‌ها تولیدی نانو الیاف راندمان فیلترازاسیون ۹۹ درصدی می‌تواند نقش موثری در تضمین سلامت شما داشته باشد.

اما فراموش نکنید که این ماسک‌ها هم نیاز به تعویض دارند، به‌عنوان مثال اگر فردی هستید که روزانه ساعات زیادی را در هوای آزاد سپری می‌کنید، بهتر است ماسک خود را به‌طور روزانه تعویض کنید و از ماسک جدید استفاده کنید، اما اگر خانم خانه‌داری هستید و بیشترین ساعتی که در بیرون از منزل سپری می‌کنید حدود یک ساعت است، می‌توانید هر دو روز یک‌بار ماسک فیلتردار خود را تعویض کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: